Vegatopia Forum

Delft

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Delft
« Gepost op: 30 december 2005, 10:52:56 »
Gisteren bij De Verbeelding in Delft gegeten. Niet een enorm bijzonder restaurant. Ze hebben geen uitgebreide kaart. Maar wel erg gezellig én niet zo duur. Vooraf gevulde champignons en als hoofdgerecht een vegetarische quiche.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Delft
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2006, 19:29:40 »
Ik heb gisteren met vriendjelief gegeten in een mexicaans restaurant in Den Bosch. Ik had tortilla's die ik zelf moest vullen met een lekkere tomaten-groentenmix, een gepofte aardappel, salade en een bakje zure room en een bakje guacamole.. Geen kaas (gelukkig, houd ik niet zo van)..

16. Enchilada con Verduras *
Bloemtortilla gevuld met diverse gebakken groentesoorten in chilisaus.
Afgemaakt met salsa enchilada en gegratineerd met kaas.

Mijn hemel, wat heb ik ontzettend lekker gegeten! Mijn vriendje vond mijn eten ook nog lekkerder dan zijn eten (met gehakt enzo).. Echt een pluim! Je moet er alleen geen coctails enzo drinken, want die zijn duur.

http://www.cantinasanjuan.nl/
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 19:31:19 door bloempjuh »
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Delft
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2006, 16:44:01 »
Ik heb trouwens pas een leuk lunchcafeetje ontdekt in Delft: Ze zijn een beetje portugees georienteerd en zo is het ook ingericht (mooie vloer met tegels en portugese muziek).
Ze hebben: goeie koffie, lekkere broodjes ( best wel een ruime keus in vegetarische broodjes vind ik), verschillende soepen ( ook enkele vegetarische soepen), salades en ook heerlijke gebakjes. Vooral het portugese gebakje pastel de nata is een succes, heerlijk knapperig filodeeg met gele pudding/room erin. Ik ben hier van de week voor het eerst wezen lunchen en zat echt te watertanden boven de lunchkaart...haha. Vanmiddag dus teruggeweest en zo'n Portugees gebakje genomen waar ik van de week geen plek meer voor had... nou hehe nu heb ik wel genoeg reklame gemaakt ! zie ook de site: www.lunchcafevrij.nl
Groetjes Agnesje uuut Delft ;)



Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Delft
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2006, 16:50:49 »
Ah, dat moet dan zo'n beetje naast Locus zitten.
Zelf ga ik altijd naar Voldervier. Als dat vol is naar de Bagels een paar honderd meter verderop. Een vriend wil nog wel eens naar Uit-de-kunst, maar die vind ik niet geweldig.

Leonidas is truttig maar had wel altijd het beste hazelnootgebak uit Den Haag.

Delft? --> U vraagt, wij draaien, zeker qua horeca!  ;D
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Delft
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2006, 11:43:56 »
Voldervier en Bagels ken ik eigenlijk niet.... toch maar eens langsgaan dan... waar zit dat? Voldervier waarschijnlijk Voldersgracht, maar wat zit daar nog meer, want ik ben nog niet zo goed in de straten hier....
Agnesje

mjets

La Tasca - Delft
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2007, 16:33:50 »
Werd door manlief meegenomen  :-* voor een verjaarsdiner... naar La Tasca in Delft. Hij had bij de reservering gezegd dat het een vegetarische verjaarsganger betrof. Ze hebben me persoonlijk gefeliciteerd en met 4 heerlijke vegetarische gangen verrast. Erg home-made (pesto's en pasta's en wilde champignonnen in bladerdeeg... ) alles kwalitatief goed en volgens mij super vers. Een persoonlijke en vriendelijke aandacht. Gewoon NIX op aan te merken. En de man kon genieten van zijn vlezige maaltijden! Eveneens erg goed. Van de prijs weet ik helaas niets... ;D
Ik zie dat La Tasca ook in de restaurantgids van Vegatopia staat....  :)
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2007, 22:00:51 door Sander »

mjets

Re:Delft
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2007, 16:43:32 »
Goeie Delft tips, ga van de week eens uit koffie drinken! thx!
In de natuurwinkel Vanature in Delft kan je ook heerlijk koffie drinken en lunchen... al es gedaan? Ook lekkere verse bio-vega take-away-avondeten... handigggg!

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2009, 14:58:40 »
Gisteren weer in café de V gegeten, en alhoewel er niks mis mee was, toch het idee dat ze een beetje door de voorraad heen waren ofzo... uiensoep lekker stevig daar hou ik wel van, maar het was nu net een bakje jus, en ik moest de pimentkorrels en laurierbladeren er uit vissen, leek wel het onderste uit de pan ofzo..overigens was hij best goed te eten door juist die straffe smaak. Daarna risotto met volgens de kaart pompoen en blauwe kaas. De risotto was geweldig, maar de pompoen en blauwe kaas heb ik dus in het geheel niet kunnen ontdekken....wel stukjes paprika onder meer en het geheel was heerlijk romig en het was echt lekker veel ! Wat mijn vriendje at zal ik jullie besparen, maar dat zag er minder lekker uit dan dat van mij... 't was iets met een stokje en satesaus

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Delft
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2009, 08:33:32 »
Gisteren weer in café de V gegeten, en alhoewel er niks mis mee was, toch het idee dat ze een beetje door de voorraad heen waren ofzo... uiensoep lekker stevig daar hou ik wel van, maar het was nu net een bakje jus, en ik moest de pimentkorrels en laurierbladeren er uit vissen, leek wel het onderste uit de pan ofzo..overigens was hij best goed te eten door juist die straffe smaak. Daarna risotto met volgens de kaart pompoen en blauwe kaas. De risotto was geweldig, maar de pompoen en blauwe kaas heb ik dus in het geheel niet kunnen ontdekken....wel stukjes paprika onder meer en het geheel was heerlijk romig en het was echt lekker veel ! Wat mijn vriendje at zal ik jullie besparen, maar dat zag er minder lekker uit dan dat van mij... 't was iets met een stokje en satesaus

Ook in Delft, maar in mijn ogen leuker: de kleine Griek. Gister had ik zaziki, brood, gebakken aubergines en een rode puntpaprika met feta, in het bakje zat ook tomaat. Daarna een enorme koffie verkeerd.
Lekker eten, aardige mensen en ook keuze voor vegetariers (hoewel er natuurlijk ook veel v1s en vl33s op de kaart staat).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Delft
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2009, 21:22:41 »
Ik at eindelijk eens een keer bij het Feestvarken in Delft: lekker!  Vooraf hadden we pitabroodjes met vega shoarma, en Mexicaanse pannenkoekjes met vulling en salsa. Als hoofd pittige curry met rijst en bananenschips en moussaka met pilav en Griekse salade. De porties zijn ruim voldoende en de gerechten zijn zeer betaalbaar.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Delft
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2010, 09:52:31 »
Ik at eindelijk eens een keer bij het Feestvarken in Delft: lekker!  Vooraf hadden we pitabroodjes met vega shoarma, en Mexicaanse pannenkoekjes met vulling en salsa. Als hoofd pittige curry met rijst en bananenschips en moussaka met pilav en Griekse salade. De porties zijn ruim voldoende en de gerechten zijn zeer betaalbaar.
Gisteravond at ik weer bij het Feestvarken en hoorde dat ze er al weer mee gaan stoppen.  :(Ik begreep dat het allemaal wat moeilijk liep momenteel, zowel zakelijk als nieuw publiek aantrekken.  We aten nog lekkerder dan de vorige keer en ook nu weer waren de porties ruim voldoende:
Vooraf dimsum met een heel lekkere pittige chili-mango saus, J. had bulgursalade met brood en heel lekkere humus.
Als hoofd had ik roti (tofu, pittige boontjes, aardappeltjes, gebakken uitjes, lekkere sausjes) en J. had paella met een potje geroerbakte paprika, courgette en aubergine, Turks brood, erbij nog salade. Lekker hoor, en omdat we zo vol zaten hadden we geen plek voor een toetje.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Delft
« Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2013, 10:09:21 »
Gisteren gegeten bij Hills & Mills (http://hillsmills.nl/nl/) in het centrum van Delft.
Ze proberen zo 'puur' mogelijk te zijn en schenken bijvoorbeeld geen frisdranken, wel een erg lekkere zelfgemaakte rozemarijn lemonade en 2 soorten ice tea. Veel verschillende koffies, thee's en wijnen. het eten is een mix van Nederlands en Pakistaans.
Bij de avond kaart staat er maar een vega gerecht op, maar 2 andere hoofdgerechten kunnen ook vega. Ik ben zelf voor een naan gegaan (die worden de hele dag geserveerd) met boontjes-aardappelsalade met avocado. Lekker! Versgebakken naan met de warme salade, en nog wat komkommer en tomaat. Goed gekruid en prima hoeveelheid. Tafelgenoot had de quinoa salade met fruit (en kreeg er een droge naan bij). Hij was erg lekker, maar het leek mij weinig voor een normale eter.
Na het eten dronken we nog een ice coffee en een (echte!) chai thee met soja melk. Met een stukje rauwe chocoladetaart met dadels, walnoot en avocado, jammie.
Vriendelijke bediening die je graag wil helpen met (di)eetwensen. Ik vond het een leuke plek en ga zeker nog eens terug voor lunch, koffie of diner (evt met meerdere personen zodat je van alles kan proberen). In totaal waren we 18 euro pp kwijt, prima voor een doordeweekse avond dus.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re:Delft
« Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2013, 15:36:51 »
Klinkt wel spannend, eens onthouden.

