Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eiwitten
nicky_too:
Gisteren heb ik eens zitten rekenen en doen en ik ben erachter gekomen dat ik inderdaad veel te weinig eiwit binnen krijg. Vandaag dus begonnen mijn leven te beteren.
Ook ben ik vandaag naar de dokter geweest. Mijn bloeddruk is prima (125/80) en ik heb ook een verwijzing gekregen om mijn bloed te laten testen. Ben meteen gegaan. Over 5 dagen zou ik meer moeten weten. Volgende week maandag dus maar eens bellen.
Lovelocker:
Dat was een zinnig bezoek, goed zo!
Mocht je echt drastisch tijdelijk meer eiwit nodig hebben: in het verpleeghuis kennen we het produkt Protifar, eiwitpoeder wat overal doorheen kan. Maar zo erg zal het niet zijn, dat dat nodig is?
Nick:
--- Citaat van: nicky_too op 06 augustus 2004, 10:03:01 ---
Ik vind dit werkelijk ongelooflijk!
Ik heb kleding die ik eerst niet dicht kreeg, die kan ik nu gewoon aan en ik val niet af!
--- Einde van citaat ---
Door te sporten krijg je meer spieren en een slanker lijf maar op de weegschaal verandert er niet altijd iets. Spieren wegen meer dan vet.
Je ziet er beter uit en je voelt je fitter! dat is toch al heel wat!
nicky_too:
Ik weet niet hoe erg het is als je voor langere tijd te weinig eiwit in je voeding hebt.
In ieder geval zorg ik nu dat ik elke dag genoeg krijg, want te weinig eiwit is in mijn geval waarschijnlijk de reden dat ik maar niet afval.
Dus dat ga ik even aankijken en misschien komt er nog wat interessants uit de test van mijn bloed. Ze hebben 5 buisjes getapt, dus ze zijn heel wat van plan.
nicky_too:
--- Citaat van: Nick op 09 augustus 2004, 13:47:04 ---Door te sporten krijg je meer spieren en een slanker lijf maar op de weegschaal verandert er niet altijd iets. Spieren wegen meer dan vet.
Je ziet er beter uit en je voelt je fitter! dat is toch al heel wat!
--- Einde van citaat ---
Jazeker! Ik ben ook blij dat ik me beter voel. Al heb ik dus wel dagelijks last van duizeligheid, vandaar dat bloedonderzoek.
Maar ik kan veel meer doen nu, terwijl ik bijna niet moe word.
Maar uiteindelijk moet ik gaan afvallen. En als je vet wordt omgezet in spieren, zou ik een lager vetpercentage moeten hebben en die verandert ook niet!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie