Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #800 Gepost op: 04 mei 2012, 18:03:04 »
Had dat niet met een nat lapje gekund, zoals bij moederloze kittens?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #801 Gepost op: 10 mei 2012, 17:03:20 »
Ja in welke draad past dit eigenlijk het best?

Thuis ga ik deze video ook eens rustig bekijken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #802 Gepost op: 10 mei 2012, 18:18:14 »
Ja in welke draad past dit eigenlijk het best?

Thuis ga ik deze video ook eens rustig bekijken.

Ik denk niet dat die paarden dat leuk vonden... :-\

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.


Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #807 Gepost op: 11 juli 2012, 15:25:33 »
We hebben deze helemaal niet gepost! http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3273511/2012/06/19/Pleidooi-voor-verbod-op-houden-van-uilen-en-beschermde-roofvogels.dhtml

En gister op de radio hoorde ik Koopmans in een gesprek over de miljoenensubsidies toegezegd voor bouw van megastallen zeggen dat de term 'plofkip' achterhaald is en een ouderwets beeld schept, want het valt allemaal best mee met de kip. We hoeven de plofkip dan ook niet serieus te nemen volgens hem, "want Wakker Dier kletst wel vaker wat."
Maar hij was iig voor de bouw van de megastallen, want je kunt nooit op een veilige manier dezelfde hoeveelheid monden voeden op een bio-manier. Zou je dat wel doen, dan is dat slecht voor het milieu (grondvervuiling en meer ziekten bij dieren met uitloop). Ik denk dat-ie vindt dat alle monden heel veel vlees nodig hebben.
Tegenargumenten voor de megastallen waren dat kleine bedrijven het onderspit delven en NL beter kan concurreren op vl33skwaliteit dan op kwantiteit, want landen als China winnen het op kwantiteit toch. Helaas kan ik het fragment niet meer terugvinden.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #809 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:15:41 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #811 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:42:42 »
Ja, goed nieuws!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #812 Gepost op: 29 november 2012, 17:39:56 »
Haantjes niet geslacht op podium De Balie.

(niet vanwege de vele hypocriete reacties, maar vanwege de wet).

Aiko

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #813 Gepost op: 29 november 2012, 18:19:36 »
:D: http://www.nu.nl/buitenland/2889239/geen-stierengevechten-meer-in-san-sebastian.html

Olee!

Weet niet of dat te danken is (mede) aan Comité Anti Stierenvechten, maar dat is wel een doel dat ik al jarenlang blijf steunen omdat er ook al jarenlang dit soort berichten opduiken. Men maakt duidelijk progressie het stierenvechten aan te (kunnen) pakken. Net als Varkens in Nood, die binnenlands aardig aan de weg lijken te timmeren - en ik daarom ook blijf steunen - stemmen dit soort goede voortgangsverslagen vanuit de media een donateur goed.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #815 Gepost op: 13 februari 2013, 16:19:05 »
 :nooo:

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #816 Gepost op: 20 juli 2013, 19:56:50 »
Normaal post en lees ik niet in deze draad, want veuls te teergevoelig, maar dit is wel de juiste plek ervoor denk ik. Jaren geleden vroeg ik me op Vegatopia eens af waarom meeuwen een jonge reiger zaten te pesten, die op een lantarenpaal zat. Naief, naief. Sinds vandaag weet ik het, want ze hadden hier een jonge duif te pakken die al wel groot was, maar nog net niet weg kon vliegen. Meeuwen zijn geen pestkoppen, het zijn gewoon moordenaars :-(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #817 Gepost op: 20 juli 2013, 20:10:57 »
* Mompelt iets over PVV en logo.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #818 Gepost op: 20 juli 2013, 22:49:29 »
* Mompelt iets over PVV en logo.
:heehee:

Aiko

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #819 Gepost op: 20 juli 2013, 23:53:29 »
Sinds vandaag weet ik het, want ze hadden hier een jonge duif te pakken die al wel groot was, maar nog net niet weg kon vliegen. Meeuwen zijn geen pestkoppen, het zijn gewoon moordenaars :-(

Sinds een aflevering van Dirty Jobs (Discovery Channel) op locatie in Italië weet ik (ook) dat meeuwen aardig gek zijn op duivenhapjes. Het betreffende plein in Italië (het Pietersplein in Rome, wat het geloof ik) ligt aan het eind van de dag namelijk bezaaid met duivenlijken en duivenonderdelen. Volwassen duiven dus. Maar zelfs een volwassen duif is behoorlijk veel kleiner dan een volwassen meeuw.