Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2008, 18:34:50 »
Gisteren bij Ierse pub Florin in Utrecht. Ik nam de vegetarische lasagna met spinazie. Was niet onaardig, maar ook niets meer dan dat. De anderen namen een burger, waarbij friet zat... Die friet was helaas koud. Zowel de rode als de witte wijn was erg slecht. Dat doen we dus niet nog een keer.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: 04 november 2008, 20:35:41 »
Vrijdag in Abrikoos in Utrecht.
Een mezzerestaurant.
Best leuk maar je kon koude mezze als hoofd en vooraf nemen. Ik stelde dus voor dat we 1 warme mezze als hoofd namen en 1 koude mezze als hoofd en die dan delen. Maar om een of andere reden kon dat niet of mocht dat niet, je mocht je bord niet ruilen of althans dat dacht mijn vriend en de serveerster mompelde ook iets over 'niet eerlijk'. Afijn omdat ik geen zin in gedoe had, namen we maar allebei koude mezze als vooraf en de al bestelde warme mezze erna, met het gevolg dat we nu eigenlijk te veel eten hadden.
Maar goed de koude mezze waren erg lekker (en heel veel veggie waaronder lekkere bulghursalade en artisjokkenharten en olijven en tzaziki en nog 10 andere dingen) en de warme redelijk lekker maar machtig.
Op zich best oke, ook voor een groep en genoeg veggie. Niet zo goedkoop echter.
,,,,فلافل

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Utrecht
« Reactie #22 Gepost op: 14 november 2008, 01:41:59 »
Ik heb wel eens eerder in ACU gegeten, maar nooit bij Punx. Zondag dus eindelijk bij Punx gegeten met 9 veganisten en het was bijzonder lekker.
drie gangen menu met drankjes (biosapjes voor mij) en dat voor €  18, =  incl. fooi. per eter.  Een aanrader.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #23 Gepost op: 29 november 2008, 09:27:58 »
Bij Amberes in Utrecht. Wel aardig, maar niet zo goed als we hoopten. Dat dan vooral ook om de prijs. Voor 145 euro (wel aardig wat goede wijnen gedronken, maar verder geen gekke dingen gedaan ;)) met zijn 2en mag alles wel perfect zijn. Dat was het toch niet helemaal. We hadden wel eens beter gegeten voor minder. Bijvoorbeeld bij Liberty in Nijmegen.

Amber79

Re:Utrecht
« Reactie #24 Gepost op: 29 november 2008, 16:21:50 »
Altijd jammer als er geen menukaart op een site staat. Voor 145 euro mag je inderdaad wel wat verwachten! Aan de naam zal het in ieder geval niet gelegen hebben  ;D

Vegetarisch uit eten gaan heb ik nog niet veel ervring mee. Eigenlijk is het enige een lekkere pizza bij la Fontana in Utrecht. Maar goed, als er iets standaard veel vegetarisch heeft, is het de italiaan wel.  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #25 Gepost op: 29 november 2008, 16:43:02 »
Altijd jammer als er geen menukaart op een site staat.

Dat komt omdat ze met een keuzemenu werken. Je zegt wat je niet lust of dat je vegetarier bent, en dan maken ze een verrassingsmenu.

Denk trouwens dat de meeste vegetariers er niet graag zullen komen. Het heeft een beetje een huiskamerambiance, maar er hingen stukken vlees aan haken. (ik keek er zelf niet op uit).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #26 Gepost op: 30 november 2008, 18:31:00 »
Gister bij Pizzeria Pozzo in Utrecht. Vier kazen penne (12 euro). Goed te eten. Ik proefde niet vier kazen, maar dat hoor er geloof ik bij. Vooraf brood met boter (= margarine) maar dat kwam tegelijk met het eten. Het eten kwam geloof ik 2 uur nadat we het besteld hadden maar het gezelschap was gezellig en ik viel ook niet om van de honger dus het stoorde me niet zo. Opvallend: de rode huiswijn was erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Utrecht
« Reactie #27 Gepost op: 30 november 2008, 22:33:36 »
Gister bij Pizzeria Pozzo in Utrecht. Vier kazen penne (12 euro). Goed te eten. Ik proefde niet vier kazen, maar dat hoor er geloof ik bij. Vooraf brood met boter (= margarine) maar dat kwam tegelijk met het eten. Het eten kwam geloof ik 2 uur nadat we het besteld hadden maar het gezelschap was gezellig en ik viel ook niet om van de honger dus het stoorde me niet zo. Opvallend: de rode huiswijn was erg lekker.

Hee, daar heb ik dinsdag ook gegeten! Bij ons duurde het ook idioot lang voor we onze pizza's kregen, wat behoorlijk jammer was omdat we niet zoveel tijd hadden, want we gingen naar Tivoli en wegens de treindingest waren m'n vrienden wat later in Utrecht dan gepland.
Ik had overigens de pizza verde en geloof dat die wel te eten was maar was te druk bezig met proberen het ding binnen 10 min. naar binnen te schuiven om er erg veel aandacht aan te besteden. Ach, het was weer zo'n avond...
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #28 Gepost op: 04 januari 2009, 13:57:06 »
Gisteren in Badhu in Utrecht geweest. Was leuk! Voor 56 euro inclusief fooi hadden we brood vooraf en een hoofdgerecht van lekkere vegetarische mezze en Arabische koffie na. O ja, en twee drankjes per persoon. Het hoofdgerecht kwam alleen wel ontiegelijk snel op tafel. Beetje maf. Maar leuke avond.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2009, 11:38:36 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #29 Gepost op: 04 januari 2009, 14:32:53 »
Da's bij mij om de hoek. Leuk dat het gebouw nu eindelijk weer in gebruik is genomen. Wil er binnenkort ook een keer gaan eten (maar ben nu helaas een beetje blut).
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #30 Gepost op: 04 januari 2009, 17:49:01 »
Ze accepteren creditcards :)