Slecht restaurant nieuws voor mij, ik was laatst voor een verjaardag in de Kromstraat, en het afrikaans/ethiopische restaurant is weg! Nu ben ik er alweer een tijdje niet geweest, dus ik weet niet of ze verhuist zijn, maar het was leeg en er werd duidelijk geklust. Maar nergens een briefje met "we zijn aan het verbouwen ofzo, dus ik vrees het ergste.

Het eten was echt heel erg lekker, ik heb spijt dat ik er niet meer geweest ben. :'(

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Delft
« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2015, 21:11:17 »
Goed nieuws, er is weer een afrikaans restaurant geopend in Delft  ;D
Aan de Markt, dus hopelijk blijft deze lang zitten! Moet zelf nog wel even uitproberen of ie goed is   ;)

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Delft
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2015, 21:14:22 »
Goed nieuws, er is weer een afrikaans restaurant geopend in Delft  ;D
Aan de Markt, dus hopelijk blijft deze lang zitten! Moet zelf nog wel even uitproberen of ie goed is   ;)

Hier aten wij een tijdje terug erg lekker, leuke mensen ook.

Tweede kerstdag aten we met 11 personen bij Athene's Olijf op de Burgwal. Het was de derde keer dat we met een groot gezelschap bij deze Griek waren en de man en ik aten er ook al eens samen. Mijn ouders eten graag Grieks als we uit eten gaan en in het verleden gingen we een aantal keren naar Olympia op de Hippolytusbuurt. Maar daar waren de vegetariërs (4 of 5) niet tevreden, was de temperatuur te hoog en waren de stoelen oncomfortabel. Bij A's Olijf is het comfortabel toeven, de keuze voor vegetariërs is niet slecht (2 hoofdgerechten maar natuurlijk ook diverse te combineren warme en koude kleine gerechten), de bediening is fijn en er wordt goed gekookt. Aanrader!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Delft
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2016, 21:37:21 »
Ik vergeet dit steeds te posten, maar als je in Delft lekker wil lunchen, dan is http://boulangeriemichel.com een leuke plek. Het zit in een klein straatje naast de Oude kerk.

Er zijn op dit moment veel hippe tentjes, maar deze zaak is meer op de franse manier ingericht. Al is het nog wel een beetje hip ambachtelijk :)

Ik ben er nu twee of drie keer geweest. Je kan er brood op z'n frans kopen en lunchen. Je kan uit mooie gebakjes en lekkere broodjes kiezen. De laaste keer trakteerde een vriendin me. We kozen allebei iets van het bord met dagspecialiteiten. Zij had een zoete aardappelsoep met kokos, ik had een fritatata met gegrilde groenten met een lekkere salade. Je krijgt er natuurlijk lekkere sneetjes brood bij.

Een van de koks is een oud collega van ons beiden, ze heeft jarenlang het eetcafé van de Ekoplaza gerunt. Ik heb dus wel vaker lekkere dingen van haar gehad :)

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Delft
« Reactie #16 Gepost op: 01 mei 2016, 00:44:45 »
Oh, zit Michel daar tegenwoordig! Zo'n fijne winkel met heerlijk brood!
Eerst zat 'ie op 10 minuten afstand fietsen van mijn vorige huis, ik baalde enorm dat 'ie weg was!
Dat wordt binnenkort maar eens een tripje Delft doen :) (stond toch al op de agenda, voor ik aan het infuus kwam).

Oh, ik zie dat hij ook nog wel in Den Haag en Rijswijk zit.. Gelukkig.
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2016, 00:47:04 door Yehudith »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Delft
« Reactie #17 Gepost op: 01 mei 2016, 11:49:21 »
Delft is altijd leuk! ;)
Er zijn veel leuke koffiezaakjes gekomen, en tijdelijk is er een Vermeer te zien.
En we hebben een goede wijnhandel en bierzaak, voor wie drinkt bij zijn eten.

Daarnaast is de stad natuurlijk mooi om doorheen te lopen; mocht je niet helemaal fit zijn (en ook als je dat wel bent!), dan is een rondvaart stiekem ook best een fijne manier om door te de stad te gaan.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Delft
« Reactie #18 Gepost op: 01 mei 2016, 14:12:37 »
En als je wel fit bent: waterfietsen ;) stiekem echt heel leuk, en je kan alle gebouwen zo makkelijker zien.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Delft
« Reactie #19 Gepost op: 01 mei 2016, 22:53:48 »
Haha  :D, vind ik altijd erg leuk om te doen, maar ik denk niet dat ik mijn vriend daarin meekrijg....