Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Utrecht
« Reactie #80 Gepost op: 07 februari 2015, 13:09:25 »
Gisteren met Marieke bij Gys in Utrecht geweest. Leuke zaak zeg. We aten een veganistische proeverij met brood/tapenade salade, tofuballetjes en een soepje vooraf en daarna had ik een linzen/paddenstoelenburger. Mooie aanwinst voor Utrecht.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Utrecht
« Reactie #81 Gepost op: 03 april 2015, 15:48:35 »
Klinkt leuk LL!

Ik zit zelf te denken aan www.jasmijnenik.nl, heeft iemand hier wel eens gegeten? Geen vegetarisch restaurant maar wel vegetarische dimsum  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Utrecht
« Reactie #82 Gepost op: 03 april 2015, 18:33:49 »
Ik zit zelf te denken aan www.jasmijnenik.nl, heeft iemand hier wel eens gegeten? Geen vegetarisch restaurant maar wel vegetarische dimsum  :hungry:

Is zeker leuk! Ben er een jaar of 5 geleden eens geweest, zoiets, dus ik weet niet meer wat ik er toen gegeten heb. Vond het wel een leuke tent voor een vrijdagavondetentje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #83 Gepost op: 03 april 2015, 18:50:14 »
Ik zit zelf te denken aan www.jasmijnenik.nl, heeft iemand hier wel eens gegeten? Geen vegetarisch restaurant maar wel vegetarische dimsum  :hungry:

Is zeker leuk! Ben er een jaar of 5 geleden eens geweest, zoiets, dus ik weet niet meer wat ik er toen gegeten heb. Vond het wel een leuke tent voor een vrijdagavondetentje.

Ik wil daar al een hele tijd heen, maar nog niet geweest dus.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #84 Gepost op: 12 mei 2015, 11:33:04 »
Wij gaan binnenkort naar het Beatrixtheater (op een donderdag). 3 vleeseters en ik. Heeft iemand misschien een leuke aanrader?
Liefst niet te ver van het Centraal Station/ Beatrixtheater en geen ellenlange zit, want de voorstelling begint al vroeg en we gaan met de trein.

De 3 vleeseters zijn van het type 'daghap', dus niet al te exotisch of 'vreemd' :-).

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #85 Gepost op: 12 mei 2015, 22:47:14 »
Gisteren met Marieke bij Gys in Utrecht geweest. Leuke zaak zeg. We aten een veganistische proeverij met brood/tapenade salade, tofuballetjes en een soepje vooraf en daarna had ik een linzen/paddenstoelenburger. Mooie aanwinst voor Utrecht.

klinkt goed! ik ga zaterdag heen, en dacht, moet nog even lezen of Vegatopia iets over Gijs te zeggen heeft :)
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #86 Gepost op: 13 mei 2015, 22:06:51 »
Wij gaan binnenkort naar het Beatrixtheater (op een donderdag). 3 vleeseters en ik. Heeft iemand misschien een leuke aanrader?
Liefst niet te ver van het Centraal Station/ Beatrixtheater en geen ellenlange zit, want de voorstelling begint al vroeg en we gaan met de trein.

De 3 vleeseters zijn van het type 'daghap', dus niet al te exotisch of 'vreemd' :-).

In allemaal al een tijd niet geweest, maar wellicht Kafe Belgie, Broers, Proeflokaal Oudaen of Springhaver (die laatste heeft even geen goed werkende site alleen).
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #87 Gepost op: 19 mei 2015, 10:33:08 »
Dank je Selly, ik ga even kijken en het voorleggen :-).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #88 Gepost op: 26 mei 2015, 15:48:50 »
We hebben uiteindelijk bij de Veiling gegeten (5 min lopen van het Beatrix). Was heerlijk! Meerdere vegetarische opties en ook de vleeseters hebben lekker gegeten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #89 Gepost op: 26 mei 2015, 20:56:05 »
We hebben uiteindelijk bij de Veiling gegeten (5 min lopen van het Beatrix). Was heerlijk! Meerdere vegetarische opties en ook de vleeseters hebben lekker gegeten.

