Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kapotte mondhoeken
Gabs:
oh, dan ga ik dat ook eens proberen. waar krijg je dat? gewoon bij kruidvat of zo?
debbiesloof:
ja gewoon bij de drogist ofzo, anders bij de apotheek. sorry voor de late reactie
viv:
Ik heb het ook regelmatig
voornamelijk ook in de winter
gebruik dan ook purol maar dat helpt
vaak ook niet snel genoeg
omdat je je mondhoek niet stil kan houden
he
volgende keer maar eens
even zinkzalf daarvoor halen dan! ;)
Carolina:
Hallo allemaal,
Nog even over de oorzaak van kapotte lippen of mondhoeken: in de winter is het vaak door kou en uitdroging (niet je lippen aflikken, daar drogen ze juist van uit!). Vet houden is dan de oplossing (vaseline o.i.d.). Andere oorzaken kunnen ijzer of B12 gebrek zijn. Als het een tekort is, is het meestal ijzer (met name bij menstruerende vrouwen die geen vlees eten). B12 gebrek komt weinig voor, tenzij je lichaam deze vitamine niet goed kan opnemen. Bij B12 gebrek heb je vaak ook last van een brandend gevoel in de tong en soms van gevoelsstoornissen in de voeten. Beide tekorten gaan meestal gepaard met bloedarmoede.
Als het een terugkerend probleem is en het lijkt niet te liggen aan uitdroging van de lippen, dan zou ik een keer langs de huisarts gaan om je bloed te laten nakijken op bloedarmoede (aan de vorm van de bloedcellen kan men zien of het een ijzer- of een B12 probleem betreft).
Groetjes
Gabs:
he dank je voor de informatie!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie