Vegatopia Forum

Portugal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Portugal
« Reactie #80 Gepost op: 07 juni 2010, 16:17:33 »
Laten we hopen dat er dan veel mensen enthousiast worden.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Portugal
« Reactie #81 Gepost op: 22 april 2011, 21:03:13 »
Wij gaan weer naar Lissabon, over een week. Daar waren we inderdaad twee jaar geleden ook al, maar we hadden zin in Pasteis de Nata :P en mijn vader is in Portugal dus dan kunnen we leuk afspreken. Is iemand ondertussen nog in Lisboa geweest? Ik ben benieuwd of jullie nog nieuwe tips hebben. Als ik leuke vega eetlocaties ontdek dan laat ik dat natuurlijk weten.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #82 Gepost op: 09 augustus 2011, 15:12:21 »
- En de laatste dag aten we bij Oriente. DE aanrader volgens iedereen. Nou, dat is het niet meer!  :-X Ik weet niet wat er gebeurd is daar, maar wij kwamen van een koude kermis thuis. De eigenaar was eng en onvriendelijk (de enige onvriendelijke Portugees die we hebben ontmoet) en het eten was echt echt niet lekker. Totaal smakeloos, oud, droog. Eigenlijk was het gewoon vies! De groenten die er waren die waren totaal kapotgekookt, de seitan was heel erg taai en heel zout, de linzen- en kikkererwtensalades waren gortdroog en smakeloos. Zo jammer en zo zonde van de reputatie. Ik zou het je niet aanraden. Wij waren er na 20 minuten weer weg. En we waren ook de enige gasten (om 20.30 uur 's avonds).


Nou inmiddels is Oriente dicht, en ook Lotus (het andere restaurant van dezelfde eigenaar) is er niet meer. Ik ben toch wel heel benieuwd wat er gebeurd is!

Wij hebben 2 keer bij Terra gegeten, een buffetrestaurant dat hier ook al eens door Renske is beschreven. Wat ons betreft toch wel het beste van de vegetarische buffetrestaurants, maar het is ook wel iets duurder (nog steeds heel goedkoop voor NLse begrippen hoor, voor 16 euro onbeperkt eten). Het is zo fijn om daar in de tuin te zitten, en ze hebben lekkere alcoholvrije drankjes, oa een soort appelpunch met vruchten, erg lekker. Dit keer hadden ze echt een geweldige Feijoada, het water loopt me al in de mond als ik er aan terugdenk  :kwijl:

Verder hebben we gegeten bij:
- Green pepper, een buffetrestaurant met 2 verschillende locaties. Het dinerbuffet kost 8,90 en we hadden via het hotel bonnen voor een gratis vers sapje, dus we waren echt niks kwijt. Het ziet er heel clean en ongezellig uit, en het buffet was er ook niet zo uitgebreid als in sommige andere restaurants. Er zaten een aantal dingen tussen die ik heel lekker vond maar ook een aantal dingen die echt niet lekker waren. V. was er al helemaal niet over te spreken dus niet een plek waar we snel terug zouden gaan. Oh, de soep was er trouwens wel erg lekker, een soort Franse boerenknoflook soep.

- Bake the difference, een vegan lunchroom/bakery die nu ongeveer 3 maanden open is. Ik was bang dat het heel erg crust/punk of hippie stijl zou zijn maar dat was het helemaal niet. Gewoon een eenvoudige lunchroom, niet bijzonder maar ook niet ongezellig. Ze hebben er een dagmaaltijd, soep, diverse broodjes, salades en daarnaast nog allerlei zoetigheden. We namen allebei de dagsoep, een 'creme de legumes' die erg lekker was. Ik nam daarna de dagmaaltijd en V. nam een soort tosti. Dat was allebei wel lekker maar iets wat we ook zo thuis kunnen maken, ze maakten ook gebruik van nep vlees en kaas die je hier ook in de natuurwinkel kunt krijgen. Toch wel leuk om zoiets ook een keer buitenshuis te kunnen eten, maar ik hoopte dat ze wat meer zelf zouden maken. De dagmaaltijd bijv. was een worst in koolbladeren met tomatensaus maar die worst kwam ook uit een pakje, dat vond ik jammer.
De taart die we toe namen was lekker maar ik zou hem lekkerder kunnen maken (heel erg, maar sinds ik een beetje weet hoe ik vegan dingen moet bakken vind ik de dingen buitenshuis nooit meer zo bijzonder, behalve in de VS natuurlijk). Ik schrijf nu een beetje negatief maar ik vind het sowieso leuk dat dit soort dingen bestaan, en de mensen waren heel erg aardig dus daar zou ik nog wel een keer gaan eten.

- Paladar Zen, alweer een buffetrestaurant maar het was ons aangeraden door de eigenaresse van Bake the Difference, dus ik wilde het wel graag proberen. De inrichting is strak maar niet ongezellig, ik vond het er wel mooi uitzien. Bij het buffet hebben ze sushi, ook een reden dat ik er graag heen wilde gaan, maar die viel helaas een beetje tegen. Je kan er 's avonds voor 10 euro onbeperkt eten, de lunch is nog goedkoper. Bij het buffet heb je minder keuze dan bij Terra maar toch viel het me helemaal niet tegen, er zaten erg veel lekkere dingen tussen. Wel vooral koude dingen/salades maar dat vond ik prima. De mensen waren erg aardig, de eigenaar kwam uitleggen wat er allemaal veganistisch was en vroeg ons nog hoe we bij ze terecht waren gekomen. Zou ik zeker nog wel een keertje gaan eten!

- En toen waren we de buffetrestaurants een beetje zat en wilden we gewoon ergens wat kunnen bestellen. Zoveel keuze is er dan eigenlijk niet, zeker niet als het veganistisch moet zijn. We kwamen uiteindelijk terecht bij Jardim dos Sentidos, omdat dat nog redelijke recensies kreeg en het een mooie tuin zou hebben. De tuin zat echter al vol maar gelukkig zag het er binnen ook wel leuk uit. Je krijgt meteen een bord met olijven, broodjes en allerlei smeerseltjes, maar die zijn niet van het huis, daar moet je gewoon voor betalen. We namen de olijven en die waren heel erg lekker, zacht maar toch smaakvol.
Als hoofdgerecht kozen we allebei de tagliatelle tricolore, met verschillende groenten en sojaroom. We hadden verwacht dat het gewoon een Italiaans achtig gerecht zou zijn, maar vreemd genoeg bleek het meer een slecht Chinees gerecht, een soort tjap tjoy met tagliatelle (wat een combinatie ???). Er zaten ook allerlei groenten bij die niet op de kaart stonden (taugé bijv). en dingen die er wel in hadden moeten zitten zaten er niet in. Eigenlijk hadden we gewoon moeten zeggen dat dit niet hetgeen was wat we bestelden, maar zo mondig zijn we allebei niet. Aangezien we voor dit gerecht net zoveel betaalden als voor een onbeperkt buffet in bijv. Paladar Zen, voelden we ons al helemaal bekocht. Grote afknapper dus, jammer van de mooie locatie!

Verder nog sushi gegeten bij een soort gezonde fastfood keten, Go Natural, €5,50 voor een grote bak met verschillende vega sushi. Uiteraard niet de lekkerste sushi die je kunt krijgen, maar voor die prijs eigenlijk prima. Voor vegetariers hebben ze daar nog veel meer, ook allerlei soorten broodjes en salades, dus als je even snel iets wilt eten kun je daar prima terecht.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #83 Gepost op: 02 januari 2013, 11:53:38 »
Ik ga binnenkort vier dagen naar Porto.
Iemand nog tips?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #84 Gepost op: 02 januari 2013, 17:26:49 »
Ik zal het even aan V. vragen maar volgens mij zit daar een stuk minder dan in Lissabon.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Portugal
« Reactie #85 Gepost op: 02 januari 2013, 18:40:39 »
Is Lissabon ook leuk om in je eentje naartoe te gaan?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #86 Gepost op: 02 januari 2013, 18:52:27 »
Is Lissabon ook leuk om in je eentje naartoe te gaan?

Ja! Tenminste, ik denk het (ik was er met z'n tween). Er is best veel te zien en de mensen zijn aardig. Ik vond alleen de musea niet zo bijzonder, maar de stad zelf is erg mooi.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2013, 18:59:00 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #87 Gepost op: 02 januari 2013, 18:53:17 »
Ik zal het even aan V. vragen maar volgens mij zit daar een stuk minder dan in Lissabon.

Dank alvast!
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #88 Gepost op: 03 januari 2013, 12:15:03 »
Nou zeg, hij weet het niet eens. Blijkbaar is hij nooit echt in Porto geweest (alleen een keer doorheen gereden). Op Happycow staan best wel wat restaurants maar je weet dan natuurlijk nooit of het echt goed is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #89 Gepost op: 03 januari 2013, 12:57:23 »
Nou zeg, hij weet het niet eens. Blijkbaar is hij nooit echt in Porto geweest (alleen een keer doorheen gereden). Op Happycow staan best wel wat restaurants maar je weet dan natuurlijk nooit of het echt goed is.

Ok toch bedankt!
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Portugal
« Reactie #90 Gepost op: 05 januari 2013, 08:56:00 »
Is Lissabon ook leuk om in je eentje naartoe te gaan?

Ja! Tenminste, ik denk het (ik was er met z'n tween). Er is best veel te zien en de mensen zijn aardig. Ik vond alleen de musea niet zo bijzonder, maar de stad zelf is erg mooi.

Ok dank. En met eten ook denk je?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #91 Gepost op: 05 januari 2013, 10:02:48 »
Bijna alle vegetarische restaurants in Lissabon hebben een buffet ipv een kaart. De meesten zijn ook vrij eenvoudig, alleen Terra is iets sjieker (maar nog steeds niet enorm fancy ofzo). Er zijn ook verschillende natuurwinkels waar een klein cafe bij zit, daar kun je broodjes, salade, soep etc eten. Zeker daar kun je makkelijk in je eentje eten, maar ik denk dat het in de normale restaurants ook helemaal geen punt is.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Portugal
« Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2013, 12:06:29 »
Ik ben inmiddels al een aantal keer in Porto geweest en ik ben er altijd wel in geslaagd om iets vegetarisch te vinden in gewone restaurants. Op sommige plaatsen vind je bvb vegetarische francesinha. Ik ben nog niet naar O Oriente no Porto (Het Oosten in Porto) geweest, maar het lijkt me interessant. Naast wereldkeuken hebben ze vegetarische francesinha dat ze als specialiteit van het huis aanprijzen.
 
Verder vind je ook een paar vegetarische tips op de Use-It kaart van Porto. De papieren versie kan je ter plekke o.a. in hostels vinden.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fugazi

  • *
  • 8
  • Geslacht: Man
Re:Portugal
« Reactie #93 Gepost op: 12 februari 2013, 21:53:03 »
Ik ben een aantal jaar geleden naar de Algarve geweest en meerdere plaatsjes bezocht. Helaas is er echt een overschot aan vis- en grillrestaurantjes maar echt een zwaar tekort aan vegetarische maaltijden. Ik heb toen maar gewoon spaghetti's, pizza's en 'mexicaans' gegeten want iets van de locale bevolking kon ik echt shaken, dat was allemaal niet-vegetarisch. Daarentegen is Portugal wel een geweldig mooi land, het helpt ook als je een mondje Portugees spreekt (A)

Re:Portugal
« Reactie #94 Gepost op: 05 maart 2013, 12:25:16 »
Is Lissabon ook leuk om in je eentje naartoe te gaan?

Ja! Tenminste, ik denk het (ik was er met z'n tween). Er is best veel te zien en de mensen zijn aardig. Ik vond alleen de musea niet zo bijzonder, maar de stad zelf is erg mooi.

de stad is idd heel erg mooi, kijk alleen heel erg goed uit met zakkenrollers... ook als je bij een straatartiest even kijkt hou je spulletjes goed in de gaten en ga geen straatjes in waar geen mensen lopen... er is een grote mate aan straatcriminaliteit als zakkenrollen, en sieraden roof, tasjesroof....

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Portugal
« Reactie #95 Gepost op: 09 april 2014, 18:24:46 »
Ben gisteren teruggekomen van een weekje Algarve met mijn moeder en zusje. Was relaxed. Het eten vond ik maar zozo, al heb ik wel altijd een vegetarische variant kunnen eten hoor, maar het was vaak gewoon niet mijn smaak.

De uitschieters waren een Indier, die prima was, en een Thais restaurant. Maar dat is niet gek natuurlijk.

Die Thai kwam ik tegen tijdens een wandeling en ik was blij verrast want ze hadden 2 vegetarische gerechten met tofu op de kaart.

Toen ik de pad thai met tofu bestelde, zei de serveerster helaas dat er geen tofu was omdat het slecht verkrijgbaar was. Heel jammer en ook wel begrijpelijk, maar dat was wel de reden dat we daar zaten (dus zet het dan niet op het bord). Toen kwam de kok en hij bood aan om tegen een gereduceerd tarief het gerecht te maken met bonen. Het bleken kikkererwten, maar het was ook prima hoor.

Het ontbijt en de koffie in ons hotel was waardeloos, maar daar zijn we ook wel overheen ;)
« Laatst bewerkt op: 09 april 2014, 22:06:43 door LL de Ling »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #96 Gepost op: 09 april 2014, 20:10:36 »
Ik ga over iets meer dan een week, maar wij hebben speciaal een huisje genomen zodat we zelf kunnen koken. Sowieso wel handiger met L. Ik vond wel op happycow een vegan restaurant in een stad die niet enorm ver rijden is dus waarschijnlijk gaan we daar een keer eten, en een dagje Lissabon staat ook op de planning  :hungry:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #97 Gepost op: 13 september 2015, 09:35:51 »
Verder vind je ook een paar vegetarische tips op de Use-It kaart van Porto. De papieren versie kan je ter plekke o.a. in hostels vinden.

@Sven, ik heb die app afgehaald maar noch daar noch op de website is er sprake van Porto? We gaan begin november 3 daagjes ernaartoe.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Portugal
« Reactie #98 Gepost op: 13 september 2015, 09:49:59 »
Ik was een tijdje terug in Porto, hier staan leuke adresjes http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/12622-30-uur-porto
Op zondagavond is veel dicht.
Mooie stad hoor.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Portugal
« Reactie #99 Gepost op: 15 september 2015, 13:21:31 »
Verder vind je ook een paar vegetarische tips op de Use-It kaart van Porto. De papieren versie kan je ter plekke o.a. in hostels vinden.

@Sven, ik heb die app afgehaald maar noch daar noch op de website is er sprake van Porto? We gaan begin november 3 daagjes ernaartoe.

Ze hebben ze inderdaad offline gehaald omdat de kaart al een tijdje niet meer bijgewerkt is. Ik vrees dat er voor november geen nieuwe meer komt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.