Vegatopia Forum

Verwenweekend

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Verwenweekend
« Gepost op: 28 januari 2007, 18:06:27 »
ik wil binnenkort met twee vriendinnen een weekendje weg. we willen deze keer eens niet naar een stad om te shoppen, maar een lekker ontspannen weekend in een kuuroord of wandelen in de ardennen. onze voorkeur gaat uit naar een gezellig, knus hotelletje of bed & bedfast, waar je in de buurt lekker kunt eten, wandelen, een sauna bezoeken en het liefst ook nog met iets anders op het programma, een cursus of een activiteit (yoga, dans, koken, ...). helaas weet ik zelf niet wat ik me er precies bij voor moet stellen, vandaar dat ik zo vaag blijf. maar misschien weet iemand iets leuks... dan hoor ik het graag!
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2007, 22:40:40 door Sander »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:verwenweekend
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2007, 16:08:35 »
Het klinkt oubollig, maar: Valkenburg! Neem een leuk hotelletje, niet te duur in het centrum, vanaf daar kun je lopen naar Thermae 2000, je kunt grotten bezoeken  (de catacomben zijn lekker griezelig!) beetje winkelen, en er zijn lekkere restaurantjes (vegetarisch is niet echt populair daar maar overal hebben ze wel iets). Hoteltip: Hotel Limburgia, ideale locatie. Thermae zelf is achterlijk duur om te overnachten, dus dat zou ik niet doen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:verwenweekend
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2007, 18:32:48 »
bij Nijmegen, in de ooypolder: www.oortjeshekken.nl. Je schijnt er lekker te kunnen eten (zelf nog nooit gedaan), ook vega schijnt er goed te zijn! En het is echt best goedkoop voor een hotel vind ik. In de ooypolder kun je heerlijk wandelen en in Nijmegen kun je naar de sauna en winkelen.

Ik vind het zelf altijd jammer dat ik er om de hoek woon want anders zou ik er wel een keertje heengaan voor een weekendje.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2007, 18:33:23 door brenda_lelie »

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:verwenweekend
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2007, 21:20:34 »
ik woon in maastricht, dus valkenburg trekt niet zo...
nijmegen zal ik eens in overweging nemen.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:verwenweekend
« Reactie #4 Gepost op: 02 februari 2007, 08:23:53 »
bij Nijmegen, in de ooypolder: www.oortjeshekken.nl. Je schijnt er lekker te kunnen eten
Ik heb wel een aantal keer bij Oortjeshekken gegeten en het is inderdaad goed en in ieder geval ook een fijne sfeer. Ik heb er wel eens op het terras gegeten en binnen en ook eens met een grote groep familie die er erg over te spreken waren. Ik vind de omgeving met mooi weer ook super maar ik kan me voorstellen dat het er wat droevig is in de motregen (maar waar niet eigenlijk...).

brenda_lelie

Re:Verwenweekend
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2007, 16:02:19 »
Bij het tijdschrift Buitenleven zat een boekje met allemaal hotels met een aantrekkelijke aanbieding in de weekenden. Mij sprak Sparrenhorst het meeste aan (http://www.sparrenhorst.nl/), mooi hotel, in de natuur (veluwe) en veel faciliteiten (sauna/zwembad)