Ik zou er ook wel eens willen logeren. Maar gisteren zat ik al in een ander hotel.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Utrecht
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2009, 20:31:38 »
Sweetie in Utrecht. Ik nam een roti, Lona mihoen. Was lekker.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2009, 09:18:00 »
Geen zin meer om ziek te zijn, dus met Marieke gegeten in Utrecht bij Saigon op de Voorstraat in Utrecht. Leuk eten daar zeg. We hadden allebei een gevulde pannenkoek vooraf en ik had de nepeend in zwartebonensaus, Marieke het nep-varkensvlees. Lekker en niet duur.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2009, 11:10:30 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2009, 10:34:31 »
Geen zin meer om ziek te zijn, dus met Marieke gegeten in Utrecht bij Saigon op de Voorstraat. Leuk eten daar zeg. We hadden allebei een gevulde pannenkoek vooraf en ik had de nepeend in zwartebonensaus, Marieke het nep-varkensvlees. Lekker en niet duur.

Daar moet ik dan binnenkort ook maar eens een hapje gaan eten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #34 Gepost op: 07 maart 2009, 14:50:38 »
Gisteren in C’est Ça in Utrecht, erg geslaagd!

Je krijgt er vijf gangen en je eet wat de pot schaft ;) Uiteraard kon het vegetarisch. Vond het erg lekker allemaal. Zelfs het kaasplankje, en normaal hou ik helemaal niet van kaasplankje.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #35 Gepost op: 31 maart 2009, 10:22:40 »
gisteren na de beurs gegeten bij de gouden kom in utrecht. Met een gezelschap van 12 man, kregen we een rijsttafel. Alleen ik kreeg vegetraisch, ze vroeg nog even of ik wel tofu lustte. Ik heb geen idee van de namen  :-[ maar was ook na 3 dagen op de beurs staan te gaar om het te gaan vragen.. bedacht het me pas toen ik thuis in bed lag  :-[ je hoeft er niet heen te gaan voor de mooie aankleding, want mijn schoonmoeder (die er al meer dan 20 jaar komt) zegt dat er nog niks veranderd is... systeemplafonds en goudenrandjes.. er zijn mooiere chinese restuarants..

maar  uhmm... ik kreeg 3 kleine gerechtjes: tofubolletjes met allerlei lekkere groentjes erin (gepaneerd), tofu met broccoli en tofu in een lekkere saus, en waterkastanjes in deegjasje met de zoetzure saus de ook bij koeloeyuk zit, alle bami en nasi was vega. Toe een dame blanche.. lekkere chinese thee erbij.( van de prijs heb ik geen idee de baas betaalde)

een van de beste chinezen waar ik gegeten heb, duidelijk te merken dat er met verse producten gewerkt wordt en niet alles in de megnetron gebliept wordt. lekker!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #36 Gepost op: 05 april 2009, 22:15:23 »
Na een drie-uurs- spinningmarathon gegeten bij restaurant Blij in Utrecht. Op het terras buiten, in het gedeelte dat eigenlijk voor rokers was, maar niemand rookte. Brood vooraf, toen een soep (Thaise spinazie-kokos-soep waar ik weinig Thais aan ontdekte) en kaasfondue. Nadeel is dat het wel meteen de enige vegetarische keuze is. Maar het was wel lekker allemaal, maar ik had natuurlijk ook wel trek ;)

Maar goed, al met al om best blij te worden. Het was niet duur, en de locatie was heerlijk zo op het terras. Echte dierenliefhebbers zullen het niet leuk vinden om in het gedeelte te zitten waarbij er kippen worden geroosterd aan het spit.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #37 Gepost op: 19 april 2009, 17:40:38 »
Vanavond is er weer eetcafé in café Averechts en daar ga ik zo dus een hapje eten. Op het menu staat vanavond vooraf een uiensoepje me kaascroutons, groentelasagne met sperziebonen als hoofd en toe peren-chocolade fondant.

Later (waarschijnlijk morgen, want ik moet zelf ook nog tappen) volgt nog een recensie.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #38 Gepost op: 20 april 2009, 11:10:46 »
Vanavond is er weer eetcafé in café Averechts en daar ga ik zo dus een hapje eten. Op het menu staat vanavond vooraf een uiensoepje me kaascroutons, groentelasagne met sperziebonen als hoofd en toe peren-chocolade fondant.

Later (waarschijnlijk morgen, want ik moet zelf ook nog tappen) volgt nog een recensie.

En dan nu, de recensie:

De uiensoep vooraf was errug lekker, veel ui maar toch niet al te heftig. De lasagne was wel lekker, maar niet Italiaans. De peer en chocoladefondant met ijs achteraf was goddelijk. Helemaal niet verkeerd voor 9,80 euro.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #39 Gepost op: 14 juni 2009, 00:44:58 »
Was donderdag weer in Saigon in Utrecht. Had mihoen met gefrituurde loempiaatjes en lekkere groenten. Erg lekker.