Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kapotte mondhoeken
endopleeg:
--- Citaat van: Christiaan op 19 januari 2007, 23:21:14 ---Als je een gezonde darmflora hebt dan zien je lippen er ook mooi uit. Drink Yakult!
--- Einde van citaat ---
Darmflora en je weerstand is een verband wat verzonnen is door de commercie, je weerstand zit namelijk niet in je darmflora, weerstand bestaat niet. Is verzonnen o.a. door Danone (actimel en consorten)
De afweersysteem zit in je lymfesysteem en je milt. Hier lees je er meer over en hier lees je over de rechtszaken rondom Danone.
Duncan:
--- Citaat van: endopleeg op 20 oktober 2013, 16:08:24 ---
--- Citaat van: Christiaan op 19 januari 2007, 23:21:14 ---Als je een gezonde darmflora hebt dan zien je lippen er ook mooi uit. Drink Yakult!
--- Einde van citaat ---
Darmflora en je weerstand is een verband wat verzonnen is door de commercie, je weerstand zit namelijk niet in je darmflora, weerstand bestaat niet. Is verzonnen o.a. door Danone (actimel en consorten)
De afweersysteem zit in je lymfesysteem en je milt. Hier lees je er meer over en hier lees je over de rechtszaken rondom Danone.
--- Einde van citaat ---
De relatie darmen en weerstand lijkt me wel juist hoor.
Er zitten bacterien die bv vitamines en dergelijke aanmaken. Als je die bacterien bv met een antibioticakuur om zeep helpt, dan zal je weerstand ook afnemen.
Dat Danone goedgelovige mensen geld afhandig maakt geloof ik daarentegen wel. Bovendien is Actimel volgestopt met suiker en dextrose. Afblijven dus.
Duncan:
Als het een schimmelinfectie is: misschien (verdund) natuurazijn op deppen (paar keer per dag).
In zure omgevingen zouden schimmels niet gedijen.
meisbaer:
Bij mij is het meestal als ik iets heb gegeten met zout erop (chips, eitje), en als er dan wat zout in de mondhoek blijft hangen. Dat droogt nnatuurlijk heel erg uit. Dus ik was mijn mondhoeken even met een beetje water na chipjes :-)
Duncan:
--- Citaat van: meisbaer op 26 januari 2014, 12:58:07 ---Bij mij is het meestal als ik iets heb gegeten met zout erop (chips, eitje), en als er dan wat zout in de mondhoek blijft hangen. Dat droogt nnatuurlijk heel erg uit. Dus ik was mijn mondhoeken even met een beetje water na chipjes :-)
--- Einde van citaat ---
Misschien kan cocosolie ook helpen?
Klein beetje op mondhoeken aanbrengen voor je zulke scherpe stuff gaat eten.
In verleden heb ik ook met kapotte mondhoeken te maken gehad. Ik dacht toen dat het kwam door stokbrood, ook scherpe stukjes. Hoe ik van afgekomen weet ik niet meer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie