Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Teken? Weg ermee?

<< < (14/23) > >>

fem fatale:
En misschien moet je het ook wel tegen elkaar afwegen als je geen alternatieve vaccins vindt.
Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?

Draek:

--- Citaat van: fem fatale op 23 april 2007, 11:27:22 ---Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?

--- Einde van citaat ---

Dat is nou het dilemma.. :)

Aan de ene kant kan je goed helpen, veel leren en iets van de wereld zien, maar dan moet je wel een op diergetest vaccin nemen en de gevaren van een vaccin risceren (... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).

fem fatale:
Nu is een vaccin vast niet helemaal zonder risico, dat is niets, maar zo erg als jij het nu doet voorkomen is het ook niet hoor. Ik schat dat de kans dat jij kanker krijgt omdat je wel in eens in Amsterdam komt veel groter in dan de kans dat jij kanker krijgt als je je een keertje laat vaccineren. Door die risico's moet je je dus echt niet laten weerhouden.

Blijft alleen je geweten over en of je dit probleem rationeel kunt aanpakken.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 23 april 2007, 15:22:28 ---(... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).

--- Einde van citaat ---

Als je in Nederland blijft, word je daarentegen maar door auto's en treinen overreden, en krijg je longkanker van de smog.

M.:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 23 april 2007, 15:22:28 ---
--- Citaat van: fem fatale op 23 april 2007, 11:27:22 ---Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?

--- Einde van citaat ---

Dat is nou het dilemma.. :)

Aan de ene kant kan je goed helpen, veel leren en iets van de wereld zien, maar dan moet je wel een op diergetest vaccin nemen en de gevaren van een vaccin risceren (... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).

--- Einde van citaat ---

Die risicos zijn volgens mij heel klein, maar ja je kunt er ook voor kiezen om gewoon te gaan zonder vaccinaties, en dan het risico lopen dat je ziek wordt.

Ik hoefde er zelf eigenlijk niet zo lang over na te denken. Ik heb voor Panama een overkill aan vaccinaties gekregen (en dat terwijl ik bij het idee van een prik al bijna flauwval) maar nu ben ik voor de komende 15 jaar onder de pannen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie