Vegatopia Forum

Veganaise/ Tofunaise

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

proud-veggie

Veganaise/ Tofunaise
« Gepost op: 16 maart 2007, 15:18:55 »
Waar krijg je eigenlijk veganaise? Bij mijn natuurwinkel heb ik em niet gevonden. Ik wil graag overstappen op de veganistische mayonaise. Dan weet ik 100% zeker dat ik geen legbatterij-eieren binnen krijg. Bovendien wil ik het gebruik van eieren zoveel mogenlijk beperken. Alvast bedankt :)
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 15:26:06 door proud-veggie »

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2007, 15:38:55 »
Bij de betere natuurwinkel
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2007, 16:43:53 »
Mocht je iets anders kunnen vinden dan tofunaise, neem dat dan.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2007, 17:41:28 »
Mocht je iets anders kunnen vinden dan tofunaise, neem dat dan.

Is tofunaise niet lekker dan?

proud-veggie

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2007, 18:16:38 »
Zijn er veganisten die meer van veganaise en andere veganistische sausjes weten?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2007, 18:28:47 »
Tofunaise is heel vies. Zelfs met vijf tenen knoflook erdoorheen smaakt het naar karton. Heel, heel vies.

En ik ben verder dol op tofu.

Plamil is lekker. Moet je wel van zurige mayonaise houden. Draakje vindt Nayonaise heel lekker, maar volgens mij kun je dat alleen online kopen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2007, 18:34:22 »
Tofunaise is heel vies. Zelfs met vijf tenen knoflook erdoorheen smaakt het naar karton. Heel, heel vies.

En ik ben verder dol op tofu.

Plamil is lekker. Moet je wel van zurige mayonaise houden. Draakje vindt Nayonaise heel lekker, maar volgens mij kun je dat alleen online kopen.

Thanks :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2007, 23:31:37 »
De eivrije mayo van de rit is ook wel te doen (beter dan die tofunaise maar dat is ook niet zo moeilijk, ik snap ook echt niet dat die nog in het assortiment zit!). Verder is er sinds kort weer mayo van Bruno Fischer, echt geweldig is die!

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2007, 11:59:31 »
Ik heb ook zo'n potje tofunaise gekocht, nou nooit meer! In onze natuurwinkel had ik de keuze uit 2 merken en toen ik vroeg aan de verkoper welke het lekkerste was zei hij: geen van beide, haha. Maar als ik er persee eentje wilde dat dan die tofunaise beter was. Nou niet dus, bah wat een vies dun en raar goedje is dat! Ik ben niet persee van het hele eieren vermijden maar als het niet hoeft eet ik ze niet. Ik denk dat ik gewoon ga voor de lekkere potjes biologische mayo, dan weet ik in ieder geval zeker dat het met bio eitjs gemaakt is!

Jammer hoor want in de V.S had ik echt zooo'n heerlijke veganistische mayo! Precies de juiste structuur en super lekker, zelfs mijn hostfamilie gebruikte die!

Ineke

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2007, 16:08:34 »
Het is gewoon een kwestie van wennen
ik gebruik altijd Bio Tofunaise van het Witte wonder nu Vetara, en hoef de eivrije echt niet meer, ik vind de smaak te vettig, vol en zuur, Remia heeft een tijdje eivrije mayo gehad, en dat hoefde voor mij ook niet meer, de van Plamil ken ik niet,
je kunt zelf ook iets in elkaar flanzen, met sojadrink, dit binden met maizena en dan wat zout-, mosterd- en citroensap toevoegen (en eventueel suiker) als je de rest echt niet te eten vindt. :)

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #10 Gepost op: 02 april 2007, 10:33:38 »
Het is gewoon een kwestie van wennen
Zoals met de meeste dingen.
Ik vind tofunaise ook lekker hoor.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #11 Gepost op: 02 april 2007, 12:55:44 »
Maar even door de gore mayo heenbijten, want het went wel, is een slechte strategie. De producent moet gewoon weten dat ie meuk verkoopt die ver onder de maat is. Tuurlijk kun je bellen, emailen of faxen voor mijn part, maar neem maar van mij aan dat dat niet half zoveel indruk maakt als tuimelende verkoopcijfers.

Ineke

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #12 Gepost op: 02 april 2007, 13:52:56 »
Je loopt dan wel het risico dat ze er weer gewoon ei in gaan stoppen of andere dierlijke bestanddelen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #13 Gepost op: 02 april 2007, 14:02:30 »
Liever lekkere mayo met ei, dan vieze zonder  :D
,,,,فلافل

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #14 Gepost op: 04 april 2007, 16:31:31 »
Voor de mensen die het niet konden laten, ga hier verder.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2007, 14:36:32 »
Majorice is er ook nog, voor degenen die geen soja of bonen eten (Grano-veganisten? Cereo-fruitariers?).

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2007, 14:45:25 »
Het is gewoon een kwestie van wennen
ik gebruik altijd Bio Tofunaise van het Witte wonder nu Vetara, en hoef de eivrije echt niet meer, ik vind de smaak te vettig, vol en zuur, Remia heeft een tijdje eivrije mayo gehad, en dat hoefde voor mij ook niet meer, de van Plamil ken ik niet,
je kunt zelf ook iets in elkaar flanzen, met sojadrink, dit binden met maizena en dan wat zout-, mosterd- en citroensap toevoegen (en eventueel suiker) als je de rest echt niet te eten vindt. :)

Dit interesseert me wel, omdat ik de Veganaise een beetje beu geworden ben.  Plaats hier : http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=5;action=display;threadid=12622
je plantaardige majo/vega/bearnaise recepten aub.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2007, 13:32:31 »
Gouda's glorie mayo light.

Alleen in de aroma's zou nog iets dierlijks kunnen zitten, maar anders: hoezee! :cheer:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2007, 13:36:18 »

Er zit zoetstof in. :pukey:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #19 Gepost op: 25 april 2007, 14:20:10 »
Als je met muisaanwijzer naar de e-nummers gaat krijg je er wat meer info over en daar staat bij allemaal geen dieetbeperkingen en geschikt voor vegetariers en veganisten.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2007, 14:20:34 door Nevyn »