Vegatopia Forum

Portugal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niels

Portugal
« Gepost op: 15 juni 2001, 13:38:00 »
hallo, ik ga over een tijdje op vakantie naar portugal. Zijn er nog mensen met tips over veganistisch eten in portugal? BVD, niels
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2003, 21:47:04 door Sander »

XVGGX

Portugal
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2001, 20:43:00 »
Hoi Niels
alvast een paar resto's op volgende link: http://www.happycow.net/europe/portugal/lisbon/index.html
Greetzzz
Wendy

niels

portugal
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2001, 11:46:00 »
mooi dank je!

dieke

Portugal
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2002, 16:29:00 »
Hallo daar!
Ik ga een paar weken naar Portugal en ben erg benieuwd of je daar vegetarisch kunt eten. Alle tips zijn welkom! (ik eet ook geen vis)

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Portugal
« Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2002, 00:45:00 »
In de tijd dat ik vegetarier was is het voor mij nooit een probleem geweest vegetarisch te eten in welk land dan ook. In portugal had ik ook geen probleem. Het is wel verstandig dat je het duidelijk kan maken dat je vegetarier  bent.
Vegetariër  (vêê-gä-taa-rii-iär)  vegetariano

Zie ook:
http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/33.htm
Dit is voor veganisten.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Dick op 2002-07-01 00:46 ]
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Portugal
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2002, 00:49:00 »
En hier staat de Nederlandse vertaling:

http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/16.htm
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

loezz

Op vakantie naar portugal
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2003, 13:37:21 »
Komende zomervakantie ga ik samen met een vriendin naar Portugal. Zij is vegetarier, maar ik leef veganisties. Ik heb al gelezen dat het eten voor vegetariers geen probleem is, maar ik heb nog niks kunnen vinden over hoe moeilijk (of makkelijk) het is om als veganist in portugal uit eten te gaan. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een aantal handige tips?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2003, 16:10:34 »
Oeps, in Portugal voor vegetariers geen probleem?? Is best moeilijk om iets vegetarisch te krijgen hoor zeker als je niet vloeiend Portugees spreekt. Heb je ook mogelijkheid zelf te koken?
,,,,فلافل

loezz

Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2003, 16:30:10 »
hoi selly... we zijn van plan om te overnachten in (jeugd)hotels en jeugdherbergen en we hadden eigenlijk niet gepland om ons eigen kookgerei mee te nemen (anders had ik denk ik ook geen problemen voorzien wat mijn veganisme betreft). Spreken de portugezen een beetje redelijk engels of valt dat heel erg tegen?

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2003, 16:33:36 »
Misschien effe een vegan/vegetarisch paspoortje afprinten in het Portugees en lekker meenemen ;D. ze moeten hier ergens in één of andere draad staan.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2003, 16:39:35 »
Ik vond het moeilijk om duidelijk te maken wat ik wel en niet at, bv zeggen dat je vegetarier of veganist ben, dat snappen ze niet altijd (dan krijg je bv wel vis).
Je hebt van die sites waar een aantal zinnen over veganisme en vegetarisme in een andere taal staan maar op happycow en ivu zie ik geen zinnen in het Portugees staan. Ik zou i.i.g een briefje in het Portugees meenemen met wat je wel en niet eet. Ik ben zelf vegetarier en kan meestal in landen wel makkelijk terecht, maar ik vind het zelf ook altijd leuk om in lokale supermarkten ingredienten voor salades etc. te komen en die dan ergens op een bankje in een park op te eten, dus ik zou zeker mes en snijplankje meenemen.
Op happycow.net staan wel een aantal veg. restaurants in Portugal.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2003, 22:46:26 »
Portugal:
een geweldig mooi land van de saudade en met lieve vriendelijke mensen :heart:
Maar helaas: van vegetariers hebben ze geen kaas gegeten. Het woord vegetariano staat dan wel in het woordenboek, maar de inhoud ervan is ze, net zoals in veel middellandse zeelanden het geval is vaak geheel onduidelijk. Zo is het me vaak gebeurd dat, zelfs na uitleg (nao come carne e peixe) de vriendelijk jaknikkende 'begrijpende' ober na een halfuurtje vrolijk aan kwam zetten met een vissalade. Tip: neem dan ook idd een vegetarisch paspoort mee en ook heel handig: een wat & hoe Portugees boekje, voor het geval je de kaart ook nog een beetje wilt kunnen ontcijferen. In Lisboa wordt door sommige obers nog een beetje Engels gesproken, in het Noorden is dat niet het geval. In de Algarve ben ik nog nooit geweest, maar ik neem aan dat daar in de meer toeristische restaurantjes ook wel wat Engels gesproken zal worden.
Rest nog een klein waarschuwinkje: helaas is het (mannelijk) personeel van veel (toeristische) restaurantjes nogal 'inhalig' tegenover toeristen. Ook al heb je gezegd dat je geen brood en kaasjes/olijven bij je eten wilt, de meeste restaurants zullen het er toch bij zetten. Denk dan niet dat dat 'erbij hoort', ze zullen je achteraf de rekening 'per broodje/per kaasje' dat vaak belachelijk duur is presenteren. Als je dat dus niet wilt, vraag de ober het weg te halen/raak het niet aan.
Verder: Portugal é um pais muito lindo e  subretudo:
boas ferias!

Ook tip: vais visitar o norte do Portugal: ha menos turistas e ( é porque) é muito tranquilo e boa! :heart:
tip: Bragança, ligt in uiterste puntje noordoosten, er gaat geen trein alleen bus naartoe, landschap is ook prachtig. En vergeet in Lisboa het Gulbenkian-museum niet (klassieke+ moderne kunst) en en...
naja, ik kan wel door blijven gaan, portugal portugal... zucht :mijmer: Khoop er deze zomer ook zelf een maandje naartoe te gaan... :heart:
'fish are friends, not food!'

loezz

Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #13 Gepost op: 01 april 2003, 10:31:51 »
dank jullie wel voor al deze goede tips! Ik zal zeker een vegetaries/veganisties paspoort meenemen en zal mijn best doen om aan mijn uitspraak te werken :) Ik hoop alleen dat het niet te moeilijk gaat worden en ik over moet schakelen op vegetaries eten.

Pieter B

Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #14 Gepost op: 02 april 2003, 14:54:13 »
Kent iemand een restaurant in Sintra waar je vegetarisch kan eten?

TerrorTofuSojaSatan

Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #15 Gepost op: 03 april 2003, 18:32:18 »
tlijkt me sterk,
Sintra is trouwens overtoeristisch, helaas

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #16 Gepost op: 03 april 2003, 19:06:01 »
Kent iemand een restaurant in Sintra waar je vegetarisch kan eten?

Bij het station in Sintra is een Pizza Hut  :yummie:

Pieter B

Re:Op vakantie naar portugal
« Reactie #17 Gepost op: 04 april 2003, 12:42:12 »
Pizza Hut???? Hier hoort volgens mij een kotsende smiley

loezz

natuurwinkels in portugal?
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2003, 21:15:39 »
Hoi hoi... ik vraag me af of er ook natuurwinkels in portugal zijn, zoals we die in Nederland kennen... Heeft iemand hier ervaring mee?

Gijs

Portugal/Lissabon
« Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2003, 15:34:30 »
Iemand vegan tips? Ik ga er over anderhalve week heen. We konden geen pension met kookgelegenheid krijgen, dus ik hou m'n hart vast.