Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Acné-huidproblemen
Hizikigrrrl:
Ik weet nu waar mummies vandaan komen: dat zijn gewoon puisterige pubers die Daro trekzalf gebruiken. Na het aanbrengen dien je de plekken namelijk af te dekken met verband. Dat lost wel het probleem op van de bruine vlekken op je gezicht waardoor het lijkt alsof je een onfortuinlijke aanvaring met een zak drop hebt gehad. En je ruikt de teerlucht ook niet.
Ik had geloof ik toch de zinkzalf moeten kopen...
Hizikigrrrl:
Wie weet waar je nog benzoyl peroxide van 5% kunt kopen die niet in een creme is verwerkt?
Voorheen gebruikte ik die van het Kruidvat, maar die is uit de handel gehaald. Ik heb daarom Benzac Gel en PCH Benzoylperoxide Hydrogel geprobeerd, maar ondanks dat er 'gel' bij staat, zijn dit ook gewoon cremes. Dat maakt het voor mij meteen te vet, dan krijg ik er juist puistjes van.
Dus wie weet een echte gel (doorzichtig, niet vet) of een vetvrije lotion?
meisbaer:
Misschien bij een goede apotheek, die zelf recepten kan maken?
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 13 december 2014, 11:41:24 ---Wie weet waar je nog benzoyl peroxide van 5% kunt kopen die niet in een creme is verwerkt?
Voorheen gebruikte ik die van het Kruidvat, maar die is uit de handel gehaald. Ik heb daarom Benzac Gel en PCH Benzoylperoxide Hydrogel geprobeerd, maar ondanks dat er 'gel' bij staat, zijn dit ook gewoon cremes. Dat maakt het voor mij meteen te vet, dan krijg ik er juist puistjes van.
Dus wie weet een echte gel (doorzichtig, niet vet) of een vetvrije lotion?
--- Einde van citaat ---
Gevonden! http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/pangel-5-60-g/ (wordt gewoon naar NL verzonden, zonder recept)
Zonn:
Ik heb ook altijd nog last van acné (ben nu 27) Niet extreem, maar wel altijd meerdere plekjes/puistjes in mijn gezicht. Ik ben echter sinds een tijdje best wel streng aan het eten (praktisch geen toegevoegde suikers, geen witte rijst/pasta/brood of niet-volkoren broodproducten, sowieso zo weinig mogelijk bewerkte producten, juist veel groente, fruit, peulvruchten, noten enz) en ik merk toch wel echt verschil aan mijn huid. Heb echt niet ineens een volkomen gladde huid, maar er is duidelijk verbetering. Waar het hem dan precies in zit, is helaas dan weer niet zo duidelijk.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie