Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #680 Gepost op: 08 oktober 2017, 11:11:21 »
De McVegan is in aantocht - voorlopig alleen op proef in Finland.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #681 Gepost op: 08 oktober 2017, 13:41:43 »
De McVegan is in aantocht - voorlopig alleen op proef in Finland.
Metronieuws weet de burger wel heel aantrekkelijk te beschrijven  :P
Citaat
Waar de 'burger' dan van gemaakt is? Soja natuurlijk. En dat plakje kaas op de burger kun je ook wel vergeten: wie een McVegan neemt moet het doen met extra portie sla als garnering voor de lekkernij. Natuurlijk is het broodje wel 'gewoon' een ouderwets McDonalds burgerbroodje.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #682 Gepost op: 08 oktober 2017, 13:56:55 »
Nou ja het was de eerste en ik geloof zo'n beetje de enige nederlandstalige bron die ik hiervoor zo gauw kon vinden. Metronieuws is ook niet mijn preferente nieuwsbron eigenlijk. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #683 Gepost op: 08 oktober 2017, 14:07:40 »
Nou ja het was de eerste en ik geloof zo'n beetje de enige nederlandstalige bron die ik hiervoor zo gauw kon vinden. Metronieuws is ook niet mijn preferente nieuwsbron eigenlijk. :P
Geen Telegraaflezer:P. Die weet precies hetzelfde op ongeveer precies dezelfde manier net iets smakelijker te formuleren  ::).
Citaat
Het broodje van de nieuwe burger zal gemaakt worden van soja-producten en uiteraard zit er ook geen plakje kaas op.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #684 Gepost op: 08 oktober 2017, 15:15:13 »

Geen Telegraaflezer:P.

Nee. Dan voel ik mij nog minder bezwaard om Metronieuws aan te halen denk ik. :D
Maar ik had natuurlijk even op nederlandstalige resultaten kunnen zoeken, dan had ik het telegraafartikel achteraf wel kunnen vinden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #685 Gepost op: 13 november 2017, 16:49:20 »
De McVegan is in aantocht - voorlopig alleen op proef in Finland.

Is die niet hetzelfde als de vegaburger die we nu bij de Mac hebben dan? Die is al vegan hier.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Snuffeltje

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #686 Gepost op: 23 november 2017, 15:24:44 »
Joh, ik wist niet eens dat de MC donalds überhaupt vegetarische burgers verkoopt (laat staan ooit verkocht heeft). Dus hier sta ik wel even van te kijken hoor. 
« Laatst bewerkt op: 23 november 2017, 17:54:58 door Snuffeltje »

Aiko

Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #687 Gepost op: 19 december 2017, 22:07:37 »
28 december komt het in Finland en Zweden: https://nos.nl/artikel/2208423-mcdonalds-komt-met-mcvegan-over-15-jaar-zijn-alle-snacks-vega.html

De uitspraak "Over vijftien jaar, zul je zien, eten we alleen nog maar vegetarische of veganistische snacks." vind ik wel èrg optimistisch. Klinkt als een voorspelling uit de jaren zeventig over het jaar 2000; wanneer er vliegende auto's zijn, we op Mars wonen en we het weer kunnen beïnvloeden (in positieve zin).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #688 Gepost op: 20 december 2017, 10:12:59 »
Het is vast weer zo'n smakeloze burger op een te zoet broodje. Vooralsnog sta ik niet te springen (maak mn eigen burgers wel). Maar toch leuk dat ze een poging doen natuurlijk.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #689 Gepost op: 06 oktober 2018, 23:42:33 »
Helaas is Mc Donalds andermaal gestopt met de groenteburger en hebben ze 'm vervangen door een Valess-burger. Waar andere ketens een stap vooruit doen richting vegan, doet Mc Donalds een stap achteruit: https://www.at5.nl/artikelen/185720/mcdonalds-haalt-groenteburger-van-het-menu

Mij niet meer gezien daar. Heb nog nooit Valess zuivel als vleesvervanger gegeten en wil dat zo houden.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2018, 23:48:43 door Vega-Robbie »

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #690 Gepost op: 19 oktober 2018, 10:01:04 »
Helaas is Mc Donalds andermaal gestopt met de groenteburger en hebben ze 'm vervangen door een Valess-burger. Waar andere ketens een stap vooruit doen richting vegan, doet Mc Donalds een stap achteruit: https://www.at5.nl/artikelen/185720/mcdonalds-haalt-groenteburger-van-het-menu

Mij niet meer gezien daar. Heb nog nooit Valess zuivel als vleesvervanger gegeten en wil dat zo houden.

Raar zeg. Ik vind Valess ook altijd maar vreemd spul; trekt mij ook niet.
Nothing tastes like compassion feels