Vegatopia Forum

Portugal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal
« Reactie #100 Gepost op: 15 september 2015, 18:00:36 »
Ik was een tijdje terug in Porto, hier staan leuke adresjes http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/12622-30-uur-porto
Op zondagavond is veel dicht.
Mooie stad hoor.
Ohh, super! Bedankt Selly! Ik had alleen op het forum gezocht, en niet op de site, beetje dom!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Portugal
« Reactie #101 Gepost op: 05 mei 2016, 14:10:20 »
Was een lekker lang weekend in Lissabon. Echt genoten van het weer, de mensen en het eten.

Vrijdag gingen we naar Princesa do Castelo. Leuk restaurantje wel, we aten er een curry. Goede prijs, maar niet echt een grote portie. Daarvoor gingen we wat drinken bij een zaakje er tegenover. Eigenlijk was het een hamburgerzaakje, maar op verzoek maakte ze vegan tapas (we vroegen vegetarisch, maar dit was eigenlijk wel leuk) met o.a. linzen, kikkererwten en aardbei.

Zaterdag aten we bij een populaire Italiaan. Erg lekkere pizza, de naam zou ik wel kunnen opzoeken want het stond in het reisgidsje van vriendin.

Zondag bij Terra. Prima eten, vond het jammer dat ik niet veel meer honger had, want inderdaad niet echt heeel goedkoop.

Maandag waren we in Cascais, daar heb je veel Indiase restaurants en die van ons was echt een voltreffer. Erg lekker en erg aardige mensen.

We zijn ook nog bij een markhal geweest. Ik at er een ijsje maar er waren ook wel wat vega-opties (vega tartaar zag ik). Time Out Market heet het.

Vegatopia

[Koken] Azoren: ontdekken en genieten
« Reactie #102 Gepost op: 14 juli 2016, 13:00:20 »
Azoren: ontdekken en genieten

De Azoren zijn misschien niet de eerste plaats waar je aan denkt als vakantiebestemming. De meesten weten wellicht nauwelijks waar deze Portugese archipel ligt en kennen ze de naam hooguit van het weerbericht. Toch is hier heel wat te zien en te doen. De laatste jaren is het toerisme wat toegenomen, waardoor de infrastructuur verbeterd is, zonder dat het echt toeristisch aanvoelt. We hebben voor jullie enkele culinaire tips voor de eilanden São Miguel en Terceira. 

Source: Azoren: ontdekken en genieten

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal
« Reactie #103 Gepost op: 30 juli 2018, 09:49:42 »
Dit weekend hebben we een ticket naar Lissabon geboekt om in september een roadtripje te maken door het zuiden van portugal (en Lissabon aan te doen).

Tips over accomodatie en leuke plekken hoor ik graag (en natuurlijk het belangrijkste, waar kunnen we lekker eten?)!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal
« Reactie #104 Gepost op: 20 september 2018, 09:29:56 »
Portugal is echt een fijn vakantieland! We hebben heerlijk gegeten oa in Lissabon. Pharmacia is wel even het vermelden waard. Heerlijke gerechten en cocktails (ben ik normaal niet zo van maar er stond een cocktail met oa zwarte kardemom op de kaart. Zo zalig).  En een heel leuke tuin waar je lekker kunt zitten. Er zit ook een pharmaceutisch museum in het pand.

We hebben ook bij Terra gegeten, een heel lekker vegetarisch buffetrestaurant. Reserveer een plek in de tuin.
Er zijn plenty vegetarische restaurants (of vega opties) in Lissabon en ook in het zuiden heb ik prima gegeten.

De pasteis de nata zijn goddelijk, het is maar goed dat we er maar een week waren  ;).