Vegatopia Forum

Hospitality Club

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjors

Hospitality Club
« Gepost op: 23 februari 2006, 20:30:54 »
Hey !

Ik weet niet of mensen bekend zijn met deze 'club', maar als je veel reist en niet altijd evenveel geld hebt en/of de lokale cultuur wilt leren kennen, dan is het wellicht interessant om je aan te melden.

Het principe is simpel: mensen bieden een slaapplek aan (varierend van een logeerkamer tot een plak op de bank) als ze dat kunnen of willen en je kan mensen vragen of je bij ze mag slapen.

Op deze manier heb ik al bij een aantal 'locals' geslapen in allerlei landen. Erg leuk !

De relevantie met vegetarisme is dat je in je profiel allerlei dingen kunt toevoegen, zo ook dat je vegetarier of veganist bent. Zo kun je dus ook kiezen om bij mensen te blijven slapen die dat ook zijn, wat soms grote voordelen heeft !

Zie http://www.hospitalityclub.org

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2006, 22:03:36 »

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2006, 15:50:03 »
Of deze : www.couchsurfing.com  :)

Leuk! Ik heb me meteen ingeschreven.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2006, 19:35:02 »
Ik heb me ook ingeschreven! Ben benieuwd...

Neva

Re:Hospitality Club
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2006, 19:13:20 »
Lijkt me geweldig, alleen jammer dat ik op een studentenkamer woon en mensen dus per se bij mij in de kamer moeten slapen, en de douche en keuken moeten delen met allemaal andere mensen (wat niet altijd even schoon is) dus dat is niet optimaal....Of zou dat wel meevallen?

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2006, 21:07:51 »
Wees gewoon eerlijk, hé. Niet iedereen heeft daar moeite mee. Ik woon zelf op een flat met aparte slaapkamer, maar ze moet bij mij ook op de Ikea slaapbank in de woonkamer slapen.

PS mijn nickname daar is 'svenjamin'
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2006, 21:08:34 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2006, 21:56:20 »
Of deze : www.couchsurfing.com  :)

Leuke site & leuk initiatief!
Een hoop interessante mensen en bijzondere plekken.

Ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ik weet niet of ik ze zo graag in huis wil; ik houd er niet zo van als anderen aan mijn spullen zitten en je weet ook niet of je nou net een latente seriemoordenaar over de vloer haalt ;).

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2006, 18:58:34 »
PS mijn nickname daar is 'svenjamin'

En ben je al be-surft of heb je al gesurft?

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2006, 18:32:59 »
Ik krijg wellicht een Braziliaan en een Portugese over de vloer in April. Daarnaast zoek ik ook wat contacten voor mijn vakantie in Servië.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2006, 18:36:08 »
Leuk  :) niemand schijnt nog naar het Noorden te willen komen  :(

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2006, 19:19:58 »
Leuk  :) niemand schijnt nog naar het Noorden te willen komen  :(

In een grote stad is het natuurlijk altijd gemakkelijker om mensen over de vloer te krijgen. Maar maak gewoon wat promotie, dan kan je wel mensen overtuigen. Je kan trouwens inschrijven bij bepaalde groepen zoals 'Vegetarians', 'The Netherlands' etc.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2006, 15:11:45 »
Ik krijg over 2 weken waarschijnlijk m'n eerste Duitse gaste. Ik moest een andere dame uit Taiwan afwijzen omdat ik dan zelf weg ben. Jammer!

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #12 Gepost op: 11 april 2006, 11:46:12 »
Ik heb nu 2 maal 2 gasten gehad. Vorige week 2 Indiërs en gisteren en vandaag een Braziliaan die met zijn Portugese vriending in Zwisterland woont. Erg goed meegevallen. De komende weken krijg ik nog een paar keer Amerikanen over de vloer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Harry

Re:Hospitality Club
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2006, 13:27:06 »
Leuk idee hoor, maar ik wil wel maximale couch control.  ;)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Couchsurfing
« Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2006, 14:51:20 »
Ik heb de afgelopen dagen mijn eerste gasten gehad: donderdag en vrijdag een stel uit New Mexico die door Nederland fietsen, en vrijdag en zaterdag 2 Canadese meiden uit Ottawa. Het was heel erg leuk! Waarschijnlijk komen de volgende gasten half augustus.

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Couchsurfing
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2006, 19:33:57 »
Ik heb de afgelopen dagen mijn eerste gasten gehad: donderdag en vrijdag een stel uit New Mexico die door Nederland fietsen, en vrijdag en zaterdag 2 Canadese meiden uit Ottawa. Het was heel erg leuk! Waarschijnlijk komen de volgende gasten half augustus.

Leuk! Ik word overstelpt met aanvragen. Ik moet ongeveer de helft van de aanvragen weigeren omdat ik volgeboekt ben of omdat ik gewoonweg niet kan. Het is erg leuk allemaal, maar ik moet wel zorgen dat ik nog tijd voor mezelf overhou.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hospitality Club
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2006, 22:59:44 »
Luxeprobleem huh, nou ja dan maar alleen de écht leuke mensen uitzoeken. Ik hoorde van mijn gasten dat de mensen in Amsterdam ook helemaal gek worden van de aanvragen. Je kunt je er wat bij voorstellen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:Hospitality Club
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2006, 23:32:21 »
Amsterdam is een uitzondering. Veel jonge mensen komen maar voor 1 ding  naar Amsterdam en dat zijn toevallig géén poffertjes. Dat zorgt natuurlijk voor overlast in een aantal gevallen. Ik heb zelfs al gehoord dat iemand een waarborg vraagt van € 100 wanneer iemand blijft slapen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2006, 23:33:09 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
No more couchsurfing?
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2006, 18:19:05 »
Aan het bericht op de site te lezen is er iets heel heel heel heeeeeel erg mis gegaan. Het lijkt er op dat dit geweldige initiatief kaput is. Hoe kom ik nou in contact met al die leuke mensen overal op aarde? Hospitality Club dan maar?

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:No more couchsurfing?
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2006, 18:32:42 »
Aan het bericht op de site te lezen is er iets heel heel heel heeeeeel erg mis gegaan. Het lijkt er op dat dit geweldige initiatief kaput is. Hoe kom ik nou in contact met al die leuke mensen overal op aarde? Hospitality Club dan maar?

Inderdaad :'( Het probleem is dat ik een paar afspraken lopen heb. Ik heb geen gegevens van die mensen. Tenzij ze mijn telefoonnummer opgeschreven hebben, kunnen ze me niet bereiken. ik denk nu dus aan Hospitality Club of Global Freeloaders.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.