Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
Draek:
--- Citaat van: Daphne op 17 januari 2007, 14:33:35 ---
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 17 januari 2007, 00:17:48 ---ja idd. Oxfam Novib doet zoiets en ook een organisatie genaamd Heifer. De laatstgenoemde is slecht met de dieren. Dieren fokken gewoon in westerse wereld en die dan verschepen naar arme landen of iets dergelijks.
--- Einde van citaat ---
Verscheept Oxfam Novib dieren naar ontwikkelingslanden?? Ik dacht dat dat soort organisaties tegen de bio-industrie was vanwege het veevoer.
--- Einde van citaat ---
Nee die heifer begreep ik. Oxfam Novib deed het vooral lokaal of uit omringende landen halen (hoewel dat ook vast betekent dat dieren lang in wagens reizen).
http://www.all-creatures.org/articles/heifer-info.html
http://www.satyamag.com/feb01/rosenberger.html
animal lover:
Voordat ik Hippie had ben ik eens bij konijnen gaan kijken en daar stonden er ook veel bij voor de slacht.
Sonjavr:
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 17 januari 2007, 00:16:02 ---
--- Citaat van: djones op 16 januari 2007, 20:46:02 ---
Wat is jullie mening hierover?
--- Einde van citaat ---
negeren die advertenties, andere mensen ook stimuleren dat te negeren etc.. anders gaan mensen slacht dieren kopen, omdat ze het zielig vinden. Beter is om gewoon te mailen naar marktplaats e.d.
Een tijd terug ook eens een online actieopgezet tegen marktplaats. Ik merk wel dat ze wat verbeteringen nu hebben bedacht, maar beter is helemaal geen dieren er op.
--- Einde van citaat ---
mmm, waarom helemaal geen dieren?
ik heb mijn toenmalige paard ook via marktplaats gekocht
heb er geen enkel; probleem mee dat er dieren worden aangeboden....
ook niet voor de slacht
tuurlijk zou ik liever zien dat er geen dieren geslacht zouden worden
maar doordat het op marktplaats staat worden ook jan piet en truus met de neus op de feiten gedrukt :)
Draek:
--- Citaat van: Sonjavr op 31 januari 2007, 16:11:45 ---mmm, waarom helemaal geen dieren?
ik heb mijn toenmalige paard ook via marktplaats gekocht
heb er geen enkel; probleem mee dat er dieren worden aangeboden....
ook niet voor de slacht
tuurlijk zou ik liever zien dat er geen dieren geslacht zouden worden
maar doordat het op marktplaats staat worden ook jan piet en truus met de neus op de feiten gedrukt :)
--- Einde van citaat ---
Omdat de positieve verhalen met marktplaats in het niets vallen met de levendige broodfokhandel e.d. Door marktplaats e.d. is denk ook de broodfok groter gegroeid en kan echt iedereen de dieren makkelijker kwijt raken.
Ook mensen die hun huisdier niet meer willen na een paar weken kunnen het dier makkelijk dumpen via marktplaats. ZE gaan daardoor niet nadenken over de foute impulsaanschaf als ze het dier ook weer makkelijk kwijt kunnen zonder schuldgevoel.
beroepskok:
Dus je hond, kat, dwerghamster of goudvis voor de slacht aanbieden is hetzelfde als je oude paard aanbieden (heeft goed leven gehad) voor slacht ipv laten inslapen... is dat ook slecht? Wij hebben zelf paarden en bieden hen aan voor slacht als ze aan het eind van hun latijn zijn, zo levert het ons nog wat op. Of is dit net zo erg als kattenvoer kopen voor je vriendelijke viervoeter...de kat, vleeseter bij uitstek?
Verkoop van slachtvee gaat voor een heel groot deel via andere wegen dan marktplaats of ebay.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie