Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #40 Gepost op: 23 februari 2006, 15:03:22 »
De kleurstoffen kunnen niet dezelfde zijn, want voor een blauwe kleur gebruiken ze niet dezelfde stoffen als voor een roze kleurstof.  :P

(En de roze muisjes worden gekleurd met karmijn. In Nederland tenminste, woonde jij niet in Oostenrijk?)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #41 Gepost op: 23 februari 2006, 18:51:44 »
....met het oog op het wk :heehee:, oranjemuisjes met of zonder luisjes?
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 18:55:07 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #42 Gepost op: 24 februari 2006, 14:15:35 »
de oranje muisjes zijn vegetarisch
,,,,فلافل

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #43 Gepost op: 24 februari 2006, 20:38:22 »
Wij wonen in Zwitserland en daar hebben ze geen muisjes, wij zijn (voor alle zoetigheid overigens) afhankelijk van import. Maareh: oranje muisjes dus  :)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2006, 11:41:53 »
Heb vandaag gekeken: AH Excellent is geen tapenade maar een 'crema di ...' en daar zit geen vis in. Op de gewone tomatentapenade, die ze al heel lang hebben, staat nu allergieinformatie en er zit vis in... (niet te ontdekken bij de ingrediënten dus het zal wel in het aroma zitten). Dus niet  'sporen van', maar 'bevat: vis'.

En toen keek ik gister op het potje, was de vermelding 'bevat: vis' weg. Zou er nou geen vis inzitten, of zou er wel vis inzitten maar staat het niet meer op het potje?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Ruurdje

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2006, 20:57:05 »
Roze koeken (merk Bakkersweelde) Kwam ik laatst achter nadat ik toen ik het had opgegeten de verpakking bekeek. Zat E120 in. Gatver.

Carlijn

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2006, 20:40:22 »
drop?

roze muisjes

een aantal soorten sambal (in de vele zit trassie)
Roze muisjes????

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #47 Gepost op: 28 maart 2006, 09:39:12 »
Even 6 berichten omhoog op deze pagina  :o
Hoor wie klopt daar kinders???

Moni

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2006, 17:09:01 »
Van de "boerengezond" sandwiches van Shell (één van de weinige kant-en-klare sandwiches gezond zonder ham) zijn de ingrediënten veranderd: er zit nu worcestersaus op! En geen ok kaas natuurlijk, maar dat is een andere discussie.

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2006, 18:39:02 »
Ja klopt !

Ik kocht laatst bij 't tankstation die "boerengezond sandwich met kaas". Even vluchtig over de ingred. declaratie gescand en zag er relatief goed uit (mayonaise voor een keer dan maar) ik had haast en honger en het was al laat . Maar toen ik 'm op had keek ik nog eens goed en toen stond er verderop bij allergenen info : bevat gluten, tarwe, lactose, ei en VIS !

Bah!
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2006, 18:49:12 door Anticarne »

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2006, 18:46:04 »
Nog een paar die me te binnen schieten :

De Chili-Con-Carne kruidenmix van Knorr bevat spekvet.

Ik koop wel eens proteine repen omdat ik aan bodybuilding doe en let dan altijd goed op (lees ook veel adviezen van veg. bodybuilders op internet).
Maar laatst toch de fout in gegaan. Repen gekocht met "hydrolysed collagen".
Nou dat is dus gewoon gelatine ! Gemaakt van huiden, botten, hoeven en hoorns van geslachte dieren en daarnaast ook nog eens mogelijke bron van Bovine Spongiforme Encephalopathie (bij mensen Creuzfeldt-Jakob).

Gelijk de hele (dure) doos weggekieperd. Helaas had ik er wel al 5 van op (en vond ze al vies maar dat zijn bijna alle supplementen).
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2006, 18:47:29 door Anticarne »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #51 Gepost op: 22 juni 2006, 18:53:40 »
Gelijk de hele (dure) doos weggekieperd. Helaas had ik er wel al 5 van op (en vond ze al vies maar dat zijn bijna alle supplementen).

Het zal wel liggen aan het feit dat ik helemaal geen 'sentimentele vegetariër' ben, maar zulke dingen begrijp ik dus niet goed.  Wie help je nu eigenlijk verder door perfect bruikbare repen in de vuilbak te werpen?  Zelf als je ze niet meer zelf wil opeten (wat ik ergens nog kan begrijpen), dan moet je er toch anderen blij met kunnen maken.

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #52 Gepost op: 22 juni 2006, 19:03:08 »

Het zal wel liggen aan het feit dat ik helemaal geen 'sentimentele vegetariër' ben, maar zulke dingen begrijp ik dus niet goed.  Wie help je nu eigenlijk verder door perfect bruikbare repen in de vuilbak te werpen?  Zelf als je ze niet meer zelf wil opeten (wat ik ergens nog kan begrijpen), dan moet je er toch anderen blij met kunnen maken.

Ik ben idd sentimenteel en vegetarier.  ;D
Ze waren ook nog dicht tegen de THT aan (nog 20 repen / week houdbaar).
Ik had die doos gekocht omdat ie in de aanbieding was bij de supplementen-winkel in een vlaag van verstandsverbijstering en niet gelet op THT en ingredienten. Ik kieper ook jaarlijks driekwart kerstpakket weg. De mensen die ik ken hebben er altijd al 3,5 (blikken ragout, worsten, of fucking foie gras etc) !

overanalizing

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #53 Gepost op: 22 juni 2006, 19:04:57 »
Gelijk de hele (dure) doos weggekieperd. Helaas had ik er wel al 5 van op (en vond ze al vies maar dat zijn bijna alle supplementen).

Het zal wel liggen aan het feit dat ik helemaal geen 'sentimentele vegetariër' ben, maar zulke dingen begrijp ik dus niet goed.  Wie help je nu eigenlijk verder door perfect bruikbare repen in de vuilbak te werpen?  Zelf als je ze niet meer zelf wil opeten (wat ik ergens nog kan begrijpen), dan moet je er toch anderen blij met kunnen maken.

"Ik respecteer mezelf net iets teveel om zo'n rotzooi door m'n strot te duwen; pak jij ze maar."

?

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #54 Gepost op: 22 juni 2006, 19:14:42 »

Het zal wel liggen aan het feit dat ik helemaal geen 'sentimentele vegetariër' ben, maar zulke dingen begrijp ik dus niet goed.  Wie help je nu eigenlijk verder door perfect bruikbare repen in de vuilbak te werpen?  Zelf als je ze niet meer zelf wil opeten (wat ik ergens nog kan begrijpen), dan moet je er toch anderen blij met kunnen maken.

Ik ben idd sentimenteel en vegetarier.  ;D
Ze waren ook nog dicht tegen de THT aan (nog 20 repen / week houdbaar).
Ik had die doos gekocht omdat ie in de aanbieding was bij de supplementen-winkel in een vlaag van verstandsverbijstering en niet gelet op THT en ingredienten. Ik kieper ook jaarlijks driekwart kerstpakket weg. De mensen die ik ken hebben er altijd al 3,5 (blikken ragout, worsten, of fucking foie gras etc) !


geef het dan aan de voedselbank bijvoorbeeld Je gooit toch geen  eten weg.... ???
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #55 Gepost op: 22 juni 2006, 19:19:43 »
geef het dan aan de voedselbank bijvoorbeeld! Je gooit toch geen  eten weg.... ???

Goede suggestie maar daarvoor ben ik waarschijnlijk te egoistisch of niet sociaal genoeg ingesteld.

Had ik ze in stukjes door de hondenbrokken moeten mengen ?  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2006, 19:20:00 door Anticarne »

Aiko

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2006, 20:06:03 »
Of andes richting compost of struikgewas. Er zijn vast talloze knuffelige zes- en achtpotigen die dat wel een lekker tussendoortje vinden.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #57 Gepost op: 22 juni 2006, 23:49:13 »
als je het in de prullenbak werp is het arme beestje voor niks gestorven... maak er dan nog iemand anders blij mee.

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #58 Gepost op: 23 juni 2006, 09:49:44 »
Het arme beestje is niet voor niets gestorven, enkel het slachtafval is gebruikt in de productie van gelatine.

Het gaat me wel erg ver om mijn geweten op zo'n manier te gaan kwellen over 20 proteine repen. En nee, ik dump ze liever ook niet in de struiken.

Maargoed, het vingertje wijzen en de "holier-than-thou" attitude ben ik ondertussen wel gewend. Het lijkt soms een beetje bij de gemiddelde vegetarier te horen.

Gwennepen

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #59 Gepost op: 23 juni 2006, 11:20:15 »
Oh ik vind dat hier wel meevallen.