Vegatopia Forum

De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #20 Gepost op: 06 april 2006, 10:16:45 »
Wat ik mis:
- supermarkten die tot s nachts open zijn en betere groente dan de AH  
  verkopen

De Avonmarkt op de De Wittenkade! (Het is niet veel groente, maar wel best goed, gedeeltelijk biologisch en tot middernacht open, ook met kerstmis enzo!)

Jaaa, die wilde ik ook gaan noemen! Ik ben zo blij dat ik heel dicht bij die avondwinkel woon!

En: GO Selly voor je geweldige Amsterdamlijst: helemaal mee eens!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2006, 07:29:05 »
Dus: Groningen, Amsterdam, Den Haag, Zutphen, Rotterdam en Utrecht?

En Leiden? Wel doen? Niet doen?

Van Wageningen heb ik nog geen onderbouwing gezien.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2006, 10:52:23 »
In Wageningen is het volgende vego/vriendelijke restaurant nooit ver, omdat er meerdere zijn, en het niet bepaald een enorm grote stad is. Een groot deel van de (studenten) bevolking is zelf ook vegetarier.
Zo.

Jippia

Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #23 Gepost op: 02 mei 2006, 12:53:47 »
Citaat
Je kunt het ook anders zien: beter een gewoon restaurant waar je goed vegetarisch kunt eten dan een vegetarisch restaurant waar ze denken dat zilvervliesrijst met bonenprutje of gierst met sla het toppunt van culinair genoegen is.

Dat is helaas tot nu toe onze ervaring met vegetarische restaurants, in ieder geval in Utrecht. Wij zijn naar twee verschillende restaurantjes geweest en dat was drie keer niks. Twee weken geleden waren wij op vakantie in Münster en daar kregen wij in de Libanese tent uitstekend te eten in tegenstelling tot het vegetarische restaurant. Tot nu toe hebben wij in vegarestaurants alleen maar flauwe of opgewarmde (magnetron!) happen gehad.

Ik woon zelf in Apeldoorn. Apeldoorn heeft helemaal geen vegetarisch restaurant, maar de overige gelegenheden hebben wel allemaal een vegetarische schotel of iets dergelijks en sommigen zelfs meerdere. Die zijn over het algemeen best goed, maar worden meestal niet verwisseld, dus heb je bij één restaurant alleen maar een groentenquiche en dat al ruim twee jaar. Jammer. Er zijn twee biologische winkels en vooral de Natuurwinkel is erg uitgebreid. Ik koop er bijna alles. Er is een kookwinkel, maar geen vegakookcursus. Er is op donderdag een biologische markt, maar ik weet niet wat je daar allemaal kunt krijgen. Er is elke dag wel ergens markt en op zaterdag een hele grote in het centrum. Er zijn meerdere toko's en de meeste AH's verkopen een behoorlijk vega-assortiment. Je kunt er best goed wonen als vegetariër. Geen vega-topstad, maar goed te doen.

Mirjam

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #24 Gepost op: 09 mei 2006, 01:59:29 »
Ik zou eigenlijk niet weten welke stad die titel zou verdienen in Nederland! Ik hoop dat jullie wel tot een keuze kunnen komen.

Ik weet dat het niet om het buitenland gaat maar moet jullie wel even meedelen dat Chicago (waar ik nu woon) zoveel beter is dan Arnhem (waar ik woonde)  8)...en San Fransisco moet helemaal het paradijs op aarde zijn voor vegetariers!

Maargoed zal jullie verder niet lastig vallen met deze: toch niet te kiezen, steden!!  :D
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2006, 02:00:22 door Anna »

Meow

Re:De vegetariërvriendelijkste stad van Nederland
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2006, 22:11:55 »
Het voordeel van Amsterdam is:

- je kan er ook fatsoenlijk vegetarisch eten in niet vegetarische tenten (De Kas, Tempo Doeloe, Pygmalion, Kagetsu, Siempre, de Vrije Vork, soms Lieve om maar wat favorieten te noemen)
- als je perse wilt kun je behoorlijk wat vegetarische restaurants vinden (Golden Temple en Betty's zijn wel okee, Green Planet en de Bolhoed gaan, dan is er nog de Vliegende Schotel en is er misschien nog wel wat)
- Er is helaas geen geheel vegetarische snackbar met allerlei veggieburgers maar er zijn wel veel Maozzen
Maoz kicks ass. Goedkoop, snel, supergezond en aardige mensen achter de balie.