Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #820 Gepost op: 25 juli 2013, 18:59:08 »
had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???
Het zijn wel grote vogels dus qua kracht ed kunnen ze een hoop.

Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. Ze leken hem wel uit tedagen.
De buizerd dacht al snel toedeloe en vloog weg

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #821 Gepost op: 25 juli 2013, 19:15:31 »
Meeuwen jagen van oorsprong op vis en mosselen, dus ik kan het me zomaar voorstellen dat ze ook andere dieren eten. Brutaal zijn ze altijd, als je bij de zee op een bankje een frietje eet, moet je ze echt wegjagen, anders zijn je frietjes zo weg!

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #822 Gepost op: 25 juli 2013, 19:25:20 »
... Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. ...
Dat doen ze vaak. Daarbij maken ze ook een bijzonder geluid. Dat lijkt zoveel als help te betekenen. Zowel in de betekenis van "kom meehelpen" als in de betekenis van "help, ik ben in gevaar".
Als je het geluid eenmaal herkent zie je veel vaker een buizerd  :)

Edit: het bedoelde geluid. Vanaf 0:22 (3 x) en vanaf 1:07 (ook 3 x).
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2013, 19:36:05 door RvO »

Online Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #823 Gepost op: 26 juli 2013, 09:55:15 »
had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???
Het zijn wel grote vogels dus qua kracht ed kunnen ze een hoop.

Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. Ze leken hem wel uit tedagen.
De buizerd dacht al snel toedeloe en vloog weg
Kraaien/kauwen eten jonge vogels en konijntjes, dat zijn ook moordenaars. Misschien dat ze trek hadden in jonge buizerd?
Ik dacht echt heel erg lang dat alleen reigers en roofvogels dieren aten, maar er zijn best veel vogels die een vleeshapje niet versmaden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #824 Gepost op: 26 juli 2013, 22:57:19 »
... Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. ...
Dat doen ze vaak. Daarbij maken ze ook een bijzonder geluid. Dat lijkt zoveel als help te betekenen. Zowel in de betekenis van "kom meehelpen" als in de betekenis van "help, ik ben in gevaar".
Als je het geluid eenmaal herkent zie je veel vaker een buizerd  :)

Edit: het bedoelde geluid. Vanaf 0:22 (3 x) en vanaf 1:07 (ook 3 x).

Ik zag het vanuit de auto gebeuren. Maar waarom doen ze dat wat en zag er echt uit dat ze de buizerd wegjoegen. Hij vloog dan ook weg.

had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???
Het zijn wel grote vogels dus qua kracht ed kunnen ze een hoop.

Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. Ze leken hem wel uit tedagen.
De buizerd dacht al snel toedeloe en vloog weg
Kraaien/kauwen eten jonge vogels en konijntjes, dat zijn ook moordenaars. Misschien dat ze trek hadden in jonge buizerd?
Ik dacht echt heel erg lang dat alleen reigers en roofvogels dieren aten, maar er zijn best veel vogels die een vleeshapje niet versmaden.

Het was een volwassen buizerd.

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #825 Gepost op: 27 juli 2013, 07:09:44 »
... Maar waarom doen ze dat  ...
Volgens mij doen kraaien dat bij alle kleinere roofvogels en ook het hele jaar door, dus niet alleen als er kuikens zijn.
Maar waarom? Geen idee.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #826 Gepost op: 27 juli 2013, 22:40:24 »
Ik zag gisteren op het journaal over een item over die schaatsbaan die van Friesland van Almere gaat paarden op het ijs die een koetsje moesten trekken. Paarden op het ijs, het zag er enorm sneu uit, kan dat wel, weten de paardenliefhebbers hier dat? Het lijkt me helemaal niet leuk als paard op het ijs, zag er nogal gevaarlijk uit, maar ik weet verder niks van paarden.
,,,,فلافل

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #827 Gepost op: 28 juli 2013, 00:01:18 »
Volgens mij kunnen (sommige?) paarden prima op ijs. Tenminste, herinner ik me wel van films/tv, ofzo. Lijkt me in Rusland bijvoorbeeld ook niet ongebruikelijk, maar weet het niet zeker. Gebeurt dat sowieso niet vaker bij schaatsen? Nu begin ik ook te twijfelen ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #828 Gepost op: 28 juli 2013, 00:17:51 »
Kan prima, de paarden krijgen dan stiften in hun hoefijzers gedraaid, waardoor ze meer grip hebben. De ijslaag is daarna niet meer geschikt om over te schaatsen;).

Ook beslagen paarden (beslagen ten ijs komen...?) die wedstrijden op gras rijden, krijgen stiften ingedraaid, anders is het te glad.

Stiften/kalkoenen (vraag me niet naar dat laatste woord, zo heten ze nu eenmaal): http://bit.ly/12tbpNh

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #829 Gepost op: 28 juli 2013, 10:43:58 »
klopt idd, die worden in de hoefijzers geplaatst. Bij wedstrijden waar het op een gegeven moment te glad wordt door regenval worden ze ook gebruikt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #830 Gepost op: 28 juli 2013, 11:29:47 »
Ah gelukkig maar dan  :)
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #831 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:30:41 »
Hoeveel betaal je tegenwoordig voor een levende kip, zo van de boerderij vandaan? De AH heeft as week grill&steak kip in de aanbieding, voor €3,50. Dat is dus voor een hele kip.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #832 Gepost op: 12 augustus 2013, 23:55:33 »
Hoeveel betaal je tegenwoordig voor een levende kip, zo van de boerderij vandaan?

een euro
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #833 Gepost op: 10 februari 2014, 10:54:59 »
Marius? Niemand?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #834 Gepost op: 10 februari 2014, 13:12:20 »
Erg, en niet te snappen  :(

Aiko

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #835 Gepost op: 17 februari 2014, 21:53:48 »
Bleker - u weet wel - neemt plaats in een raad van zeehondencrèche Pieterburen. Arme hondjes...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #836 Gepost op: 17 februari 2014, 23:02:46 »
Ja, maar hij vervangt een stroman van Lenie 't Hart toch? Dus slechter kan het niet worden.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #838 Gepost op: 21 mei 2014, 16:33:11 »
Mooi toch? Hoeven er minder van die beestjes in China gemarteld te worden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #839 Gepost op: 20 augustus 2014, 21:31:26 »
Buffelmozzarella product van veel dierenleed.

"Een van hen vertelt dat hij mannelijke kalfjes met een hamer doodslaat. Een ander vertelt dat ze de kalfjes simpelweg niet voert en dat ze dan na twee of drie dagen omkomen. Volgens de stichting worden kalfjes bij andere houders verdronken in de mestput."