Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #820 Gepost op: 19 mei 2011, 15:29:58 »
citroen wodkaijs maken van t weekend en dan in liters!! ;D

en uhm ja vooral t opdrinken zal erg fijn worden  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #821 Gepost op: 21 mei 2011, 00:20:01 »
Hello Kitty-gembercake.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #822 Gepost op: 21 mei 2011, 00:36:20 »
Hello Kitty-gembercake.

Cool! In een Hello Kittyvorm?
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #823 Gepost op: 21 mei 2011, 01:10:15 »
Ja, en het moest een leuke gebeurtenis worden....
De vorm bakt vreselijk aan. Heel mn cake verneukt  :(
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #824 Gepost op: 21 mei 2011, 01:11:14 »
 :(

Ik heb ook al geen succes gehad met vormcakes... het ligt gewoon aan die vormen, niet aan ons!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #825 Gepost op: 25 mei 2011, 02:27:21 »
Loempiaatjes gedraaid. Ik had wat vulling over en maakte er een grote loempia van. Die heb ik gelijk gefrituurd en even voorgeproefd. Met genoeg chilisaus was hij erg lekker.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #826 Gepost op: 03 juli 2011, 01:34:41 »
Morgen een afscheidsfeestje van een collega van K. In eerste instantie zou ik een soep meebrengen, maar om logistieke redenen (geen kommetjes) werd me gevraagd om toch iets als een quiche mee te nemen. Quiches vind ik vaak nogal saai en de hoeveelheid benodigde eieren staat me wat tegen, dus ik maak morgen een snelle biryani, die dan bovendien ook heet kan worden geserveerd.

Vandaag het specerijenmengsel gemaakt. Eerst een grote hoeveelheid komijn-, koriander-, fenegriek-, venkel- en mosterdzaad en kardemom geroosterd. Dit vervolgens in de vijzel fijngemalen (meerdere etappes, de fijngemalen specerijen door een theezeefje gedrukt en de rest opnieuw gevijzeld, en dan weer opnieuw). Nootmuskaat erdoor geraspt en voor de kleur een theelepel kurkuma. Amai, welk een aromatisch mengsel. Ik heb vanavond ettelijke keren het potje open gedaan om de geur op te snuiven. Dat belooft wat!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #827 Gepost op: 22 juli 2011, 15:52:41 »
Verse jalapenopepers gekocht bij Genco  :)
Nu nog eens bedenken wat ik ermee ga doen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #828 Gepost op: 22 juli 2011, 20:27:37 »
Verse jalapenopepers gekocht bij Genco  :)
Nu nog eens bedenken wat ik ermee ga doen.

Yum!
Ik vind lekker: vullen met geitenkaas en munt en dan een beslag en dan frituren.
Op de gril wordt denk ik ook wat.
Hoop dat ze die binnenkort nog hebben, dan ga ik ze meenemen voor de bbq.
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #829 Gepost op: 22 juli 2011, 20:46:54 »
Ze lagen trouwens bij de Genco in de Javastraat, die bij mij is nog even op vakantie. Er lagen nog aardig wat schaaltjes, met houdbaarheidsdatum tot 6 augustus denk ik. Ik weet niet hoe snel dat gaat daar, maar ik gok ergens zo dat de gebruikelijke Turkse en Marokkaanse vrouwen die daar voor de dagelijkse boodschappen komen, eerder geneigd zijn gewone rode en groene te nemen en de Surinamers dan de Mme Jeannettes.

Dat vullen met gekruide kaasvulling (zal in mijn geval feta en peterselie oid worden) en dan in een beslagje frituren klinkt wel erg leuk. Mss morgen eens proberen.

Ik wil natuurlijk ook wel een schaaltje voor je halen, maar mijn koelkast koelt niet zo goed, dus zullen ze sneller weg zijn. In de vriezer kan ook, maar als je ze dan daarna ook wilt vullen en frituren is dat niet zo handig (buitenkant wordt te slap na ontdooien).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #830 Gepost op: 23 juli 2011, 10:42:27 »
Ha nee dank ik kijk van de week zelf wel ff.
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #831 Gepost op: 26 juli 2011, 21:32:06 »
Ik vind lekker: vullen met geitenkaas en munt en dan een beslag en dan frituren.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de bereidingswijze.
Pepers doormidden snijden en dan de kaas er in doen, of hoedje van de pepers snijden en zaadjes eruit peuteren en de pepers vullen (met spuitzak)? Lijkt mij dat bij doorsnijden de vulling eruit loopt tijdens het frituren.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #832 Gepost op: 26 juli 2011, 22:13:12 »
Ik vind lekker: vullen met geitenkaas en munt en dan een beslag en dan frituren.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de bereidingswijze.
Pepers doormidden snijden en dan de kaas er in doen, of hoedje van de pepers snijden en zaadjes eruit peuteren en de pepers vullen (met spuitzak)? Lijkt mij dat bij doorsnijden de vulling eruit loopt tijdens het frituren.

Hoedje er af. Zaadlijsten eruit voor zover dat gaat.
Kruiden door kaas mengen (er mag ook fijngesneden lenteui door) en dan met het kleinste theelepeltje dat je hebt in de jalapeno's peuteren (ik heb ooit tientallen kerstomaten gevuld en dat is wel best erg, gelukkig deed Bart toen het merendeel, afijn, die jalapeno´s gaan best). En dan door beslag. Evt stijfgeslagen eiwit door het beslag. Vulling loopt er niet uit.
Zij http://southernfood.about.com/od/jalapenochilerecipes/r/bl21220b.htm doen zelfs helften maar dat is nergens voor nodig.
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #833 Gepost op: 26 juli 2011, 22:20:29 »
Tnx!
In de link hebben ze het over cream cheese, maar ik denk dat ik voor feta met peterselie etc ga. Daar paneren ze ook ipv beslagje en dat vind ik wel een idee. Ik heb nog een halve zak panko liggen namelijk.
Theelepel peuteren lijkt me niets voor mij. Ik heb vorige week bij de Zeeman een garneerspuit gehaald, die zou ik ook daar eens voor kunnen uitproberen. Dat is toch makkelijker schoon te maken dan de zak van de spuitzak.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #834 Gepost op: 26 juli 2011, 22:35:37 »
klinkt idd goed! die ga ik zelf ook even bewaren :)
(Misschien ten overvloede, maar misschien ook wel niet: als je van pepers de hoedjes eraf haalt en dan ondersteboven tussen je handen rolt, gaan de zaadjes er vrij makkelijk uit.)

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #835 Gepost op: 26 juli 2011, 22:41:11 »
Ja, dat weet ik, maar je pepers barsten en scheuren dan ook sneller. Dat is niet de bedoeling, dan eet ik liever zaadjes  :)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #836 Gepost op: 26 juli 2011, 22:43:12 »
Tijd voor een gevulde & gefrituurde pepertjesmeet  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #837 Gepost op: 26 juli 2011, 23:34:40 »
hahaha idd ja!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #838 Gepost op: 27 juli 2011, 00:49:28 »
Tijd voor een gevulde & gefrituurde pepertjesmeet  :D

Misschien dat ik in het najaar mn keuken weer eens kan openstellen voor multiple frituren  :)
Als ik dan weer linzenkroketten maak, ben ik hopelijk ook gelijk van alle rode linzen eindelijk af.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #839 Gepost op: 27 juli 2011, 08:59:53 »
Tijd voor een gevulde & gefrituurde pepertjesmeet  :D
Misschien dat ik in het najaar mn keuken weer eens kan openstellen voor multiple frituren  :)
Als ik dan weer linzenkroketten maak, ben ik hopelijk ook gelijk van alle rode linzen eindelijk af.
:cheer:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.