Vegatopia Forum

Reykjavik

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reykjavik
« Gepost op: 20 augustus 2006, 21:48:29 »
Lynnova en ik gaan in september een weekje Reykjavikken. Iemand ervaring met restaurantbezoek in de IJslandse hoofdstad? Gezien 's lands naam zal het met de nagerechten wel snor (verwijzing naar Snorri, de Ijslandse bard) zitten, maar hoe zit het met het vegetarische / veganistische aanbod? Wij willen niet avond aan avond zeehondjesvlees eten of walvisbout.  

Re:Reykjavik
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2006, 20:04:05 »
Weet je waar je als vegetariër goed terecht kunt in Reykjavik? Awel, bij A Naestu Grosum. Lynnova en ik hebben er twee keer gegeten, en dat waren voedzame maaltijden die we er gegeten hebben. GekuntR juist ok als veganist goed terecht want ze hebben der altijd wel iets (meerdere ietsen) zonder melk boter yoghurt (skyr (dat is een soort van IJslandse crossover tussen kwark en yoghurt)) kwark kaas eieren honing lactose weipoeder etc. Haute cuisine motteRnie verwachten, maar wat je krijgt is van goede kwaliteit, het smaakt best allemaal en ge krijgt een goed bord vol. Bovendien kunde net zoveel brood erbij vatten aggewil en da geldt ok veur de humus de chutney (dadelchutney, mjamjam) de kruiden en de butter, en het water, ge kon net zoeveul woater drinke agge wou, al dronkte unne hele kan leeg, dan konde  nog unne hele kan krijgen (en daarna nog een kan eventueel).  

Wag effe, Lynnova zegt wat.
-Wat zeg je Poes?
O ja, en daarna eventueel nog een kan, zegt Lynnova.

Maar geen gekheid op een stokje (dat is een bewust kontanasme veur de grappighet), ze hadden er ok hele lekkere (maar ok gewoon puntjes - ja denk daar maar even over na) taarten. Vooral over de Barley cake was Lynnova erg te spreken; maar ook de cashewnotentaart die naar kokos smaakte overigens, viel in haar smaak, want het is sowieso fijn om als veganiste eens een lekker stukkie taart in de kraag te kunnen werken of hoe zeg je da. Zelf heb ik, al zeg ik het zelf, veel lekkerder taart op, namelijk chocoladetaart en pecannotentaart met, dat moet wel gezegd, erg macabere slagroom erop (of eigenlijk erbij, of nog beter, ernaast, want de slagroom lag ernaast en niet erop; men moet nauwekeurig zijn in zijn (of haar) formuleringen, ja toch, niet dan, nou dan, zit dan niet te zeuren), want (ik geef toe ik gebruik wel erg veel want, maar dat komt omdat het alweer bijna of nee eigenlijk alweer helemaal herfst is al kun je dat aan het weer nog niet merken maar ja, muggenziften is ook een vak; maar wat ik bedoel te zeggen is dit: straks is het kouder en moeten we weer wanten dragen en daar loop ik zoals het een gedegen visionair betaamt op vooruit) ze vergeten in IJsland konzekwuwent (niet helemaal zeker over de spelling) de suiker in de slagroom te doen.

Kiwi

Re:Reykjavik
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2009, 11:11:09 »
Heeft er nog iemand tips voor Reykjavik of de rest van IJsland?

Aiko

Re:Reykjavik
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2009, 19:56:13 »
Heeft er nog iemand tips voor Reykjavik of de rest van IJsland?

Voor welk seizoen?

Kiwi

Re:Reykjavik
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2009, 21:53:50 »
Ik bedoelde restauranttips, zijn die seizoensgebonden?

Aiko

Re:Reykjavik
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2009, 22:34:47 »
Misschien als de verwarming kaduuk is, dat je in de winter je handschoenen met meenemen...