Vegatopia Forum

Alleen op reis!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mjam

Alleen op reis!
« Gepost op: 08 juli 2006, 09:16:49 »
Eind augustus heb ik een paar weken vrij, om verschillende redenen is er niemand uit mijn omgeving waarmee ik op reis kan gaan. Maar omdat ik wel graag weg wil, wil ik alleen gaan.

Een fietsvakantie, of een creatieve vakantie, bijvoorbeeld. Heeft iemand daar ervaring mee? Alleen een huisje huren, kan dat? Of toch met een groep?

Kortom ik ben op zoek naar wat ervaringen en tips!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alleen op reis!
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2006, 10:13:32 »
ik ben ooit gaan beeldhouwen in zeeuws-vlaanderen en dat was leuk.
vroeger met mijn ouders maakten wij veel groepsreizen met Djozer etc, dat kan ook prima als vrouw alleen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Alleen op reis!
« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2006, 10:23:47 »
Een taalvakantie vond ik erg leuk om te doen. Ik ben lang geleden eens naar Salamanca geweest om daar twee weekjes Spaans te leren. Ik logeerde met een paar andere studenten bij een Spaanse familie en dan pik je meteen al een hoop op van de taal. En het is hartstikke gezellig: beetje studeren, maar vooral ook veel lol maken op terrassen, in kroegen en disco's etc.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alleen op reis!
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2006, 10:28:19 »
Een vriendin van me heeft een keer een zeilvakantie in Griekenland via Berend Botje gedaan, was erg leuk zei ze. Ze houden daar ook rekening met de samenstelling van de groep, dus bijv. 8 vrijgezellen of 4 stellen op een boot, en niet 3 stellen en 2 vrijgezellen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Alleen op reis!
« Reactie #4 Gepost op: 08 juli 2006, 12:57:39 »
Alleen een huisje huren, kan dat?

Waarom níét?

Alleen op vakantie gaan is trouwens leuk! Een taalcursus inderdaad, of vrijwilligerswerk, groepsreizen...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

mirrie

Re:Alleen op reis!
« Reactie #5 Gepost op: 08 juli 2006, 13:26:25 »
Je hebt ook een soort alleengaande reizen. Ik ken iemand die met zo'n reis naar IJsland is geweest. Dat was heel goed bevallen. Ik ken ook wel mensen die in hun eentje een grote reis gemaakt hebben door een Aziatisch land. Het heeft er ook mee te maken hoe goed je jezelf kunt en wilt vermaken. Als je behoefte hebt aan makkelijk contact met anderen dan zou ik voor een groepsreis kiezen (al dan niet voor alleenstaanden -dit zijn niet gelijk van die singlesreizen-) en anders kun je zelf een bestemming kiezen en zien hoe het loopt.  

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alleen op reis!
« Reactie #6 Gepost op: 08 juli 2006, 13:31:08 »

mjam

Re:Alleen op reis!
« Reactie #7 Gepost op: 08 juli 2006, 17:16:22 »
Alleen een huisje huren, kan dat?

Waarom níét?


Omdat veel prijzen van huisjes gebaseerd zijn op het aantal personen dat het huisje gaat bewonen. En daar zie ik nooit 1 staan :)

Overigens zie ik alleen op reis gaan niet als iets vervelends en negatiefs. Het lijkt me ook wel leuk, en ben gewoon benieuwd naar ervaringen en do's en dont's!

Weet iemand iets over leeftijden bij groepsreizen bijvoorbeeld?
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2006, 17:17:07 door mjam »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Alleen op reis!
« Reactie #8 Gepost op: 08 juli 2006, 18:11:57 »
Ik ben geen held in alleen reizen volgens mij, maar ik ben wel eens een week alleen uit wandelen geweest en dat was heel leuk. Voor mij hielp het daarbij erg dat ik ook (bijna) niemand tegenkwam, in een omgeving waar iedereen met anderen lol aan het hebben is voel ik me in mijn eentje minder aangenaam dan in een omgeving waar überhaupt weinig anderen zijn...
This is between me and the vegetable!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alleen op reis!
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli 2006, 18:45:34 »
ik ben alleen naar Z-Frankrijk geweest om te werken op een bio boerderij, dat was in begin doodeng, maar later eigenlijk wel lekker om ongebonden dingen te kunnen doen en te beslissen.
Za Zemiata!

errant_bone

Re:Alleen op reis!
« Reactie #10 Gepost op: 08 juli 2006, 19:31:32 »
Een taalvakantie vond ik erg leuk om te doen. Ik ben lang geleden eens naar Salamanca geweest om daar twee weekjes Spaans te leren. Ik logeerde met een paar andere studenten bij een Spaanse familie en dan pik je meteen al een hoop op van de taal. En het is hartstikke gezellig: beetje studeren, maar vooral ook veel lol maken op terrassen, in kroegen en disco's etc.

Ah ik ben op zoek naar mensen die een talenreis hebben gedaan want ik zit erover te denken om begin volgend jaar twee weken naar Duitsland/Oostenrijk te gaan om mijn Duits te verbeteren en ben op zoek naar informatie over goede organisaties enzo, als je me wat informatie kunt geven zou ik dat erg op prijs stellen  :)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Alleen op reis!
« Reactie #11 Gepost op: 08 juli 2006, 22:25:32 »
als je me wat informatie kunt geven zou ik dat erg op prijs stellen  :)

Van Duitse taalcursus heb ik keine blasse Ahnung, ik heb alleen ooit Spaans gedaan via Don Quijotte en dat was erg goed georganiseerd, vond ik. Maar mijn ervaring dateert al van vele jaren terug.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Alleen op reis!
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2006, 20:56:10 »
Trouwens, als iemand nog een vakantie in augustus zoekt, geen reisgenoten heeft, maar wel geld: ik ga in augustus (22 heen, 3 of 4 sep terug) met een vriend en een vriendin van hem rondreizen in het oosten van Amerika (SF, LA, Phoenix). We zoeken nog een vierde reisgenoot om de kosten wat te beperken (die zijn dan rond de 1500 euro). Als iemand interesse heeft, stuur maar een pb.

Gert

Re:Alleen op reis!
« Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2006, 18:03:29 »
Hallo Mjam,

Bij Landferienhaus Linde - zie advertentie op de homepage van vegatopia - zijn alleengaanden vakanties. Je kunt er ook buiten zo'n arrangement alleen naar toe. Gezellige gemeenschappelijke maaltijden met de andere gasten en de gastvrouw en de gastheer.
Goed bereikbaar met ICE en treintransfer van Linde.
( om 9 uur uit Utrecht CS is 16 uur in Landferienhaus Linde )

vlekje

Re:Alleen op reis!
« Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2006, 07:16:14 »
Eind augustus heb ik een paar weken vrij, om verschillende redenen is er niemand uit mijn omgeving waarmee ik op reis kan gaan. Maar omdat ik wel graag weg wil, wil ik alleen gaan.

Een fietsvakantie, of een creatieve vakantie, bijvoorbeeld. Heeft iemand daar ervaring mee? Alleen een huisje huren, kan dat? Of toch met een groep?

Kortom ik ben op zoek naar wat ervaringen en tips!


Hallo Mjam, je zou eens kunnen zoeken bij 'Eigenwijze reizen', georganiseerde sportieve reizen; erg goed maar niet goedkoop! Sukses.

vlekje

Re:Alleen op reis!
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2006, 22:09:28 »
Alleen een huisje huren, kan dat?

Waarom níét?


Is een NIVONhuis niks voor je, ze zijn er in heel europa. Je betaalt per overnachting en kookt zelf je eten in een, meestal grote, gemeenschappelijke keuken.

Omdat veel prijzen van huisjes gebaseerd zijn op het aantal personen dat het huisje gaat bewonen. En daar zie ik nooit 1 staan :)

Overigens zie ik alleen op reis gaan niet als iets vervelends en negatiefs. Het lijkt me ook wel leuk, en ben gewoon benieuwd naar ervaringen en do's en dont's!

Weet iemand iets over leeftijden bij groepsreizen bijvoorbeeld?