Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur in Appelscha?
J@n:
Het CDA is bang voor terreur in Appelscha. In de Telegraaf stond gisteren namelijk dat daar op een camping de International Animal Rights Gathering gaat plaatsvinden en dat is volgens de krant een vier dagen durend trainingskamp voor dierenrechtenextremisten. Dus wil de CDA-fractie dat minister Hirsch Ballin van justitie de bijeenkomst verbiedt.
De organisatoren bezweren bij monde van hun woordvoerder echter dat de bijeenkomst niet oproept tot illegale activiteiten. "Wij komen alleen geweldloos op voor dieren." Er zou onder meer promotie gemaakt worden voor veganisme en verder leren de deelnemers hoe ze actiefoto's moeten maken.
Wat vinden wij? Onschuldig padvinderskamp of potentieel gevaarlijke bijeenkomst?
Sil:
Ik vind terreur eigenlijk meer een woord dat door de Telegraaf gebruikt zou worden... valt me nog mee van ze :)
Ik ken dit soort activiteiten alleen bij naam als "animal rights gathering". Zijn overigens vrij onschuldig, ware het niet dat er altijd wat herrieschoppers bij zitten die het voor de meeste anderen verknallen, en waardoor er meestal wel eenmaal optreden van de politie voorkomt.
Zoals ook in (ik meen) 2002, toen vanuit amsterdam een demonstratie werd gehouden; vond iemand het nodig om de ruit van de Mac in te gooien. Anders was de politie niet nodig geweest.
Dus ja, om op je vraag terug te komen. onschuldig is het misschien niet helemaal, maar potentieel gevaarlijk al helemaal niet.
Trouwens, zitten er nertsenfarms in de buurt van Appelscha? :devil:
Draek:
--- Citaat van: Sil op 11 juli 2007, 19:32:58 ---Trouwens, zitten er nertsenfarms in de buurt van Appelscha? :devil:
--- Einde van citaat ---
ja.
In principe is zoals je het al zegt. Vrij onschuldig. Alleen ik heb wel angst dat er weer relschoppers tussen zitten die het gaan verknallen. Geweld, vernielingen etc.. is waar de hele dierenrechtenbeweging nu echt niet op zit te wachten. In de tijd van terroristen van al qaida e.d. is het niet goed om met maskers rond te lopen e.d., vernielingen aan te richten, bedreigen etc.
Meestal zijn die fanatieke relschoppers gasten die 1 jaartje ofzo veganist zijn en dierenactivist en daarna weer andere dingen vinden om te doen.
Monique:
Maarreh, dit soort bijeenkomsten zijn toch niet nieuw? Vroegah, toen ik me nog écht bekommerde om dieren (tegenwoordig ben ik ook maar zo'n ovolactovegetariër van lik me reet) waren ze er ook al...
Of verwar ik nu zaken met de Domela Nieuwenhuis pinkster bijeenkomst???
Enniewee.......
@rno:
Er zullen vast wel een paar stropdassen bij zitten op dat kamp. "Ik bij de AIVD (Binnenlandse Veiligheids Dienst) ? Hoe kom je er bij?"
NB: In mijn tijd was dat anders. Hoogstens een paar sportvissers enkele lastige vragen gesteld.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie