Vegatopia Forum

IJs maken

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #160 Gepost op: 29 augustus 2006, 17:39:49 »
Nee hoor, je kan het ook in de ijsmachine draaien.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 17:40:00 door Hizikigrrrl »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #161 Gepost op: 05 juli 2007, 20:23:09 »
Ik gooi dit topic maar weer eens omhoog. Wordt er nog weleens ijs gemaakt?
Ik wil binnenkort zelf een ijsmachine aanschaffen maar vraag me af of het net zo gaat als met mijn broodbakmachine (eerst heel enthousiast gebruiken maar na een tijdje laten verstoffen in de kast).

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:IJs maken
« Reactie #162 Gepost op: 06 juli 2007, 13:00:30 »
Ik heb sinds deze week een nieuwe koelkast / diepvriezer en het eerste dat er in ging is het element van mijn ijsmachine. Als je dat element altijd diepgevroren hebt liggen, is de drempel om ijs te maken heel laag, maar als het altijd ergens in een kastje rondslingert wegens gebrek in de vriezer, en je moet hem eerst invriezen, dan is de drempel heel hoog. Ik heb dus weer allemaal goede voornemens qua ijs  :D Voor zaterdag staat gepland: marguarita sorbet met limoenschijfje en een zoutrandje op het glas.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2007, 13:00:44 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #163 Gepost op: 06 juli 2007, 13:05:05 »
ik wil daar heus wel het recept van!  8)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #164 Gepost op: 06 juli 2007, 13:06:26 »
Ik gooi dit topic maar weer eens omhoog. Wordt er nog weleens ijs gemaakt?
Ik wil binnenkort zelf een ijsmachine aanschaffen maar vraag me af of het net zo gaat als met mijn broodbakmachine (eerst heel enthousiast gebruiken maar na een tijdje laten verstoffen in de kast).

De broodmachine heeft hier een vaste plek in de keuken en wordt (bijna) dagelijks gebruikt. De ijsmachine is een ander verhaal: ik heb het element altijd in de vriezer liggen, maar denk er toch niet zo vaak aan om ijs te maken; komt denk ik omdat vriendlief niet zo'n ijseter is, en met dit weer vind ik het ook niet zo aantrekkelijk!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #165 Gepost op: 06 juli 2007, 15:49:26 »
Ik was heel in de wolken toen ik mijn ijsmachine kreeg 3 jaar geleden en braaf heb ik telkens ik ijs maakte een streepje getrokken op de doos. Ik kom toch al aan 15 keer op 3 jaar. Dus ja, in het begin enthoesiast en nu komt het er niet meer van. Trouwens als de nood voor een ijsje hoog is, neem ik vlugger een kant-en-klaar....

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #166 Gepost op: 06 juli 2007, 16:04:47 »
Voor mij is er (bijna) geen kant en klaar, dat scheelt.  ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:IJs maken
« Reactie #167 Gepost op: 06 juli 2007, 16:08:38 »
Ik vind dat er altijd zulke enorme hoeveelheden suiker in (sorbet)ijs gaan, dan heb ik al geen zin meer, mijn ijsmachine is in die 5 jaar denk ik maar 3 keer gebruikt, een beetje zonde  >:(
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #168 Gepost op: 06 juli 2007, 16:11:05 »
Kun je dan niet gewoon minder suiker erin doen, of wordt het dan geen ijs meer?


Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:IJs maken
« Reactie #169 Gepost op: 06 juli 2007, 16:12:13 »
Kun je dan niet gewoon minder suiker erin doen, of wordt het dan geen ijs meer?


ja zou misschien best moeten kunnen maar daar was ik nog niet echt opgekomen  :bonk:
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #170 Gepost op: 06 juli 2007, 16:21:07 »
Oudste dochter heeft onlangs appelsiensorbet gemaakt, met het recept van citroensorbet... je kan al raden, niet te eten, mierzoet.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:IJs maken
« Reactie #171 Gepost op: 06 juli 2007, 16:24:07 »
Ik maakte vroeger nog wel eens chocoladesorbetijs, wat dan weer heel lekker combineerde met honingcognacijs. Waarom ik dat niet meer doe weet ik eigenlijk niet.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #172 Gepost op: 06 juli 2007, 16:30:36 »
Ik gebruik m'n ijsmachine niet zo heel vaak op het moment (m'n broodmachine wel), maar de bak staat standaard in de vriezer, dus als ik zin heb...... Ik maak meestal iets op basis van kwark of yoghurt ofzo en dan vruchten erdoor blenderen en dan in de machine. Hoeft niet zoveel suiker bij, en als je vruchtenyoghurt of -kwark neemt hoeft er helemaal niks meer bij, vind ik.  
In het begin heb ik ook wel sorbetijs proberen te maken, maar dan was het resultaat toch wat minder vond ik. Kan aan de machine liggen, maar kan ook aan mij liggen (ik kan tenslotte ook geen koekjes bakken....).


Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:IJs maken
« Reactie #173 Gepost op: 06 juli 2007, 23:14:00 »
Ik vind dat er altijd zulke enorme hoeveelheden suiker in (sorbet)ijs gaan, dan heb ik al geen zin meer, mijn ijsmachine is in die 5 jaar denk ik maar 3 keer gebruikt, een beetje zonde  >:(

Als je die frequentie wil volhouden mag hij, nadat je hem de volgende keer gebruikt hebt, wel even bij mij logeren! (Volgens mij moet je geen ijsmachine hebben, maar er af en toe een te logeren krijgen...)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:IJs maken
« Reactie #174 Gepost op: 06 juli 2007, 23:28:28 »
Ik vind dat er altijd zulke enorme hoeveelheden suiker in (sorbet)ijs gaan, dan heb ik al geen zin meer, mijn ijsmachine is in die 5 jaar denk ik maar 3 keer gebruikt, een beetje zonde  >:(

Als je die frequentie wil volhouden mag hij, nadat je hem de volgende keer gebruikt hebt, wel even bij mij logeren! (Volgens mij moet je geen ijsmachine hebben, maar er af en toe een te logeren krijgen...)

Ik ga Nevyns yoghurt truc nog even proberen, maar daarna kan ie inderdaad misschien wel even uit logeren.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2007, 23:28:44 door Selly »
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:IJs maken
« Reactie #175 Gepost op: 07 juli 2007, 11:53:51 »
Nevyns yoghurttruc  ???
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2007, 11:54:05 door willem »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #176 Gepost op: 07 juli 2007, 12:09:43 »
ca. 5 berichten hierboven  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:IJs maken
« Reactie #177 Gepost op: 10 juli 2007, 18:54:57 »
Ik maak meestal iets op basis van kwark of yoghurt ofzo en dan vruchten erdoor blenderen en dan in de machine. Hoeft niet zoveel suiker bij

Gister geprobeerd. Helemaal niet verkeerd! Hier ga ik verder op studeren, thanks!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #178 Gepost op: 03 augustus 2007, 17:26:17 »
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_32/OFF01.HTM

vanaf 8 augustus in uw ALDI-markt  
   
Roomijsmachine RVS
  per stuk
39.99
  • voor het zelf maken van roomijs
    en softijs, ca 1 liter in 30 minuten
  • RVS-behuizing

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs maken
« Reactie #179 Gepost op: 12 augustus 2007, 15:46:38 »
Als het maar ijs is.

Ik weet wel inmiddels hoe ik kokosijs moet maken, door de kookworkshop, maar gaat alles op die manier?

ooeh! Recept please! Ik zoek al zolang een succesrecept voor kokosijs. Het lukt echt nooit! Het wordt of te vet/zoet (met gecondenseerde melk) of te waterig. En ik wil echt van dat Australian kokos-ijs effect bereiken (voor mij hoeft dat overigens niet vegan te zijn)