Vegatopia Forum

Zuid Limburg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Zuid Limburg
« Gepost op: 19 augustus 2005, 19:33:48 »
Morgen vertrekken we naar Zuid Limbrug i.p.v. naar Tsjechië. De ogen met lezen van I. is de reden voor het geval jullie het niet meer weten. Ik zal zeker één of meer van de restaurantjes in de omgeving bezoeken en daar verslag van doen. Evt. ook in Aken en Luik, we zien wel.
Tot over een week of twee. Hopelijk gaat het goed met I's ogen.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2005, 21:08:28 door Sander »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:zuid limburg
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2005, 16:20:49 »
In maastricht heb je Mes Amis, daar heb ik 2 jaar terug wel lekker vega gegeten. Met een uitgebreid wijnarangement erbij!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zuid Limburg
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2005, 19:24:34 »
Dag beste mensen van Vegatopia. Ik ben er weer en geheel voldaan uit het voor mij verre Zuid-Limburg en omgeving weergekeerd. We hebben verschillende eetgelegenheden bezocht.
In Maastricht gegeten bij de Cuyp in de Tongersestraat. Prima gegeten. Risotto en flens met groentevulling. Goed gekruid, tamelijk aan de prijs maar het helemaal waard. 19 euro p.p. Weliswaar incl wijn.
In Monschau gegeten in een heel apart cafetariaachtige gelegenheid. Lasagne met spinazie en makkaroni (ja, ja let op de spelling) met tomatensaus. Daarbij een soort van Turks brood. En dat allemaal voor de lieve som van 2,95 per maaltijd.
In Vaals gegeten in het enige Chinees Indisch restaurant. Hadden 7 vegetarische gerechten op de menukaart, die met weinig moeite ook veganistisch te maken was. Alleen het ei hoefde uit de nassi en de bami gehaald te worden. Smaak was goed. Bediening prima, beetje te beleefde buigingen, maar heel voorkomend. Foe Yong Hai stond niet eens op de kaart, was ook gemakkelijk vegetarisch te maken. 17 euro p.p.
In Aken hebben wij Kazan, een Turks restaurant aan de Annastraat gegeten, vlak bij de Dom. Maaltijden voor 7,90. Hadden 10 gerechten speciaal aangemerkt als vegetarisch. Bij het wachten op het eten vlooide ik de kaart nog eens na en er konden minsten nog 10 meer als vegetarisch worden aangeduid. Ober getipt om dit ook op de kaart te zetten. Heerlijk gegeten, op terras buiten en prima wijn erbij. De wijn was in verhouding nog het duurst: 9,50 voor een halve liter.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Er77

Re:Zuid Limburg
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2007, 18:19:41 »
Ben vorige week toevallig bij Kazan gaan eten in Aken. Nog steeds veel vegetarische keus op de kaart. Heb een soort van ovenschotel met gevulde artisjokken gegeten, was heerlijk en niet duur. Wat ikzelf ook een aanrader vind is sukhothai in Aken. Meer dan 20 vegetarische gerechten voor ca. 8 euro.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid Limburg
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2007, 17:27:49 »
Leuk weekend gehad in Hoeve de Vrijheerlijkheid. Vorig jaar ook lekker zelfgemaakte vlaai op in de theetuin. Dit jaar wel vlaai, helaas niet zelfgemaakt door de moeder van de eigenares. Het was wel heel leuk, lekker gewandeld en supermooi weer. Het Geuldal is echt prachtig. Wel een pokke-end rijden vanuit Noordoost Friesland...