Vegatopia Forum

Vegetarisme in de media

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Vegetarisme in de media
« Gepost op: 03 december 2006, 14:25:27 »
Gisteren zag ik een stukje van de talkshow van Jonathan Ross op de BBC en 1 van de gasten was Nigella Lawson. Ze vertelde dat ze bij de opnames van de nieuwe serie kookshows een vegetarier had bekeerd en daar was ze toch wel een beetje trots op. Verder had ze geen problemen met vegetariers.

http://www.a2mediagroup.com/?c=137&a=11460


Ross vraagt trouwens heel vaak aan zijn gasten of ze vegetarier zijn, hij heeft er wel iets mee, maar ik geloof niet dat hij zelf vega is.

Iets anders: Nigella is een bloedmooie vrouw, maar is ze altijd zo humorloos?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2006, 16:15:36 »
Ze is getrouwd met Charles Saatchi (van The Saatchi Gallery in Londen), dat lijkt me ook niet echt een gezellige man.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2006, 16:25:20 »
Iets anders: Nigella is een bloedmooie vrouw, maar is ze altijd zo humorloos?
Ik denk dat je niet alles kan hebben. Met beroemdheid, zekere culinaire gaven en die enorme... uhm :bloos: is onze lieve heer al gul genoeg geweest.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2006, 16:39:31 »
Enorme stralende glimlach?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2006, 16:44:50 »
Precies, daar zocht ik naar. Ik was alleen een beetje afgeleid door die gigantische... uhm :bloos:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2006, 18:06:25 »
Ik vind Nigella wel leuk. Alleen de manier waarop ze vanalles snoept en eet... Ik noem dat een erotisch kookprogramma.  ;)

 

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #6 Gepost op: 03 december 2006, 21:47:29 »
Gisteren zag ik een stukje van de talkshow van Jonathan Ross op de BBC en 1 van de gasten was Nigella Lawson. Ze vertelde dat ze bij de opnames van de nieuwe serie kookshows een vegetarier had bekeerd en daar was ze toch wel een beetje trots op. Verder had ze geen problemen met vegetariers.

http://www.a2mediagroup.com/?c=137&a=11460


Ross vraagt trouwens heel vaak aan zijn gasten of ze vegetarier zijn, hij heeft er wel iets mee, maar ik geloof niet dat hij zelf vega is.

Iets anders: Nigella is een bloedmooie vrouw, maar is ze altijd zo humorloos?


Bedenk wel dat het níet zijn van vegetariër geen principiële keuze is. Ik denk dus niet dat ze het als een soort bekering ziet, maar meer als een compliment voor haar kookkunst. Zoals je ook trots kunt zijn dat je iemand die écht geen pompoen zegt te lusten, tóch kunt laten genieten van jouw geweldige pompoensoep.

Want nee, als je haar boeken leest, is ze zeker niet humorloos.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2006, 22:27:43 »
Ik betwijfel het. De meeste tv-koks zien vegetariers toch als moeilijke zonderlingen waar je weer van alles voor moet aanpassen. Volgens mij genieten ze er toch echt van als er weer een van zijn geloof valt...

En het humorloze sloeg niet daarop, maar op het hele interview. Ik weet niet hoe ze anders is, maar het viel me echt op.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2006, 22:28:28 door Hizikigrrrl »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #8 Gepost op: 03 december 2006, 22:45:52 »
Ik betwijfel het. De meeste tv-koks zien vegetariers toch als moeilijke zonderlingen waar je weer van alles voor moet aanpassen. Volgens mij genieten ze er toch echt van als er weer een van zijn geloof valt...

Zou dat niet alleen voor professionele (restaurant- of instellings-) koks gelden?
Die hebben een routine waarvan afgeweken moet worden als er een vegetariër aanschuift.
Volgens mij is Nigella vooral een goeie thuiskok (en kookboekenschrijver) en die vinden het volgens mij alleen maar leuk om eens iets nieuws te proberen.

(Maar nogmaals: ik heb het interview niet gezien, dus eigenlijk weet ik niet waar het over gaat, behalve dan over een van mijn favoriete eetschrijvers...)
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2006, 23:00:52 »
Ik betwijfel het. De meeste tv-koks zien vegetariers toch als moeilijke zonderlingen waar je weer van alles voor moet aanpassen. Volgens mij genieten ze er toch echt van als er weer een van zijn geloof valt...

