Vegatopia Forum

All inclusive

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stella_Maris

All inclusive
« Gepost op: 24 april 2006, 15:29:12 »
Hoi,
ik heb plannen om in september op vakantie te gaan naar Griekenland of Turkije op basis van All Inclusive. Alleen: is dit vegetariervriendelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,
Stella

Dee

Re:All inclusive
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2006, 16:00:33 »
Ik heb het wel eens gehad in Spanje. Op zich goed te doen, alleen heb je dan heel wat minder keus, maar dat heb je in gewone restaurants ook. Ik denk dat dat hetzelfde zal zijn in Griekenland, van Turkije weet ik niks af.

Als het eten tegenslaat kan je ook gewoon helemaal voor de drank gaan  :drink:

Stella_Maris

Re:All inclusive
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2006, 12:24:06 »
Ja das ook waar, gewoon 8 dagen sla en veeeeel lokale likeur en wijn hahahaha.....

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2006, 18:26:35 »
Ik zou op all-inclusive naar Turkije gaan in mei. Maar ik weet niet... het stond me tegen... en niet vanwege het feit dat ik misschien problemen zou hebben met vega eten...

Waarom zou je zowiezo zo'n vakantie willen? Is de prijs alleen een overweging? Dan zou ik me eens verdiepen in het couchsurfen

Dee

Re:All inclusive
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2006, 21:57:25 »
Van all inclusive naar couch surfen .. grote stap.

Harry

Re:All inclusive
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2006, 22:22:16 »
Van all inclusive naar couch surfen .. grote stap.
Dat ligt er aan bij wie je op de bank beland. ;D

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2006, 19:42:52 »
Ik ga volgende week met de schoonfamilie (oh jippie) en zal daarna volledig verslag uitbrengen (ik neem trouwens de tips uit de Turkije draad hier ergens onder mee :))
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2006, 13:18:00 »
 :afro:
Ik ben er weer!
Het eten in een all inclusive resort in Turkije is geweldig!



Mits je vlees/vis eet  :(

Ik heb de vakantie doorgebracht op rijst, sla en brood en hier en daar wat warme groenten. Oh en eieren en kaas. Als vegan is je leven volgens mij een hel in Turkije.

We zijn één keer in een restaurant gaan eten. Daar hadden ze wat pizza's en een stoofpotje. Ook hadden ze een pizza vegetarienne, met inktvis  :P Nou zijn inktvissen geen aantrekkelijke dieren, maar om ze daarom nou onder de planten te rangschikken  ???

Voordeel is wel dat ik errug gezond heb gegeten en me daarom geheel en volledig te buiten kon gaan aan de toetjes  :O. Toch een grote troost.

Eerlijk gezegd heb ik me gezien de beperkte keuze maar niet druk gemaakt om de vraag of de rijst wellicht in vleesbouillon was klaargemaakt. Tikje kop-in-het-zand-mentaliteit  :-[, maar ik wilde nog wel een beetje keuze hebben.

Volgens mijn schoonmama hadden ze trouwens op een gegeven moment een 'vegetarische schotel', ook wel bekend staand als gegratineerde groenten.... Volgens haar kon ik ook best het vlees uit de rijst peuteren, dan is het toch vegetarisch ::)

Maar het brood was geweldig.

Conclusie, het is best te overleven, maar eigenlijk niet langer dan een week. Dan wordt het saai!
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2006, 13:31:13 »
Nog bijna vergeten, zowel op de heen als de terugweg in het vliegtuig geen vega-eten! Had ik moeten bestellen: nee duh!
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2006, 14:01:58 »
Het is ook jammer dat hotels zo weinig rekening houden met vegetariers, maar ja, de meerderheid telt he?  ::)

Heb je voor de rest wel een leuke vakantie gehad?
Naar welke plaats/hotel ben je geweest?
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:All inclusive
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2006, 11:48:03 »
Verder was de vakantie errug lekker. Nog net iets te fris eigenlijk, dus met de kids afgesproken dat ze het zwembad uitmoesten als ze blauw werden....  :o

Uiteindelijk wel 2 goedkope spijkerbroeken gekocht  :-[ Maar: al het leer kunnen weerstaan  :D

En erg aardige mensen :)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:All inclusive
« Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2006, 18:05:17 »
Nog bijna vergeten, zowel op de heen als de terugweg in het vliegtuig geen vega-eten! Had ik moeten bestellen: nee duh!
Bedoel je dat je het wel besteld had maar dat ze het toch niet hadden, of wist je niet dat je het van te voren moest bestellen?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light