Vegatopia Forum

Bhutan

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi

Bhutan
« Gepost op: 19 januari 2008, 11:47:20 »
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis...

Tsja, Bhutan, niet zo'n heel bekend vakantieland natuurlijk. Het is boeddhistisch, dus ik maak me eerlijk gezegd niet zoveel zorgen of er iets voor ons te eten is, maar heel misschien heeft iemand nog tips of ervaringen die hij/zij wil delen?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bhutan
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2008, 11:50:49 »
Een vriend van me is er vorig jaar geweest, en wat hij aangaf is dat het er makkelijk eten is. Ze nemen vegetariër zijn over het algemeen wel ruim: voor hun geloof mogen ze namelijk geen dieren doden, maar ja hé, als zo'n varken nou per ongeluk op een tafel staat. Met per ongeluk een touw om z'n nek, en dan valt ie per ongeluk van de tafel en heeft ie zichzelf opgehangen: ja dan mag het dus wel!

Dus... overigens schijnen ze het vrij ruim te nemen met het gebruik van pepertjes, dus wees gewaarschuwd! En wat ik ook nog op zijn foto's zag maar wat niks met eten te maken heeft: op de huizen staan penissen geschilderd. Symbool van vruchtbaarheid of zo geloof ik...  8)

Fijne vakantie!

Kiwi

Re:Bhutan
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2008, 11:54:11 »
Ik houd wel van pittig. ;D
Dat van die penissen had ik inderdaad al gelezen.:yes:

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bhutan
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2008, 11:54:56 »
En ze zijn toch ook nogal van de kaas?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Bhutan
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2008, 11:59:14 »
Ja, dat klopt, al zijn er ook diverse gerechten zonder kaas. Ik begreep ook dat ze een soort yakboterthee kennen. Dat spul heb ik in Tibet gedronken en dat was eigenlijk niet echt mijn favoriete drankje (om het maar eens eufemistisch te zeggen).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bhutan
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2008, 12:07:33 »
maar ja hé, als zo'n varken nou per ongeluk op een tafel staat. Met per ongeluk een touw om z'n nek, en dan valt ie per ongeluk van de tafel en heeft ie zichzelf opgehangen:

Wat zijn dat voor varkens?!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bhutan
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2008, 12:10:16 »
Zeemansvarkens met knopenkennis en opponeerbare duimen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Bhutan
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2008, 12:13:02 »
 :heehee:
Dat 'pragmatisch vegetarisme'  zoals ik het maar even noem ken ik ook wel uit andere boeddhistische landen. Monniken mogen geen dieren doden, maar als ze bij het bedelen vlees krijgen eten ze dat wel gewoon op, omdat dat dier dan toch al dood is. Het gaat hen er volgens mij meer om dat ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de dood van een levend wezen.