Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eiwitten

<< < (2/34) > >>

Lovelocker:
Volgens mij ga je bij een eiwittekort vocht vasthouden. In zeer extreme mate krijg je dan het Biaffra-buikje. Maar ook dit, moet je even checken  :-[

Nick:
Die eiwitten, daar let ik niet echt op. Ze zeggen toch altijd dat de meeste mensen er te veel binnen krijgen? Wat is te weinig? Misschien moet ik het ook eens in de gaten houden.

nicky_too:
Een vrouw van mijn leeftijd moet 50 gram eiwit per dag binnen krijgen. Het meeste eiwit vind je echter in vlees en dat eet ik dus niet.

Een ei heeft bijv. 7 gram eiwit. 250 gram magere kwark komt op 25 gram, dacht ik. 40 gram kaas geeft 10 gram eiwit.

Ik dacht niet dat het kwaad kon als je teveel eiwit binnen krijgt, maar dat is dus ook niet zo makkelijk.

Christiaan:

--- Citaat van: Annemieke op 09 augustus 2004, 13:49:43 ---En elke avond een sojaprodukt bij het avondeten? Mag je dan 's middags minder brood?

--- Einde van citaat ---
Wat is dat toch dat mensen denken dat sojaprodukten een wondermiddel zijn voor vegetariers?

Volgens mij voegen sojatoetjes en sojamelk overigens niet eens zoveel eiwit aan je dieet toe.

De basis van elk goed dieet zijn nog steeds de boterhammen (5 ott 8 per dag), aardappelen, rijst en pasta. Die zijn naast een bron van koolhydraten ook een bron van eiwitten. Daar moet je niet op beknibbelen.

Ik vraag me wel waar het bij Nicky aan ligt dat ze te weinig eiwit binnenkrijgt.

nicky_too:

--- Citaat van: Christiaan op 09 augustus 2004, 14:30:00 ---Wat is dat toch dat mensen denken dat sojaprodukten een wondermiddel zijn voor vegetariers?
--- Einde van citaat ---

Omdat dat zo is. 75 gram sojabrokjes geeft 13 gram eiwit.
Een vegetarische groenteschijf geeft zelfs 17 gram!

--- Citaat ---Volgens mij voegen sojatoetjes en sojamelk overigens niet eens zoveel eiwit aan je dieet toe.
--- Einde van citaat ---

Dat staat niet in mijn boekje. Ik heb een reuzehandig boekje namelijk.

--- Citaat ---De basis van elk goed dieet zijn nog steeds de boterhammen (5 ott 8 per dag), aardappelen, rijst en pasta. Die zijn naast een bron van koolhydraten ook een bron van eiwitten. Daar moet je niet op beknibbelen.
--- Einde van citaat ---

aardappelen: 50 gram - 1 gram eiwit
rijst: 50 gram - 2 gram eiwit
pasta: 50 gram - 2 gram eiwit
brood: 1 snee - 3 gram eiwit

Zo zie je maar: vegetarisch voer geeft veel meer eiwit.

--- Citaat ---Ik vraag me wel waar het bij Nicky aan ligt dat ze te weinig eiwit binnenkrijgt.
--- Einde van citaat ---

Dat was al zo, maar ik ben dit jaar mijn zuivel gaan minderen en dat is funest, blijkt nu.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie