Vegatopia Forum

Deventer

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Deventer
« Gepost op: 16 december 2007, 11:01:48 »
Woensdag at ik in Deventer bij engel&bengel. Vooraf had ik gebakken paddestoelen op notenbrood, als hoofdgereck kaasfondue. Ze hebben weinig vega op de kaart (maar 1 hoofdgerecht, de kaasfondue), maar het was wel heel lekker en goed verzorgd. Ook vriendelijk personeel.  :)

Amethystina

Deventer
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2008, 22:17:30 »
Hey,
in de zomer ga ik in Deventer wonen, maar ik ken het nog helemaal niet goed... Heeft er iemand tips voor leuke restaurantadresjes? Er zijn geen vegetarische restaurants heb ik gezien, maar misschien wel wat veggie-vriendelijke?
Andere tips voor leuke winkeltjes etc zijn ook heel welkom :-)
Bedankt!

pieterhobma

Re:Deventer
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2008, 21:55:04 »
Hallo,

In Deventer is er een restaurant dat Het Volkshuis heet Adres Kleine Overstraat 97a, bij de bieb aan de Brink. Midden in het centrum dus. Ze koken er biologisch. Er staan diverse vegetarische schotels op het menu. Het wordt gerund door een stichting voor werkvoorziening voor  verstandelijk gehandicapten dus de bediening kan wat traag zijn. Wij hebben er enkele malen erg lekker gegeten. De laatste 2  :)keer dat ik er was, was het er bovendien netjes en schoon.  :)

Ook El Popo (Mexicaans) aan de Brink heeft een vegetarisch menu (alleen diner).  Dat geldt ook voor diverse andere zaken.  Kijk gewoon even ter plaatse op de spijskaart.  ;)


Succes en smakelijk eten.

pieterhobma

Deventer (vervolg)
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2008, 22:13:52 »
Je vroeg ook naar winkeltjes. Er zijn in Deventer enkele winkels voor biologisch eten met veel vegetarische keus, waaronder de Natuurwinkel aan de Smedenstraat en De Esculaap (drogist met beperkt aanbod voedingsmiddelen) aan de Broederenstraat en, buiten het centrum, op WKC De Flora bij De Scheg en NS halte Deventer- Colmschate. Of die ook voor de strengere veganist geschikt zijn, kan ik niet beoordelen.  Verder natuurlijk de gewone supermarkten, vooral AH en Plus.
Succes. :)

Amethystina

Re:Deventer
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2008, 10:36:22 »
Hoi,
ik woon dus inmiddels in Deventer en El Popo heb ik al een keertje uitgeprobeerd  ;)  Het Volkshuis nog niet, dus daar ga ik zeker een keer naartoe  :)
De natuurwinkel ken ik nu ook al, maar al die andere winkels zal ik ook eens checken.. Bedankt!  ;)

pieterhobma

Deventer (vervolg)
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2008, 19:37:12 »
Hoi,

intussen heb ik gezien dat de Jumbo bij de Boreel nu ook biologische diepvriesgroenten heeft.  Je krijgt er gratis basketbaltraining bij, want de pakken liggen zo hoog dat je een behoorlijke "dunk" moet maken ( tenzij je zo lang bent als een echte basketballer)  om er eentje te kunnen pakken.

Succes! :)

Pieter ( slechts 1.75 lang)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Deventer
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2009, 14:59:12 »
Per komende week werk ik 3 dagen per week in Deventer.
Het Volkshuis, dat hierboven wordt genoemd, lijkt maar één vega hoofdgerecht te hebben.
Google-mappen op 'vegetarisch' leverde twee restaurants op: Gonzales Barbecue Restaurant en Olive (specialiteit: vlees in vis).
Ik ben echt totally benieuwd. ;D

Nouja, als 't goed is kan ik op mijn hotelkamer eten koken.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2009, 02:47:01 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Deventer
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2009, 15:36:51 »
Maar Grieks of Indiaas of Chinees/wok of zo dan?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Deventer
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2009, 15:51:00 »
D'r is een Indier vlak bij de IJsselkade. Of die was er, jaaaaren geleden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Deventer
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2009, 16:13:06 »
Maar Grieks of Indiaas of Chinees/wok of zo dan?

Naar wokresto's ga ik nooit omdat ik het ranzig vind als mijn eten wordt bereid in een pan waar net nog dood beest in lag (en ik geloof toch wel dat de meeste wokresto's niet veel meer doen dan oppervlakkig afspoelen met een beetje water).
Er zitten een Surinamer en een tapasresto vlakbij m'n hotel en wellicht zal ik ook eens bij de Sjampetter langsgaan. En idd, er bestaan vast meer restaurants daar, zo suggereert ook Iens.
Maar ik denk niet dat ik gelukkig word van iedere dag uit eten gaan. Zeker omdat ik wel graag zuivelvrij wil eten.
Nouja, ik zie nog wel hoe het gaat; in elk geval fijn dat ik een keuken heb.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Deventer
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2009, 16:32:48 »
Net boven Deventer ligt Diepenveen en daar staat Cafe en Brasserie Moeke. In de Volkskrant van vorige week kreeg deze een heel goede recensie voor o.a. hun groentengerecht. Ik weet niet zeker of het 100% vegetaisch is, ik heb ze daarover net geemeeld.


Vegetarisch lijkt iig:
Tartaar van gele bieten begeleid door een bitterbal van venkel en een frisse bavarois tomaten
Crème van pastinaak met een schuim van bieslook (soep)
Risotto van rode linzen met groene asperges en een gefrituurd ei

http://www.moekediepenveen.nl/

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2009, 16:40:30 door Hizikigrrrl »

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Deventer
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:36:35 »
Bij de buurtstad Zutphen is een vegetarisch restaurant, De Kloostertuin.

In Deventer kun je ook terecht in het IJsselhotel. Helaas hebben ze daar nog niets veggies op de menukaart staan, maar ze kunnen daar wat maken en men zegt dat ze met en kleurensysteem in de keuken werken, waardoor vlees en veggie gescheiden is.

Het nieuwe restaurat MOSKOU kan ik wat minder waarderen. Zo'n nieuw restaurant en de kaart die buiten gepresenteerd wordt, staat zelfs het woord "vegetarisch"niet op. ???

Succes!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Deventer
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:50:26 »
De Sjampetter staat in de restaurantgids genoemd: www.sjampetter.nl

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Deventer
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2009, 23:01:52 »
Bij de buurtstad Zutphen is een vegetarisch restaurant, De Kloostertuin.



Volgens mij kan ze beter voor mij naar Z komen dan voor De Kloostertuin ;D.

Re: Deventer
« Reactie #14 Gepost op: 09 september 2019, 13:01:33 »
Bij Sync OK kan je echt vegan eten. En erg lekker ook. Het enige waar onder vegans discussie over is zijn de vissen in de aquaponics. Maar je zal geen dierlijke producten op de kaart vinden https://www.sync-ok.nl/menu/

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deventer
« Reactie #15 Gepost op: 21 september 2019, 16:46:33 »
In de krant stond van de week een lovende recensie over The Lemon Tree in Deventer. Daarin werden iig een paar heel interessant klinkende vega-gerechten genoemd. Op TripAdvisor zie ik ook lovende reacties en daar schrijven enkele mensen dat ze vega menu's serveren. Hoe vega-vriendelijk ze zijn, bouillon/gelatine etc, weet ik niet.

https://www.destentor.nl/koken-en-eten/smaakexplosie-bij-the-lemon-tree-in-deventer-het-restaurant-dat-binnen-een-jaar-naam-weet-te-maken

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g188604-d15812661-Reviews-or10-The_Lemon_Tree-Deventer_Overijssel_Province.html

https://thelemontree.nl/