Dat ziet er leuk uit. Is het denk je iets voor onze restaurantgids?
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Utrecht
« Reactie #90 Gepost op: 27 mei 2015, 08:07:21 »
Omdat melanzane alla parmiggiana bij de hoofdgerechten werd geplaatst, voldoet het, omdat er ook vegetarische ravioli is, aan de vereiste van twee vegetarische hoofdgerechten. Altijd wat de moeilijkheid bij een Italiaan, inschatten of er voldoende vegetarische insteek is of niet. (Onafhankelijk of je het vegetarische nu bij de pasta of bij de secondi piatti vindt.) In dit geval zou ik voor opname zijn, omwille van de positieve ervaring van superhelen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #91 Gepost op: 19 september 2015, 12:32:28 »
Ik at gisteren bij het Hoogt, een eetcafe behorend bij een filmhuis. Niet heel veel vega, maar erg vers. Ik nam de vega groentequiche, met salade en friet. Echt een huisgemaakte quiche, goed van smaak. Niet duur, vriendelijke bediening en leuk publiek.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #92 Gepost op: 22 september 2015, 19:26:29 »
Op CS sinds kort Enoki. Iemand daar al gegeten? Online is er weinig over te vinden..
Za Zemiata!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Utrecht
« Reactie #93 Gepost op: 22 september 2015, 19:56:31 »
Wel ermee in mijn handen gestaan, maar op dat moment niet genoeg trek en toen ook maar niet mee genomen. Er is een soort bento-achtige vegamaaltijd in de koeling, met o.a. sushi (komkommer en roomkaas geloof ik), noodles, zeewiersalade en tofudumplings voor 6.95 of zo. Bij de balie zijn er een vega bahn mi met tofu voor 4 nog iets en de tofurijstrol is 3.50 geloof ik. En er is dacht ik ook een vegasoep, maar zeker weten doe ik het niet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #94 Gepost op: 22 september 2015, 20:07:49 »
Jessi van de gastredactie vond de springroll met tofu lekker maar het sausje zoet.
Heb er vd week een kijkje genomen, zag er leuk uit. Wel verbaasd dat de misosoep vega is. Er staan nergens ingrediënten op maar er staat wel wat vega is. Een maaltijd zag er ook lekker uit maar de bento wat saai... Wil er zeker wel eens wat proberen (ze hadden ook leuke thee) maar toen ik er was had ik erna een eetafspraak, dus niks gekocht.

Edit: hey die veggie banh mi had ik niet gezien, leuk.

« Laatst bewerkt op: 22 september 2015, 20:45:56 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #95 Gepost op: 23 september 2015, 23:16:03 »
Klinkt leuk. De volgende keer dat ik op CS ben (en tijd heb), ga ik ook eens kijken

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utrecht
« Reactie #96 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:41:13 »
Al eerder genoemd zie ik, maar GYS in Utrecht is echt een aanrader! We aten vegetarische bitterballen bij een wijntje. Verder bieten-pastinaaksoep (ik) en kikkererwtenspinaziesoep (vriend)(pittig). Beide heerlijk! Als hoofdgerecht gado gado (vriend) en linzen paddenstoelenburger zonder friet/broodje en nog kreeg ik het niet op. Echt superlekker! Ze serveren ook bionade.
Op de kaart staat glutenvrij/ vegetarisch/ veganistisch aangegeven. Er stonden 2 of 3 vlees/visgerechten op de kaart, verder volgens mij hoofdzakelijk vega/ vegan.

Wat ik ook zo leuk vond is dat ze van die toiletten hebben met wasbakjes boven het reservoir, dus als je na het doorspoelen je handen wast, vult het 'afvalwater' het reservoir van het toilet.


Oh we hebben nog geluncht bij Winkel van Sinkel (er was een fair fashion festival waar we naartoe zjin geweest). Ook heerlijk gegeten (salade met stilton).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #97 Gepost op: 26 november 2015, 18:01:46 »
Bij Saigon! Lekker. Ze hebben een aparte veggie kaart. We namen rauwe loempia vooraf en daarna veggie varkensvlees in zoetzure saus, vrij pittig, en tofu met paddenstoelen. Rijst en bier erbij. Lekker, niet te duur en aardige bediening. Wel veel aanloop, dus reserveren is handig, maar dat kan online.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Utrecht
« Reactie #98 Gepost op: 04 november 2018, 09:22:29 »
Gister bij Anan gegeten. Ook in de Voorstraat en volgens mij gelieerd aan Saigon. Alles in streetfood-stijl. Ze hebben een aparte vegakaart. Aanrader! In het weekend zeker reserveren, want het zit vol.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Utrecht
« Reactie #99 Gepost op: 04 november 2018, 15:02:32 »
Oeh dat ziet er leuk uit zeg! Wat heb jij er gegeten?
,,,,فلافل