Vegatopia Forum

Keulen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Keulen
« Gepost op: 19 september 2007, 23:10:35 »
We gaan volgende week met het hele kantoor op excursie naar Keulen en we moeten nog een leuk restaurantje uitzoeken. Het moet iets lekkers bieden voor iedereen (verschillende leeftijden en nationaliteiten), er moet voor mij en de twee andere vegetariers ook iets lekkers op de kaart staan en het mag niet te duur zijn. Heeft iemand een goede tip?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keulen
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2008, 08:41:29 »
Ik ga eind augustus 2 dagen naar Keulen voor een beurs. Heeft iemand nog tips voor een betaalbaar hotel en/of een leuk restaurant?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Keulen
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2008, 08:54:22 »
Ik ga eind augustus 2 dagen naar Keulen voor een beurs. Heeft iemand nog tips voor een betaalbaar hotel en/of een leuk restaurant?

Lang geleden en voor ons studenten heel luxe, maar als je iets meer gewend bent is het misschien niet leuk: http://www.hotel-berg.com/.

We hebben daar ook heel goed gegeten, maar weet echt niet meer hoe het heet ... Een vriend/collega werkt daar nu. Zal hem eens vragen of hij wat weet.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 08:56:25 door LL de Ling »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keulen
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2008, 10:57:02 »
Hmm prijs daar aangevraagd, en snel antwoord. Volgens mij weten al die hotels in Keulen precies wanneer er een beurs is; 135 euro per nacht...  :-\

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Keulen
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2008, 10:59:15 »
O ja :(

Ging ooit naar een concert en wilde toen ook een hotel nemen. Maar er was echt niets meer vrij omdat er ook een beurs was ...
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 11:02:23 door LL de Ling »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keulen
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2008, 11:52:16 »
Ik heb iets geboekt nu, 99 euri per nacht.. ver buiten mijn budget, maarja. Ik ga nog even proberen om iets via Couchsurfing te vinden. Lijkt me sowieso leuker dan een hotel.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keulen
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2008, 21:48:32 »
Couchsurf host bleek naar Italië te zijn alnu, dus zit ik, na 5 uur trein, 3 uur stadswandelen, een hefe weißen, een rosé en pasta al forno en 2 uur pielen om de wireless in het hotel aan de praat te krijgen nu in m'n ultramini hotel kamer. Ik moet eigenlijk werken. Maar dat stel ik nog fijn even uit. Morgenavond ga ik een crèpe restaurant testen dat mijn afwezige host nog had aanbevolen.

Keulen is zo'n stad waar ik wel van gehoord heb (uiteraard) maar eigenlijk niks van wist. Als je het station uit komt dan wordt je meteen zwaar geïmponeerd door de kathedraal die vanuit grote hoogte op je neerkijkt. Erg indrukwekkend. Een hoop oude romeinse rommel ook hier in de stad, dat vind ik wel leuk. Vanmiddag een beetje langs de Rijn gewandeld, het was mooi weer. Genoten van mensen, terras en straatartiesten. En die hefeweißen dus. Hoewel het na een halve liter in de zon moeilijk lopen is, dat kan ik je wel zeggen. Ik hervat mij nu en ga aan het werk.

Also: auf wiederhören!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Keulen
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2008, 23:38:12 »
Aan de Rijnkade is het erg leuk om bejaarden te kijken die daar met busladingen tegelijk van hun riviercruisschip naar de kathedraal sjokken en omgekeerd. Ook leuk: over de Rijn in dat kabelgevaldinges.

Gruß Gotti!