Zou dat niet alleen voor professionele (restaurant- of instellings-) koks gelden?

Het lijkt me niet dat je ze liever ziet gaan dan komen in je restaurants, maar dat je wel blij bent als ze in je kookshow zitten, zoals bij een aantal bekende tv-koks die een restaurant hebben.

Op mij kwam ze iig niet zo positief over gisteren, maar dat was uiteraard maar 1 interview. Het leek alsof ze niet kon zeggen wat ze echt wilde, omdat dat niet goed is voor haar imago. Daarom quootte ze haar oma maar: "My grandmother thought vegetarians shouldn't accept invitations to dinner!".


Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #10 Gepost op: 04 december 2006, 11:00:40 »
Zou dat niet alleen voor professionele (restaurant- of instellings-) koks gelden?

Nee hoor, dat geldt voor horken in het algemeen. Ik neem vooralsnog niet aan dat ze allemaal kok worden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #11 Gepost op: 04 december 2006, 11:41:55 »
Maar horken krijgen nooit vegetariërs te eten, want horken hebben geen vrienden...
This is between me and the vegetable!

Dee

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #12 Gepost op: 04 december 2006, 19:10:49 »
Bedenk wel dat het níet zijn van vegetariër geen principiële keuze is.
Dat is wat kort door de bocht, er zullen vast wel niet vegetariers zijn die het wel als principiele keuze zien en vegetariers die het niet als principiele keuze zien.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2006, 19:11:10 door Dee »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #13 Gepost op: 06 december 2006, 15:10:58 »
http://www.cnn.com/2006/HEALTH/diet.fitness/12/06/insidersfreeganism/index.html


Insider's guide to freeganism

LONDON, England (CNN) -- Ever felt guilty about the food or the old television you chucked out? Perhaps you are a freegan at heart. Ever seen a group of healthy-looking young people going through the garbage and wondered what they are up to? Perhaps you have had a rare sighting of a freegan.

What is a freegan? A freegan is a social activist who, repulsed by the waste produced by modern society, has taken to eating food and collecting goods that have been thrown away. Freegans are driven by an anti-capitalist dogma, mixed with environmental, anti-globalization and some vegan ideals.


...

What about meagans? A meagan is a meat-eating freegan, unconcerned by use-by-dates on dumped meat and dairy products. Meagans and some freegans also argue that a vegan diet is not pure as it consists of products that have an unethical provenance.

...


Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #14 Gepost op: 04 januari 2007, 21:02:16 »
Gister stond en er een halve pagina in 'de Gelderlander' over een vegetariers familie, over je kids vega opvoeden ect...vond het niet bijzonder maar het is altijd prettig dat er aandacht aan vegetariers geschonken word! Ook hadden ze nog wat quotes van een onderzoek dat blijkbaar op vegatopia was gedaan. Vegatopia stond namelijk vermeld als bron!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #15 Gepost op: 04 januari 2007, 23:00:00 »
Onder welke rubriek viel dat stuk?

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #16 Gepost op: 05 januari 2007, 16:11:25 »
Hey sorry, ik lees je vraag nu pas. Uhm dat is een goede vraag! Het was in ieder geval in een bijlage, volgens mij stond er gezond&wel boven. Maar als je het precies wilt weten duik ik even de oud papier bak in voor je, dus laat maar even weten!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #17 Gepost op: 06 januari 2007, 20:59:10 »
Het zal dit artikel wel geweest zijn, vermoed ik:

http://www.gelderlander.nl/gezondheid/article972904.ece
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2007, 12:22:47 door J@n »

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #18 Gepost op: 09 januari 2007, 21:51:13 »
Het zal dit artikel wel geweest zijn, vermoed ik:
http://www.gelderlander.nl/gezondheid/article972904.ece
Over recycling gesproken: hetzelfde artikel (met dezelfde foto) stond ook in Dagblad de Limburger vorige week.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2007, 07:33:35 »
Het zal dit artikel wel geweest zijn, vermoed ik:
http://www.gelderlander.nl/gezondheid/article972904.ece
Over recycling gesproken: hetzelfde artikel (met dezelfde foto) stond ook in Dagblad de Limburger vorige week.

Dat is heel gebruikelijk. Beide zijn aangesloten bij de Gemeenschappelijke Persdienst en daar nemen ze zo'n verhaal dan af.