Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #60 Gepost op: 09 januari 2011, 13:02:47 »
Vrijdag at ik mezze bij Badhu in Utrecht. Er was niet heel veel vegetarische keus, maar het was genoeg en erg lekker. We hadden niet gereserveerd en daarom een plaatsje gekregen op de bank bij de bar. Op zich een prima plek, maar het personeel leek ons nogal over het hoofd te zien waardoor we steeds lang moesten wachten als we wat wilden bestellen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #61 Gepost op: 22 januari 2011, 10:23:57 »
Gisteren at ik bij Le:en in Utrecht. Ze serveren daar aziatische hapjes, dat vind ik fijn eten. Er was niet enorm veel vegetarische keus, maar wel ruim voldoende en allemaal bijzonder smakelijk. We zaten in het 'loungegedeelte', dus op lagen banken met een groot dienblad voor ons. Goede bediening ook, zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Sidhariel

  • **
  • 33
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #62 Gepost op: 03 februari 2011, 16:52:40 »
Waar?
http://www.de-rechtbank.nl/
De rechtbank, restaurant in Utrecht.

Wanneer?:
Vandaag

Wat?:
1 salade met geitenkaas, rode biet, veldsla, cashewnoten en alfalfa. Met zuurdesembrood en zoute boter.
1 lemon meringue pie

Impressie?:
Snelle en goede service, goede kwaliteit eten. Prima mogelijkheden, weliswaar was er maar 1 vega salade (die met geitenkaas en biet) en één vega broodje, maar het is echt een aanrader want de salade is absoluut niet fantasieloos en écht heel erg lekker En ze hebben bij alles in ieder geval één vega optie. De meringue pie was lekker, had van mij een beetje zuurder gemogen maar dat mocht de pret niet drukken. En voor maar 10 euro totaal vond ik het ook niet duur.

Kosten?
10 euro voor mij alleen :D
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Utrecht
« Reactie #63 Gepost op: 18 juli 2011, 14:40:26 »
Wij hebben gister besteld bij Namaskar in Utrecht. Absoluut waanzinnig heerlijk Indiaas eten.
Echt fantastisch. Heerlijke aloo mattar (erwten en aardappel in kerrieachtige tomatensaus), vegetable khupta buna (kruidige zachte groente) en onion bhajee's (soort gebakken ui in deegje). Echt fantastisch. Verder nog lekkere kruidige kikkererwten in tomatensaus en panir met zoete saus. Een kleine salade en kaas-nan erbij die wel lekker waren maar niet erg bijzonder, en een dal (linzen) soep die ik wel lekker maar vooral vreemd vond, maar dat vind ik nou eenmaal van alle gerechten waar veel verse koriander in zit.
Het merendeel van de dingen was veganistisch.
Al met al subliem gegeten, en nog een heleboel over voor vandaag :D

Alleen jammer dat er van de 2 keer dat we er afgehaald of besteld hebben, er beide keren iets niet klopte met de bestelling. Dat is wel zonde van zo'n restaurant dat ik voor de rest echt een 10 geef. Maar goed, het eten was zo heerlijk dat ik er toch nog wel veel vaker eten zal afhalen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #64 Gepost op: 19 november 2011, 11:58:52 »
Gisteren bij Le:en in Utrecht geweest. We kwamen er onverwacht terecht, maar ik had er wel eens van gehoord en het leek me erg leuk. Ze hebben hier allerlei Aziatische tapas.
Ze schijnen net verhuisd te zijn naar een soort van voormalige garage, een enorme ruimte, leuk aangekleed. We kwamen vroeg, de zaak was zo goed als leeg. Later liep het helemaal vol. We werden neergezet pal onder een blazende ventilator, niet te hebben, maar konden gelukkig verplaatst worden. Eigenlijk moeten ze op die plek bij de ventilator geen tafel neer zetten, er valt daar niet te zitten.

