Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #40 Gepost op: 26 juni 2009, 18:27:08 »
Van de week bij eetcafé De Poort in Utrecht. Ze hadden twee vegetarische hoofdgerechten, een griekse salade en een fajita gevuld met spinazie, rozijnen, noten en paddestoelen en gegratineerd met brie. Ik ging voor de fajita en die was best lekker, maar veel te machtig. Helaas geen tijd meer voor iets toe, want we moesten rennen om de film te halen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #41 Gepost op: 30 januari 2010, 11:55:34 »
Gisteren bij Luce in Utrecht. Goed brood, aardige antipasti en hoofdgerecht. Vond het toetje niet zo lekker. Het was wel apart, ijs en meringues van rode bieten, maar ik weet het niet. Het smaakte me niet zo. Kreeg daar wel een gratis thee voor, dat was wel weer erg aardig.

De wijn was er heerlijk en de bediening op een persoon na erg goed.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #42 Gepost op: 12 februari 2010, 12:37:09 »
kaasfondue bij het oude pothuys in Utrecht, geen enorme hoogstand maar lekker en een gezellige zaak.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Utrecht
« Reactie #43 Gepost op: 13 februari 2010, 15:15:38 »
Grappig, daar ben ik voor sluitingstijd ook nog even binnen geweest. Welke smaak fondue had je of doen ze dat alleen op maandag?
Diner deden we ivm krappe tijd bij de Chinees in Hoog Catharijne, Tai Soen. Wel ok, maar erg standaard.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2010, 18:47:38 »
Grappig, daar ben ik voor sluitingstijd ook nog even binnen geweest. Welke smaak fondue had je of doen ze dat alleen op maandag?
Diner deden we ivm krappe tijd bij de Chinees in Hoog Catharijne, Tai Soen. Wel ok, maar erg standaard.
De simpele, die zonder noten en kruiden. ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #45 Gepost op: 08 maart 2010, 18:10:28 »
Vrijdag bij Indiaport geweest in Utrecht. Net een weekje geopend. De zaak ziet er leuk uit en de ober was een aardige en correcte man. Het eten was wel ok, maar erg vettig. Daar kreeg ik waarschijnlijk ook 's nachts erg buikpijn van.

Vanmiddag heb ik lekker geluncht in de Blonde Pater.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2010, 18:15:01 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #46 Gepost op: 31 mei 2010, 17:36:06 »
Zaterdag bij Restaurant Blij in Utrecht geweest. We aten niet a la carte want het was met bruiloft van mijn zusje. Tijdens de borrel was er lekker vers turks brood met aioli. Met het buffet (want dat was er), mochten de vegetariers het eerst, zodat we in ieder geval genoeg konden opscheppen. Er was een soort hartige (asperge?)taart en verschillende salades. Prima hoor.

Ook de toetjes waren lekker. Brownies, kokosijs, fruit, dat soort dingen.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Utrecht
« Reactie #47 Gepost op: 10 juni 2010, 12:47:28 »
Bij Badhu in Utrecht. Rare tent, middenoosters maar op zo'n manier dat het meer een thema dan een overtuiging lijkt ('chinees, daar verdien je geen ruk meer mee, we gaan mezze serveren')
Heel warm, dat was het er ook.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #48 Gepost op: 10 juni 2010, 18:26:40 »
Bij Badhu in Utrecht. Rare tent, middenoosters maar op zo'n manier dat het meer een thema dan een overtuiging lijkt ('chinees, daar verdien je geen ruk meer mee, we gaan mezze serveren')
Heel warm, dat was het er ook.

Maar wat at je er?
Ik dacht dat LL wel positief was.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re:Utrecht
« Reactie #49 Gepost op: 10 juni 2010, 20:59:45 »
Bij Badhu in Utrecht.
Heel warm, dat was het er ook.

Maar is het ook niet de imitatie van een Turks badhuis? Dan hoort het ook wel warm te zijn.
Ik begrijp en apprecieer je kritiek, ik vraag me wel af: wat bepaalt de scheiding echt/onecht?
Een enkele idealistiese, vegetariese, milieubewuste vereniging zonder winstoogmerk zal er wel niet "only for the money" in zijn, maar de meerderheid toch wel?
Wat is dan fake of niet fake? Veronderstel, als eerste aanzet, mensen wier ding het duidelijk niet echt is, zoals bijvoorbeeld Chinezen die Arabische mezze serveren.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #50 Gepost op: 10 juni 2010, 21:32:37 »
Ik begrijp Maartjes opmerking wel (denk ik, ik weet natuurlijk niet zeker wat ze bedoelt en bovendien ben ik nog nooit in Badhu geweest): je wordt in de horeca (zoals eigenlijk overal) erg doodgegooid met trends, nu beginnen de mezze weer, in Londen staan zelfs in pubs Arabische flatbreadmezze met hummus op de kaart. In Amsterdam is het moeilijk zoeken naar een Japans restaurant met een Japanse ipv Chinese kok. Etc. Is een Japans restaurant met Chinese kok en eigenaar erg? Nee, helemaal niet, maar een restaurant is misschien net wat leuker en fijner om te zijn als de eigenaars en koks het heel erg leuk vinden wat ze doen zonder dat dat hip is of op voorhand heel goed verkoopt. Dat treft je bv wel aan in Roserijn in A'dam, niks hips aan, maar wel een hele fijne plek om te komen waar ze goede producten gebruiken in de keuken.
Maar een scheiding echt/onecht is zeker subjectief en zonder 'die vervelende trends' zouden ook leuke nieuwigheden er niet komen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Utrecht
« Reactie #51 Gepost op: 11 juni 2010, 00:29:25 »
Ik was er met een groepje, dus we kregen het verrassingsmenu. Dat bestond uit drie gangen. Eerst brood met dipjes (leuk, Turks brood en lavash, met idioot woeste olijventapenade, dillepaprikadip die lekker was maar niet naar dille smaakte, hele lekkere humus en nog een scherp-knoflokerig yoghurtdipje). Daarna koude hapjes; een rolletje van rauwe puntpaprika met couscousvulling, een hele lekkere salade met sla, avocado, kikkererwten en hazelnoten (heel verrassend, je denkt dat het allemaal kikkererwten zijn en dan is het hard en knapperig), een salade met artisjokharten, en een kopje hele lekkere pittige en niet koude spinaziesoep voor mij (ter compensatie van de niet-vega-hapjes).
De derde gang waren warme hapjes, een tajine met (heel vegetarisch) pompoen en linzen, die lekker was en vooral zoet, een bstilla met kaneel en quorn, een bordje met geroosterde paarse en gele aardappel, en okra, met lekkere paprikasaus, gegrilde halloumi (wat is dat spul toch ontzettend zout) en hele zoute couscous.

Daarna was er nog ruim plek voor een toetje, en de chocolademarquise en het granaatappelijs klonken zo appetijtelijk dat ik de pijnboommeringue die er bijhoorde ook durfde te eten. De marquise en de meringue waren erg lekker en het ijs ook, maar dat had net zo goed frambozenijs kunnen zijn. Ik herken granaatappels denk ik niet als ze niet met pitjes worden geleverd... O, en er zat een heel zielig en vrij slecht (kleverig, bleekwittig) stukje suikerwerk bij.

De ene serveerster vroeg tot twee keer toe of ik vegetarisch was (de eerste keer mompelde ik iets over vegetariërs, maar dat kwam natuurlijk niet aan, behalve bij de mensen met wie ik was, die geïnteresseerd begonnen te vragen of ik groente was (nee, een ei)) en de andere had echt een idioot en idioot oncharmant rokje aan.

De aankleding vond ik een beetje smoezelig (van die banken met tapijt dat eruit ziet alsof het al jaren belopen is) en allerlei verschillende vieze kleuren groen.

Gelukkig was ik in erg goed gezelschap en heb ik me prima vermaakt.

En wat ik er onecht aan vond? Ik vond het de vijftig euro niet waard, ik vond het eten niet zo geïnspireerd, ik vond de bediening matig, ik vond de inrichting niet mooi, en ik vond dat het allemaal een gebrek aan, tsja, ik zou nu heel glibberig 'liefde' of 'bevlogenheid' kunnen zeggen, maar ik bedoel gewoon dat ik niet het idee kreeg dat iemand die hier mee bezig was geweest het écht heel erg leuk vond.

Een beetje vaag dus.
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #52 Gepost op: 11 juni 2010, 11:46:20 »
Ik dacht dat LL wel positief was.

Ja hoor. Vond het er leuk, maar had toen ook leuk gezelschap. Maar ik snap Maartje!s kritiek ook wel ergens. Ik weet ook niet of ik er nog heel vaak naartoe ga hoor. (Ben even wat blase met uit eten gaan in prijzige restaurants).

Gisteren ben ik in Lodewijk in Nijmegen (Oost) geweest. Leuke tent met een kleine kaart. Helaas konden we niet buiten zitten, maar het eten en de de bediening is goed.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #53 Gepost op: 20 juni 2010, 00:56:57 »
Gister bij een Thai in Utrecht. Aan de Oudegracht. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit of ik het nu nog weet hoe het heet hoe het heet of niet, want echt geweldig was het niet. Wel genoeg keuze enzo, daar lag het niet aan. Maar het is voor die prijs zeker niet zo'n goede Thai.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #54 Gepost op: 20 juni 2010, 11:47:56 »
Gister bij een Thai in Utrecht. Aan de Oudegracht. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit of ik het nu nog weet hoe het heet hoe het heet of niet, want echt geweldig was het niet. Wel genoeg keuze enzo, daar lag het niet aan. Maar het is voor die prijs zeker niet zo'n goede Thai.

Is het die in de buurt van cafe Belgie? Want daar was ik laatst bijna gaan eten, maar toen belandden we in Springhaver.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #55 Gepost op: 20 juni 2010, 13:24:43 »
Gister bij een Thai in Utrecht. Aan de Oudegracht. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit of ik het nu nog weet hoe het heet hoe het heet of niet, want echt geweldig was het niet. Wel genoeg keuze enzo, daar lag het niet aan. Maar het is voor die prijs zeker niet zo'n goede Thai.

Is het die in de buurt van cafe Belgie? Want daar was ik laatst bijna gaan eten, maar toen belandden we in Springhaver.

In ieder geval aan de andere kant, en ook nog niet zo ver in de stad. Maar er zijn er daar best veel natuurlijk.

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #56 Gepost op: 01 oktober 2010, 18:38:51 »
Heb vorige week bij Jasmijn & ik gegeten en was echt super! Ze noemen hun type keuken zelf 'inspirerend Aziatisch', wat ik wel een treffende weergave vind van de manier waarop ze verschillende Aziatische keukens met elkaar mengen.
We waren met een groep van 7: 4 vleeseters, 2 vegetariërs en 1 veganist (ik). Door de grootte van de groep moesten we eigenlijk kiezen uit twee vaste menu's, maar bij navraag bleek het geen probleem te zijn om een veganistische uitzondering te maken, de kok vond het zelfs een 'leuke uitdaging' :).
Het concept van het eten was dat je een aantal gangen (4?) kleine hapjes krijgt en daarna het 'hoofdgerecht', wat een grote schaal is met meerdere kleine gerechten waar je zelf uit kunt opscheppen. Tot slot kun je nog kiezen voor een toetje of koffie/thee. Wat erg fijn was, was dat ik als veganist vaak mee kon eten met de vegetariërs (oftewel, sommige van de vega-gerechten waren vegan) en dat er ook een aantal van de tussengangen vegetarisch of zelfs veganistisch waren. Hierdoor kwamen de vlees-eters wel aan hun 'vlees-trekken' (...), maar waren er ook een aantal gerechten die iedereen kon proeven en dus gezamenlijke gespreksstof opleverde.
Daarbovenop was alles ook nog eens echt heel erg lekker en gevarieerd, wat mij betreft één van de beste restaurants waar ik ben geweest qua vega(n)-vriendelijkheid. Achteraf was iedereen (carnivoren en vega's) vol lof, dit is dus zeker een aanrader voor en gemengde groep!
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #57 Gepost op: 01 oktober 2010, 21:37:09 »
Klinkt goed: jammer dat het niet in het centrum is.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #58 Gepost op: 02 oktober 2010, 17:23:03 »
Hij staat ook al een tijdje om mn lijstje, wil ik er ook wel heen.
,,,,فلافل

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #59 Gepost op: 27 november 2010, 18:13:53 »
Gisteren bij Olivier in Utrecht. Het was erg druk, maar konden toch bijzonder snel aan een tafeltje plaats nemen. We namen alledrie de camembertfondue met groenten, erbij kregen we ook nog vlaamse frieten. Erg lekker allemaal en de bediening was ook goed.

Wel vind ik het bijzonder irritant dat het er altijd zo'n lawaai is. Het ziet er prachtig uit (Olivier zit in een oude schuilkelder), maar door de hoogte is de akoestiek belabberd.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan