Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Haan gevonden

(1/4) > >>

claudia67:
Hallo allemaal,

Ruim een maand terug vond ik, of beter gezegd mijn hond, een haan in het streekbos. Daar worden regelmatig kippen en hanen gedumpt. Deze haan was er erg slecht aan toe en al behoorlijk in shock. Ik heb hem mee naar huis genomen, de dierenarts gaf hem weinig kans maar na een paar dagen antibiotica, water en voedsel in zijn snavel druppen/proppen ging het al een stuk beter. Nu loopt hij rond op de bovenverdieping, eet en drinkt zelf, vliegt boven op de kast enz. 's Nachts stop ik hem in de hondenbench zodat ik zeker weet dat hond of kat hem niet grijpt maar overdag loopt hij lekker rond (en poept alles onder). Maar goed, nu mijn vraag. Weet iemand wat ik met hem aan moet?
Ik heb geen kippenhok voor in de tuin en ook geen geld daarvoor (minimuminkomen). Los durf ik niet met alle katten in de buurt. Bovendien heb ik al honden, katten en cavia's die via via bij mij terecht zijn gekomen en had ik besloten dat er geen dieren meer bijkomen (tot ik rijk ben en mijn boerderij heb natuurlijk). En misschien gaat hij wel kraaien en krijg ik ruzie met de buren. Op dit moment kan hij nog niet weg, want hij heeft nog een grote wond op zijn rug, die moet eerst helemaal genezen.
Weet iemand of er een plek is waar een haan terecht kan, waar hij een goed leven krijgt? Of als hij toch moet blijven, heeft iemand dan een tip over goedkope hokken en over niet gaan kraaien. Alvast heel erg bedankt!  

Roodbaard:
Waarschijnlijk heeft de dierenarts,dierenambulance of dierenbescherming wel een aantal adressen van diereopvangcentra bij jou in de buurt. Je zou ook kunnen proberen of je in contact kunt komen met mensen die zelf hobbykippen hebben. Misscjien zit hier wel iemand op het forum die hem wil adopteren ;) Waar woon je?

Draek:
Misschien kan je eens vragen aan www.stichtingmelief.nl

Die kunnen je denk wel helpen. Of hebben wel contacten waar het dier terecht kan.

claudia67:
Bedankt voor jullie reacties!
De dierenambulance en de dierenbescherming heb ik al gebeld toen ik in het bos stond met de haan. Zij wilden hem niet op komen halen omdat ze geen plek weten waar hanen worden opgevangen. Lullig; moest ik in de stromende regen ruim een uur lopen met 2 honden naast me en een haan in mijn armen, voordat ik eindelijk thuis was. Zelfs een vriendin die ik belde wilde niet komen, haar advies was het zelfde als die van de dierenambulance: "Leg hem maar weer onder de struiken, hij moet het zelf maar zien te redden." Vrienden... Jammer genoeg was mijn vegetarische vriendin niet thuis, toen zij het verhaal later hoorde, baalde ze vreselijk, zij zou meteen in haar auto zijn gesprongen om me op te pikken, natte honden of niet.

De dierenarts weet ook geen plek, wel was hij zo aardig om geen kosten te berekenen voor de behandeling.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Stichting Melief. Wat een geweldig initiatief zeg, woonde ik daar maar in de buurt, kon ik een handje helpen. Ik wacht het mailtje even af, misschien mag de haan wel in het hanenbos komen wonen. Dan adopteer ik hem meteen op afstand.
Bedankt, ik houd jullie op de hoogte.

Daphne:
Wat vreselijk dat de dierenbescherming zei dat je die haan moest laten creperen...ik hoop dat hij in het hanenbos mag!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie