Vegatopia Forum

Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fromagefourmi

Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?
« Gepost op: 22 januari 2007, 19:22:39 »
Hallo,
Ik ga eind dit jaar op rondreis door Laos en Cambodja, maar nu lees ik overal dat vegetarisch eten best lastig zal worden (eet ook geen vis). Heb wel op dit forum gelezen dat vegetarisch eten in de grote steden van Cambodja wel goed te doen is, maar weet iemand dit ook over Laos? En hoe zit het in de kleinere steden/ dorpen?

Alvast bedankt voor de tips!

groetjes Ingrid

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2007, 13:52:33 »
Hoi, een paar jaar geleden zijn wij 2 maanden in Laos en Cambodja geweest. Van te voren hadden we verwacht dat het lastig zou zijn om vegetarisich te eten, maar het viel ons mee.
Ik weet natuurlijk niet welke route je gaat volgen, maar daar waar toeristen komen , daar is het begrip vegetarisch eten wel doorgedrongen.

Lastiger is het op de lokale markten en lokale eethuisjes. Maar vaak lukt het daar ook wel om rijst met groenten o.i.d. te krijgen. In ieder geval is het wel handig om wat zinnetjes te oefenen , "ik eet geen vlees" etc.

http://www.cambodiaportal.com/index.php?mymenu=usefulresources&submenu=language&submenutitle=Language%20Guide

http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/laos/culinair/keuken.htm

Hier staan wel een paar bruikbare tussen denk ik ?

De franse koloniale invloeden vind je terug in de baguettes met "la vache qui rit "Het beroemde smeerkaasje. Die kan je in Laos overal krijgen !

En in beide landen vind je vrij veel indiase restaurants , daar is vegetarisch eten ook geen enkel probleem.

http://www.frizz-restaurant.com/nl/index.html
Hier is het mogelijk om een vegetarische kookcursus te volgen in Phnom Pehn.

Succes !
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 18:14:48 door Kupu-kupu »

fromagefourmi

Re:Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2007, 13:13:36 »
Hallo,

Heel erg bedankt voor je reactie. De links zijn ook zeker de moeite waard, nu nog even studeren op die zinnetjes... maar dat komt vast goed.

Was echt even bang dat ik daar vis moest gaan eten... maar gelukkig hoeft dat niet!

groetjes

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?
« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2007, 16:44:34 »
Wat ik in Luang Prubang ook erg leuk vond was de avondmarkt , hier kon je eten bij een kraam met allerlei vegetarische gerechten.
Een vol bord kost om en nabij een euro als ik het me goed herinner.
Dit was in 2004 ,maar ze zullen er vast nog wel zitten !
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2007, 16:44:56 door Kupu-kupu »

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch eten in Laos en Cambodja?
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2007, 06:25:18 »
Op avondmarktjes ed. moet je er wel even op letten dat er geen vissaus in zit verwerkt (en soms zelfs ei), als je dat niet wilt tenminste..
Vegetarische eethuisjes kun je ook vinden via happy cow: Cambodia; laos
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)