Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kapotte mondhoeken
mjets:
Misschien ijzer tekort? Ik zou geloof ik ff naar de dokter gaan om je bloed te laten nakijken als het zo aanhoudt... klopt toch niet? :-\
Gabs:
ja, zou het dat ook kunnen zijn?
ik ga eigenlijk nooit naar de dokter en al zeker niet voor niks levensbedrijgends, zoals kapotte mondhoeken...
proud-veggie:
--- Citaat van: mjets op 13 maart 2007, 22:11:30 ---Misschien ijzer tekort? Ik zou geloof ik ff naar de dokter gaan om je bloed te laten nakijken als het zo aanhoudt... klopt toch niet? :-\
--- Einde van citaat ---
Als je inderdaad altijd last van kapotte mondhoeken hebt klopt er inderdaad iets niet. We hebben dat pas op school nog behandeld. Het is inderdaad waarschijnlijk een ijzertekort.
mjets:
:) broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten: goeie ijzerleveranciers. In combi met vitamine C wordt het nog beter opgenomen.
Slap op den benen en ontstekinkjes is wat mij ooit eens is bijgebleven vandaar dat ik eraan dacht.
Vegetarisch dieet (veel ijzer zit in dierlijk eten) / menstruatiedagen, wat kilootjes af willen vallen: helpt het ijzergehalte ook niet echt op pijl houden. Neem daarbij een heftige periode in je leven (trouwen of kinderen krijgen ..) en voila! Ik ben ook geen dokterbezoeker maar als iets blijft terugkomen, waarom niet, zitten ze toch voor (betaal je toch ook voor?).
Trouwens er is wel een goedje voor op de markt (waar niet voor?) zag ik: nestosyl. Ken het niet maar wie weet? in combi met een ijzergroentencitrusshake-shot?
mjets:
--- Citaat van: Gabs op 05 maart 2007, 22:30:07 ---mijn mondhoek is al weer kapot (altijd rechts). ik heb dus maar eens besloten dat ik meer zuivel moet gaan nuttigen... en dat terwijl ik er altijd zo van overtuigd was dat melk niet nodig was voor een complete voeding. en aangezien ik melk vies vind heb ik maar van die melk en fruit en ontbijtdrankjes gekocht...
eens kijken of het nu beter gaat...
--- Einde van citaat ---
Is die verrijkte Provameldrink niet iets voor jou? Ik vind em wel lekker, beetje vanille melkachtig...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie