Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Utrecht
« Gepost op: 05 februari 2005, 17:14:06 »
Gisteren als avondmaal een frietje bij de Soen Wah snackbar om de hoek. Er zitten maar liefst vijf frituurs op loopafstand (studentenwijk), allen gerund door Chinezen, maar bij Soen Wah zijn ze het aardigst en hebben ze tenminste een Chinese naam.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2005, 23:51:40 »
Gisteren met 25 veganisten in de Werfkring!
Lekker wel.
Maar t.o.v. twee jaar geleden een stuk duurder.
Voor het menu van de dag (een drie gangen menu) koste het dit keer € 16,50
Twee jaar geleden was dat nog iets, van € 12,50
Ook veel verschillende bio sapjes verkrijgbaar.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

overanalizing

Re:Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2005, 15:11:31 »
Gisteren gegeten in de Werfkring in Utrecht, en het was niet te vreten.

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Utrecht
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2005, 15:22:24 »
Gisteren gegeten in de Werfkring in Utrecht, en het was niet te vreten.
Erm sieske! (Limburgs)

Ik heb op dezelfde dag en tijd gegeten bij Milky, ook toevallig in Utrecht ;). Was heel smakelijk.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Utrecht
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus 2006, 21:38:07 »
In Utrecht geluncht in Belgie met een broodje vet (twee kaaskroketten) waar een flinke hap groenvoer bij zat, en dat voor 3,50. Niet slecht. Heel goed eigenlijk. Nou ja, ietwat decadent. Maar toen durfde Selly 'm ook te nemen. Zo'n klein meisje zo veel calorieen zien wegwerken als lunch, dat is een spektakel.

Om een uur of zes bij Thipam een cashewnotencurry met wat dingetjes er naast (netjes!) maar te weinig rijst. Maar gelukkig zat Selly nog vol van de kaaskroketten.

Morgen denk ik pasta e fagioli.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #5 Gepost op: 07 mei 2007, 17:15:22 »
Een paar weken geleden zat ik trouwens nog bij Dish in Utrecht op het terras met een vriend. Was erg lekker wat ik had. Alleen ontging het nut van gnocchi frituren me voor en na het proeven. Het was ook wat weinig vond ik, maar verder dus ok!
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2007, 17:18:00 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2007, 19:19:35 »
Gisteren pizza wezen eten La Grotta in Utrecht. We gaan daar wel vaker heen voor een goedkope pizza. Het is een gezellig restaurant in een werfkelder. Gisteren was het echter wel heel druk en heet binnen. Ondanks de drukte was de bediening bijzonder vriendelijk.

Ik had de dagspecialiteit. Pizza met verse tomaat, zwarte olijven en rucola. Welgeteld zaten er vier olijven met pit op de pizza, wat stukjes tomaat en een handje rocula. Erg mager dus. De anderen hadden de vegetarische calzone, die was heel erg lekker. Dit alles werd weggespoeld met de niet onaardige rode huiswijn.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2007, 19:24:40 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2007, 14:25:54 »
Gisteren gegeten bij Casa di David aan de Oudegracht in Utrecht. Leuke locatie, kaart zag er vrij authentiek uit. Aangezien ik nog niet veel honger had, bestelde ik een antipasti van gegrilde groenten (10 euro). Ik ging ervan uit dat je voor die prijs wel een redelijke portie mocht verwachten, aangezien de hoofdgerechten maar een paar euro duurder waren. Dit bleek niet zo te zijn, het was maar een kleine portie gegrilde groenten met een paddestoel. Het geheel was opgewarmd, maar sommige stukken waren nog koud. Er werd voor mijn tafelgenote en mij als voorafje een kleine portie ciabatta en tapenade geserveerd, maar aangezien ik alleen groenten had, leek het mij wel passend dat men daar ook brood bij zou serveren. Niet dus, waarop ik nog een portie brood bestelde. Hiervoor werd 3,75 gevraagd; onevenredig voor zo'n kleine hoeveelheid. De salade van mijn tafelgenote was overigens erg standaard, typisch 'sla-uit-zak' met een magere vulling. Conclusie: niet echt geslaagd dat Casa di David.  
:nopompom:
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2007, 00:06:00 »
Met Bart gegeten in Ethiopisch restaurant Sunshine in Utrecht. Die tent ziet eruit als een coffeeshop van buiten, maar het is wel leuk. Vooral door het enthousiaste personeel. Verder goed, prima eten genoeg voor 2 hongerige wandelaars.

Edit: we kregen een groot bord met aan de ene kant het vleesgedeelte en aan de andere het vegerarisch gerecht. Je eet het op met de "pannenkoekjes" die erbij geserveerd worden. Niet elke vegetarier zal dat waarderen. Ik vond het niet erg, ik heb wel ergere dingen gedeeld. Maar als je dat niet wilt, zou ik het aangeven bij je bestelling.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2007, 15:48:50 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2007, 21:32:50 »
Zaterdag gegeten bij Olivier in Utrecht. Olivier is prachtig gevestigd in een oude schuilkerk in het centrum van Utrecht. Afgezien van heel veel lekkere biertjes kun je er ook erg lekker eten.

Vooraf had ik de paddestoelen in lookmarjoleinsaus, gegratineerd met brie, heerlijk! Als hoofdgerecht ook iets lekkers, namelijk roergebakken groenten, paddestoelen en krieltjes gegratineerd met geitenkaas. Toe de koffie compleet.

Het was summer darkness, dus er zaten vrij veel goths om ons heen en dat was best vermakelijk. Toch was het gelukkig niet al te druk, want het wordt vanwege de hoogte nogal snel lawaaiig. Wij konden elkaar nu nog goed verstaan.

De bediening was trouwens ook erg vriendelijk. Absoluut een aanrader.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2007, 21:33:08 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2007, 22:43:00 »
Als vanouds weer eens kaasfondue bij de soepterrine in Utrecht. En als vanouds weer lekker eten in een fijn, knus restaurantje.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #11 Gepost op: 03 november 2007, 09:37:28 »
Gisteren bij Dish in Utrecht: tagliatelle met aubergine-tomatensaus. Misschien niet super origineel maar wel lekker. Er zat ook tauge door, wel een leuke combi.

Ik was met een vriendin die nog niet zo lang in de regio woont (zij woont in Zeist). Erg grappig hoe we zaten te dwalen in de stad. Ik bleek ineens me ontzettend goed te kunnen orienteren op de horeca die ik er kende terwijl ik met al die kerktorens niets kon ;)
« Laatst bewerkt op: 03 november 2007, 09:43:32 door LL de Ling »

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Utrecht
« Reactie #12 Gepost op: 13 december 2007, 23:31:11 »
Bij Mammoni een lasagne met spinazie en drie kazen gegeten. Geen grote portie, maar wel heel smaakvol voor net geen 10 euro. De serveerster kwam even melden dat het wat langer duurde vanwege een probleem met de oven en bracht een extra schaaltje olijven en gedroogde tomaten. Aardig wat vegetarische of op verzoek vegetarisch te maken gerechten.
Forumkenner 2007 8)

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2008, 12:55:27 »
Ik at bij café Averechts in Utrecht. Elke zondag wordt er door een ander groepje mensen gekocht en kun je mee eten voor € 9.80.

Vooraf kregen we twee heerlijke samosa's. Als hoofdgerecht een curry met bloemkool en kikkererwten en een curry met aardappel en sperziebonen. Was best lekker kruidig, maar het had wat mij betreft wel wat pittiger gemogen. Na was er nog biologisch ijs met perzik, maar dat paste er bij mij echt niet meer bij.

En toen ik mijn eten op had kon ik meteen doorschuiven naar de andere kant van de bar, want toen had ik tapdienst.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2008, 02:25:53 »
Bij 't Oude Pothuys in Utrecht, twee soorten kaasfondue. Erg lekker en genoeg kaasfondue voor de komende drie jaar, althans zo voelt het. Gezellig gezelschap ook.

Daarvoor aten we de vegetarische garnituur in de Poort, puur alleen omdat het aangemoedigd moet worden dat er een boel gefrituurde hapjes op de  kaart staat. Zo ben ik dan he? ;)
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2008, 02:27:24 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2008, 16:13:36 »
Gisteren gegeten bij Café West in Utrecht, omdat je daar altijd lekker buiten kunt zitten. Als hoofdgerecht had ik een salade van asperges, wilde spinazie, olijven, walnoten en cherrytomaatjes met geitenkaasdressing. Was lekker, maar wel erg weinig voor een hoofdgerecht. Toe kwarktaart met rode vruchten.  De kwarktaart was te zwaar en in plaats van rode vruchten kregen we twee halve aardbeien. Op het nagerecht moesten we bovendien heel erg lang wachten.

Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:34:48 »
Gisteren at ik bij Ierse pub O'Leary's in Utrecht. De kaart is aangepast, dus nu staan er maarliefst twee vergetarische producten op. Ik nam de creamy cheese pie. Best lekker, maar had iets meer gekruid mogen zijn. Ook had ik liever iets meer salade en iets minder patat gekregen. Maar al met al toch goed te doen en gewoon een leuke pub om te zitten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2008, 13:37:49 »
Ik at gisteren tapas bij El Mundo in Utrecht. Het eten viel dit keer erg tegen en we moesten er ook erg lang op wachten. Daar hoef ik (voorlopig in ieder geval) niet meer naar terug.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2008, 14:20:04 »
Ik at gisteren tapas bij El Mundo in Utrecht. Het eten viel dit keer erg tegen en we moesten er ook erg lang op wachten. Daar hoef ik (voorlopig in ieder geval) niet meer naar terug.

Ik ga in Utrecht altijd naar 't oude pothuys, misschien vind je het daar leuk? Soms moet je er wel even wachten, het is geen sjieke plek zeg maar. Wel heel sympathiek.

Had ik hier al wel eens de loftrompet gedingest over bagels & beans in Leiden? Twee keer al hebben ze helemaal de verpakking naar boven meegenomen om mij zelf te laten kijken wat er in zit. Dat vind ik fijn, want dan weet ik zeker dat het veilig is. En ik vind het lief, zeker als je soms verhalen over andere horeca hoort ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:03:58 »
Ik at gisteren tapas bij El Mundo in Utrecht. Het eten viel dit keer erg tegen en we moesten er ook erg lang op wachten. Daar hoef ik (voorlopig in ieder geval) niet meer naar terug.

Ik ga in Utrecht altijd naar 't oude pothuys, misschien vind je het daar leuk? Soms moet je er wel even wachten, het is geen sjieke plek zeg maar. Wel heel sympathiek.

Oude Pothuys is inderdaad leuk, ben ik al veel te lang niet geweest!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan