Vegatopia Forum

Vegetarisme in de media

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #60 Gepost op: 09 maart 2008, 12:18:07 »
Ik moest er wel om lachen. Het is zo lastig om vegetarier te zijn want je moet steeds de spekjes uit de zuurkool vissen en de draadjes vlees uit de goulash  :O
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2008, 21:01:36 »
Als je de stukjes van die dame leest, dan had ze vanaf het begin al geen zin in het vleesvrije avontuur. Overal zag ze berenhappen op de weg en blijkbaar heeft ze ook weinig moeite gedaan zich te verdiepen in vegetarisch koken. Vind je het gek dat het afzien is als je denkt dat vegetarisch eten slechts inhoudt dat je vleesvervangers moet gebruiken? Beetje halfslachtige poging om je in te leven, hoor. Maar vast amusant voor managers in de vlees- en maaltijdindustrie.

Enne, zoals Sam al schreef: "‘Kap er toch mee’, zeiden mijn kinderen talloze keren afgelopen maand als ze mij weer eens zagen priegelen om kleine stukjes spek uit de zuurkool te vissen, of draadjes varkensvlees uit de goulashsoep zagen zeven."  :-\
Gemüse ist mein Fleisch

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #62 Gepost op: 12 maart 2008, 10:50:25 »
Vreemd dat zo'n website bestaat.
Raar vrouwmens ook, trouwens.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #63 Gepost op: 12 maart 2008, 17:06:29 »
Vreemd dat zo'n website bestaat.
Raar vrouwmens ook, trouwens.

"Leer je vijanden kennen", zal men gedacht hebben.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #64 Gepost op: 12 maart 2008, 17:15:05 »
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2008, 10:46:15 door Sander »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #65 Gepost op: 12 maart 2008, 17:22:11 »
Een video over een meisje met heel veel allergieen?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #66 Gepost op: 12 maart 2008, 17:43:03 »
Een video over een meisje met heel veel allergieen?

Ahh verdorie :) Nee, er ging iemand uit de kleren voor PETA. Secje :) :)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #67 Gepost op: 12 maart 2008, 17:46:44 »
Een video over een meisje met heel veel allergieen?

Ahh verdorie :) Nee, er ging iemand uit de kleren voor PETA. Secje :) :)

Edit: http://www.garagetv.be/video-galerij/kontraband/Jenna_Jameson_voor_PETA.aspx

Knap, toch? (behalve als er ingezoomd wordt > hmm .. vreemd glimmend huidje ;)).

"Passion is what this world go round". :) :) (en draag nu allemaal geen bont meer :)).
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2008, 17:47:49 door IneN »

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #68 Gepost op: 17 maart 2008, 11:37:24 »
Vandaag een stukje over "vegadates" in gratis krantje de Pers. Interview met een vrouw die geen vegetarier was maar wel bij vegadates een partner zocht, omdat vegetariers zoveel spiritueler zijn dan andere mensen. Vervolgens een eerste date met een veganist, waarbij ze lekker kippensoep eet, vervolgens met de veganist trouwt en ze uiteindelijk samen vleesetende boeddhisten worden die bidden voor hun vlees voor ze het opeten.
Ik verbaas me er echt niet meer over dat mensen vegetariers maar rare mensen vinden  :-\
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #69 Gepost op: 17 maart 2008, 14:15:39 »
Ja, maar die schuld wil ik in dit geval toch echt bij de media leggen. Er is hier gewoon een bewuste keuze gemaakt om zo'n raar geval te portretteren. Schrijf een brief, of doet de Pers niet aan lezersreacties?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2008, 14:46:53 »
Dat spirituele daar is voor mij juist reden om daar zoveel mogelijk weg te blijven ...

De Pers moet natuurlijk zelf weten wat ze wel of niet plaatsen, maar ik denk dat voor het gros vd journalisten geldt dat ze via hun stukken eigenlijk hun eigen mening/vooroordelen geven ipv dat ze proberen dingen van meerdere kanten te bekijken.

Bizar verhaal trouwens, maar ik moet er eigenlijk wel om lachen. Dat verzin je toch niet! Staat er toevallig bij waarom de vegan weer vlees is gaan eten?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2008, 15:01:22 »
Ja, omdat boeddhisten niet in veganisme geloven.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #72 Gepost op: 17 maart 2008, 15:25:32 »
Ja, omdat boeddhisten niet in veganisme geloven.

