Vegatopia Forum

Utrecht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Utrecht
« Reactie #20 Gepost op: 01 augustus 2012, 20:26:52 »
De [sBoterstraat[/s] Zadelstraat (maar misschien is een van de winkels op je lijstje al daar).

Dick Bruna Huis, tenzij je niet van Dick Bruna houdt natuurlijk.

Aboriginal Art museum ben ik nooit geweest. Ik was laatst wel in het Volksbuurtmuseum, best leuk om een half uurtje te vullen.
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2012, 20:55:44 door Poek »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: 01 augustus 2012, 20:34:41 »
Olivier is een speciaal biercafe in een oude schuilkerk, naast Hoog Catharijne aan de kant van Xenos naast de Zeeman. In dezelfde straat heb je ook 2 toko's (Toko Centraal heeft lekkere bara. In de magnetron is ie lekker, maar je kan het ook bevroren meenemen naar huis. Door de helft snijden (eerst ontdooien btw), in de koekepan ligt knapperig bakken, besmeren met Mme Jeanetsaus en smullen maar!) trouwens. Maar we hadden het over Olivier en daar hebben ze een lekkere kaaskroket (weet niet zeker of het gelatinevrij is) op wel erg dik gesneden brood. Ook fijn is dat je er niet tegen luide muziek op hoeft te praten, al kan de akoestiek met drukte ook niet zo handig zijn voor subtiele gesprekken. Als je alcohol drinkt is de Lindemans Pecheresse een leuk perzikbier dat niet naar bier smaakt en gewoon erg lekker is. Als bonus heb je misschien nog gezelschap van Guus de kater (zie de mand rechts van de deur als je net binnenstapt). De bediening is vriendelijk, maar kan erg traag zijn om weer eens een bestelling op te komen nemen.

Op de Voorstraat is 1 Cent aan het uitverkopen Vroeger hadden die erg leuke kleding, maar tegenwoordig beperkt het zich tot gala en hoedjes. Ertegenover zit een natuurwinkel Sem. Je vindt op die straat meer 2ehands kledingwinkels, maar ook nieuwe waar in de vorm van een soort Rockabillykledingwinkel.

Abraham Mosterd is wel geinig, zijstraatje waar ook Bigoli zit volgens mij. Denk kruiden en thee enzo.

Betsy's Kookwinkel zit aan de Oude Gracht, vlakbij de Dom. Ook dichtbij zijn de Lindtwinkel (Lijnmarkt 7) en om de hoek De Groene Winkel met meer leuke snuffel winkeltjes erom heen.

De grootste natuurwinkel zit volgens mij op Nachtegaalstraat 51a, maar dat is wat meer uit het centrum.

De Slegte heeft volgens mij nog steeds uitverkoop, maar schuin tegenover de Winkel van Sinkel vindt je ook een grote boekenwinkel met een aardige kookboekcollectie. Als je vanaf de Oude Gracht naar de Dom loopt heb je rechts nog een boekenwinkel. Niet zo groot, maar soms wel leuke ramsjaanbiedingen.

In Hoog Catharijne heb je ook nog Ericawinkel. Nog een pillenwinkel (verkoopt o.a. NOW) is de Vitaminstore tegenover de Lindtwinkel.

Persoonlijk vind ik Sunshine niet briljant, maar het is wel leuk om te wennen aan dat soort eten. Van Het Vlaamsch Broodhuys heb ik al een tijdje niet meer gesnoept, maar mijn favo was het gepofte knoflook-basilicumbrood. Goede herinnering aan dun gesneden en dan geroosterd.

IIg veel plezier toegewenst!
Sin chile, no tiene chiste!

brenda_lelie

Re:Utrecht
« Reactie #22 Gepost op: 01 augustus 2012, 20:55:01 »
Ik heb laatst bij Badhu gelunched, was erg leuk en lekker maar is wel een stukje lopen van het centrum.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #23 Gepost op: 04 augustus 2012, 09:03:53 »
Ga bij mooi weer naar Ledig Erf. En dan een film pakken er tegenover (Louis Hartloopercomplex. Daar kun je ook eten, maar dat heb ik nog nooit gedaan.)

Persoonlijk vond ik Deeg wat minder leuk, maar dat is wel erg lang geleden dus misschien nu wel de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2012, 09:12:53 door LL de Ling »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Utrecht
« Reactie #24 Gepost op: 04 augustus 2012, 09:31:22 »
Ga bij mooi weer naar Ledig Erf.

Ah, het cafe waar klanten die al twintig jaar stamgast waren niet meer mochten komen van de nieuwe eigenaar vanwege niet hip genoeg zijn...

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Utrecht
« Reactie #25 Gepost op: 07 augustus 2012, 08:49:42 »
Ga bij mooi weer naar Ledig Erf.

Ah, het cafe waar klanten die al twintig jaar stamgast waren niet meer mochten komen van de nieuwe eigenaar vanwege niet hip genoeg zijn...

Is dat zo? Nou ja, mijn zwager komt er ook vaak. En die is niet echt hip hoor. Het is ook gewoon een fijn plekje.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Utrecht
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:54:31 »
Soy vind ik echt een aanrader. Vooral de tofuvellen in tomatensaus met bami, nomnomnom! Oei, ik krijg er helemaal honger van als ik eraan denk, niet handig op dit tijdstip...
En het Aboriginal Art Museum is echt geweldig!
Nou ligt dat natuurlijk heel erg aan je smaak, ik vind aboriginal kunst gewoon echt super, maar er zullen vast ook mensen zijn die er niks mee hebben (al kan ik het me maar moeilijk voorstellen  ;)). Wat mij betreft zeker een aanrader, hun collectie is ook heel afwisselend (al verschilt dat wel met welke hoofdtentoonstelling er op dat moment is). Ik wist vóór ik hier kwam niet dat ik zo'n fan van zou worden van aboriginal kunst. Ik had daarvoor natuurlijk wel een klein beetje een idee van hoe zulk soort kunst er uit ziet, maar ontdekte hier pas hoe ontzettend mooi en fantastisch het is, en dat er veel meer interessante stromingen daarbinnen zijn dan de dingen die ik kende.

De Botanische Tuinen van de universiteit vind ik zelf ook heel erg leuk: http://www.uu.nl/NL/BotanischeTuinen Zoveel mooie en interessante en rare planten, echt heel leuk. En momenteel is er een tropische kas met de meest wáánzinnige tropische vlinders, heel grote met prachtige kleuren, die op de meest prachtige manier vliegen. Echt wauw!
Alleen of zoiets nou diervriendelijk is, weet ik eigenlijk niet  ???