Vegatopia Forum

Italië - Rome

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Italië - Rome
« Reactie #60 Gepost op: 15 juli 2013, 11:11:36 »
In Florence:
- Baldovino, Via San Giuseppe 22 (vlakbij de Santa Croce). Een geweldige kaasselectie vooraf, en daarna had ik een fijne pizza.
Deze is nog steeds tof. Zeker die kaasplank!
This is between me and the vegetable!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Italië - Rome
« Reactie #61 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:16:36 »
Dinsdag vertrekken we (4 vriendinnen) voor enkele daagjes naar Treviso. We gaan vanzelfsprekend naar Venetië, en ik hoop ook dat we nog op =burano|typed]Buranogeraken. Maar alleszins, tips zijn welkom!

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Italië - Rome
« Reactie #62 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:46:46 »
Dinsdag vertrekken we (4 vriendinnen) voor enkele daagjes naar Treviso. We gaan vanzelfsprekend naar Venetië, en ik hoop ook dat we nog op =burano|typed]Buranogeraken. Maar alleszins, tips zijn welkom!

Over Venetië schreef ik dit artikel: http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/12348-couscous-in-venezia
Een vegetarisch paradijs is het niet, maar je vindt altijd wel wat: pizza natuurlijk (hoewel die niet echt Venetiaans is), pasta met groenten of tomatensaus, allerlei "contorni" (gewoon groentebijgerechten die je apart kan bestellen met bijvoorbeeld frieten die ook  contorni zijn). Onze beste ervaring hadden we in Gam Gam, een kosher restaurant aan de rand van het joodse ghetto (ook mooie , wat rustiger buurt om te wandelen). Daar was er een lekkere antipasto van falafel met allemaal groentebordjes en gingen we nog een keer terug.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2014, 15:49:39 door karl »