We kregen eerst een drankenkaart, heel fijn, en we namen een lycheecocktail, erg lekker. De ober legde de menukaart uit en waarschuwde dat we niet te veel moesten bestellen, vier hapjes voor de hele tafel (we waren met drie personen) zouden genoeg zijn in eerste instantie en we konden altijd nog bijbestellen. De menukaart was wat lastig te ontcijferen: de zaak was erg donker en het lettertype niet erg duidelijk. We namen vier hapjes. Mijn tafelgenoten waren geen vegetarier, dus er werd van alles besteld. De hapjes waren best aardig (sushi die een beetje uit elkaar viel, zónder de op de menukaart vermelde courgettetempura; aardige salade met niet veel smaak, een gerecht met asperges en weer wel erg lekkere tempeh) maar het was wel formaat holle kies: vier gerechten waren echt niet genoeg voor drie  eters. We bestelden dus nog maar bij en daarna nog een keer, op het eind hadden we alle veggie gerechten van de kaart gehad. Intussen kwam de verkeerde sake op tafel (hele zoete ipv hele droge, nogal wat anders, de sake was ook flink duur, maar kon zonder problemen worden omgeruild, de droge sake was wel heel lekker), kwam er meer eten waaronder aardige pangsits, gado gado, een noedelsalade met wel flink wat pit en smaak, maar waar volgens mij vissaus in zat, dimsum.
De tafel werd afgeruimd toen ik even naar de wc was, daarbij heeft denk ik de ober eten om mn stoel geveegd, waar ik daarna (ik zag het niet omdat het zo donker was) in ben gaan zitten zodat er nu een enorme vlek op mn jurk zit, althans, ik kan me niet bedenken hoe dat eten anders op mn stoel is gekomen.
Toen we de dessertkaart kregen kwam de kaart heel keurig op de goede plek opengevouwen, waarna men het dessert vergat te serveren. Toen het eindelijk kwam bleek het passievruchtijs heel lekker maar de hangop voorzien van een veel te kleverige caramel.
We rekenden 50 euro de man af.  Toch niet een plek om naar terug te komen, aangezien het eten eigenlijk gewoon niet genoeg smaak heeft. Jammer. Volgende keer eens Jasmijn en Ik uitproberen, dat is denk ik beter.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #65 Gepost op: 11 juni 2012, 10:13:48 »
Zaterdag ongepland bij Badhu terecht gekomen. Ik was er 1 keer geweest, lang geleden. Toen was het erg druk en rommelig. Nu was het, waarschijnlijk ook om de voetbal, veel rustiger.

Ik vond het ook erg lekker dit keer.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #66 Gepost op: 11 juni 2012, 10:25:17 »
Zaterdag ongepland bij Badhu terecht gekomen. Ik was er 1 keer geweest, lang geleden. Toen was het erg druk en rommelig. Nu was het, waarschijnlijk ook om de voetbal, veel rustiger.

Ik vond het ook erg lekker dit keer.

Leuk! Wat heb je er gegeten?
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Utrecht
« Reactie #67 Gepost op: 11 juni 2012, 15:56:58 »
Zaterdag ongepland bij Badhu terecht gekomen. Ik was er 1 keer geweest, lang geleden. Toen was het erg druk en rommelig. Nu was het, waarschijnlijk ook om de voetbal, veel rustiger.

Ik vond het ook erg lekker dit keer.

Leuk! Wat heb je er gegeten?

Een gevuld aardappelgerechtje, lekker brood (2 soorten: plat en soort Turks broodachtig) met dip. Gedrilde haloemi, nog een salade. En een heerlijk toetje met ijs en pistache.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Restaurant Vandaag in Utrecht
« Reactie #68 Gepost op: 27 juli 2012, 19:27:56 »
Heeft iemand eerder gegeten in restaurant Vandaag in utrecht. Wat vonden jullie van het vegetarische aanbod? Weet iemand  wat voor vega/vegan gerechten ze hebben daar?

Alvast wat ik weet over het restaurant
-een all-you-can-eat restaurant (je betaald entreegeld), prijs verschilt per periode/per dag/per tijdstip
-Je mag gratis eten op je verjaardag
-verschillende keukens
-Voor de rest kijk op de website

Ik wou er heen gaan op mijn verjaardag, helaas ging dat niet door. Ik ben wel van plan om dit volgend jaar te doen, wanneer ik weer jarig ben, als het vega aanbod prima is.

www.restaurantvandaag.nl

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Utrecht
« Reactie #69 Gepost op: 12 oktober 2012, 11:39:48 »
Weet iemand in welk Indonesisch restaurant in Utrecht je goed vegetarisch kunt eten ?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #70 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:14:35 »
Weet iemand in welk Indonesisch restaurant in Utrecht je goed vegetarisch kunt eten ?

Misschien is Blauw wat (die zitten in Amsterdam maar ook in Utrecht zie ook http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,15918.msg542383.html#msg542383). Maar niet goedkoop.
Ik ben wel eens in de A'damse vestiging geweest en het is leuk voor een uitgebreid diner, je staat niet heel vlug buiten, wat bij sommige andere etnische zaakjes wel eens is.

,,,,فلافل

Offline Gnoe

Re:Utrecht
« Reactie #71 Gepost op: 17 oktober 2012, 23:29:49 »
Wij hebben gister besteld bij Namaskar in Utrecht. <knip>
Het merendeel van de dingen was veganistisch.
Mijn favoriete Indiase restaurant in U. :) Maar in principe maken ze de gerechten met ghee = geklaarde boter, dus zijn ze niet veganistisch. Dat kunnen ze wel aanpassen als je erom vraagt.

Offline G@sie

  • *
  • 9
  • Geslacht: Vrouw
Re:Restaurant Vandaag in Utrecht
« Reactie #72 Gepost op: 22 november 2012, 10:13:24 »
Mijn vriend heeft er met zijn werk ooit gegeten. Hij kwam toen thuis met de mededeling dat het voor vleeseters wel te doen was, maar er weinig vega te vinden was. Maar dat is wel even geleden, toen was het net open.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Restaurant Vandaag in Utrecht
« Reactie #73 Gepost op: 22 november 2012, 10:15:49 »

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Restaurant Vandaag in Utrecht
« Reactie #74 Gepost op: 22 november 2012, 10:32:33 »
tnxx daar had ik niet gekeken.

Het concept lijkt me wel een goed idee om een keer te proberen. Maar dan zoek ik een ander rstaurant. De enige die er is wat ik misschien kan aanraden kwa eten: www.vegyeah.nl Hier bieden ze alleen vegatarische gerechten, maar ik weet niet of alles ook vegan is. Ze hebben onder andere vega kip, vega eend, vega babi pangang. Het kost voor al-you-can eat €19,50 per persoon. Maar je kunt ook gewoon normaal eten bestellen zonder all-you-can-eat. Maar helaas ligt dit helemaal in Den Haag, maar ik kom er misschien wel ooit langs.



Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #75 Gepost op: 22 januari 2013, 17:16:01 »
Ik was net even bij Toko Centraal in Utrecht (beneden bij Hoog Catharijne) en daar hebben ze maiskoekjes  :hungry: En nog meer lekkere afhaaldingen, bv bara's en zoete pannenkoekjes met kokos. Ik nam 2 pannenkoekjes voor thuis mee als toetje, en een maiskoekje voor onderweg, en toen ging de mevrouw van de winkel hem helemaal warm maken. Maiskoekjes zijn echt zo lekker.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Utrecht
« Reactie #76 Gepost op: 20 februari 2014, 19:40:45 »
Ik at onlangs bij De Thai in Utrecht en heb 'm toegevoegd aan de restaurantgids. Mooi, modern restaurantje met een open keuken. Voldoende vega-opties, maar wel vooral tofu. Tom yam en tom kha met tofu, gegrilde tofu, tofu met een sausje naar keuze en 4 soorten curry's met keuze uit tofu of een vleesvervanger.

Ik had het kokossoepje tom kha met tofu en gele curry met tofu. Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar welke vleesvervanger ze daar gebruiken.
In de vegagerechten gaat ook geen vissaus. Per gerecht staan er nul vlammetjes (niet echt pittig), 1 vlammetje (pittig) of 2 vlammetjes (erg pittig).
Er zijn ook verschillende soorten rijst en gegrilde groenten als bijgerecht.

Een aanrader!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Utrecht
« Reactie #77 Gepost op: 20 februari 2014, 19:58:15 »
hihi ik las even dat je vlammetjes had gegeten  :heehee:
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Utrecht
« Reactie #78 Gepost op: 20 februari 2014, 21:13:47 »
 :P

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Utrecht
« Reactie #79 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:06:29 »
Met Monique en Goedenavond gegeten bij Se7en op de Mariaplaats in Utrecht. Ze hebben wel een leuk gerecht: je kan halve porties van gerechten bestellen (voor de halve prijs). Dat deed ik, een halve Mexicaanse pompoennotencreme als voorgerecht, halve green Curry en een halve Pasta Penne. De pasta was niet zo bijzonder, maar voor de rest goed gegeten. De rekening was 78 euro voor ons drieen. Seriemoordenaars hebben we niet gezien.