Dat snap ik dan weer niet: wat me is bijgebleven van 1 uur levensbeschouwing per week op de middelbare was dat Boeddhisten zo min mogelijk levende wezens proberen te doden, hoewel ze accepteren dat dat toch wel gebeurt. Ik meen toen ook geleerd te hebben dat Boeddhistische monniken in de lente niet buiten komen omdat ze dan wel eens op een jong kevertje zouden kunnen stappen...

Verder vond ik het wel een grappig artikel, het zegt m.i. meer over vegadates dan over vegetariërs.

Kiwi

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #73 Gepost op: 17 maart 2008, 18:56:08 »
Boeddhisten geloven misschien niet in veganisme, maar ze proberen wel zo min mogelijk leed te veroorzaken. Dat heb ik in Bhutan ook wel weer gemerkt: als boeddhisten al vlees eten dat doen ze dat bij voorkeur van een dier wat niet speciaal voor hen gedood is (monniken die bijvoorbeeld vlees eten wat ze hebben gekregen). Vlees eten en dan voor het dier bidden zoals in het artikel gezegd werd komt op mij dan ook niet echt boeddhistisch over.
Maar ja, de Remco uit het artikel (was ooit ook forumlid hier) is altijd al een draaikont geweest, met alles.

En verder vind ik het een beetje suf dat ze twee mensen interviewen die geen vegetariër meer zijn, dat komt inderdaad wel heel raar over op omnivoren die misschien toch al vooroordelen over vegetariërs hebben.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2008, 18:57:52 door Kiwi »

Anarchos

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #74 Gepost op: 23 maart 2008, 22:37:22 »
Ik vind Nigella wel leuk. Alleen de manier waarop ze vanalles snoept en eet... Ik noem dat een erotisch kookprogramma.  ;)

 

 ;D Je moet er ook eens op letten hoe ze de kleuren van haar gerechten beschrijft, hillarisch erotisch inderdaad  :P

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #75 Gepost op: 25 maart 2008, 09:11:34 »
Een 'hoe gezond ben jij"artikel in de Marie Claire die ik als leesvoer meekreeg van een vriendin. Handelt over een workaholic, een sporter en een vegetarier. De vegetarier eet onder andere voor haar lunch een broodje huttenkase of...een broodje tonijn.  

Tja.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Kiwi

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #76 Gepost op: 27 maart 2008, 19:34:11 »
Remco en vrouw Alina uit het interview in de Pers van 17 maart staan nu ook in Leven. Volgens dat artikel zijn ze veganist. Noemde ik Remco laatst al niet een draaikont? :heehee:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #77 Gepost op: 19 mei 2008, 14:37:41 »
Niet geheel vegetarisch, maar toch te leuk om jullie te onthouden: van ik @ nrc.nl

Tosti’s

Op een zonnige zondag fietsen we van Noordwijk via de duinen naar Zandvoort. Daar bestellen we bij de eerste de beste strandtent een tosti. „Tosti?” vraagt het verbaasde meisje wanneer ik eindelijk mijn bestelling mag doorgeven. „Ja, vier graag, met h@m en kaas.” Zichzelf verstaanbaar makend boven de lounge-bass die door deze trendy tent dreunt, duurt het drie collega’s voor het haar duidelijk is: „Oh, tosti’s, ik begrijp het. Dat is dan achttien euro.”
„Achttien euro”, reageer ik geschrokken, „voor vier tosti’s?” „Ja”, zegt ze kordaat, „bij ons heten ze namelijk croque-monsieurs.”
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 14:38:17 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #78 Gepost op: 19 mei 2008, 14:51:46 »
Ik denk dat ik je ik de baas ben.
Heb zojuist een prefab sandwich Ploughmans gehaald bij het benzinestation. € 4.59 voor twee sneetjes met smeersel, een dikke plak kaas, een paar blaadjes sla en wat schijfjes tomaat.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 15:08:22 door Juf @ñs »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #79 Gepost op: 19 mei 2008, 15:02:38 »
Ik heb eens 6,50 betaald voor een broodje gezond waar op mijn verzoek geen boter, geen kaas, geen komkommer en geen ei op was gedaan. Het ei zat er toch op, evenals 1 blaadje sla en 1 plakje tomaat.
Supercalifragilisticexpialidocious!