Vegatopia Forum

Vegabijbel

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vegabijbel
« Gepost op: 29 juni 2011, 22:00:23 »
Ik zag dat de ' Vegabijbel' er niet tussen staat. Ik heb deze gekocht voor zo'n 10 euro bij Oil & Vinegar maar hij is ook te bestellen bij Bol.com en de recepten zijn heerlijk. Over het algemeen niet moeilijk te bereiden maar wel vaak met een heel scala aan ingredienten. Ook veel gericht op de indiase keuken.

Er staan 500 recepten in ook een gedeelte ' vetarm' en een gedeelte ' speciale gelegenheden'.

gegevens:
Veltman uitgevers
256 blz
ISBN 978 90 5920 039 5
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Chana

  • *
  • 8
Re:Vegabijbel
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2012, 10:43:19 »
Ik heb al bijna 50 recepten uit dit boek gemaakt.

Ik vind de specerijen vaak een beetje te weinig. De hoeveelheden moet je zeker inschatten, vaak eet ik alleen een 4 persoonsmaaltijd op, of is die 4 persoonsmaaltijd genoeg voor 2 personen.
Ook niet elk gerecht is een volwaardige vegetarische maaltijd.

Dit zijn dingen die je zelf in de gaten moet houden. Meestal koop ik boodschappen, pak er een kookboek bij en maak dan wat en met dit kookboek heb ik dan vaak alles in huis. Ze werkt veel met stukjes tomaat in blik, handig om op voorraad te hebben.

Leuk vond ik de dipsausen e.d. Dat alles gebruik ik als beleg op brood. Bijv yoghurt met gemalen kokos en knoflook, daar zou ik zelf niet opgekomen zijn. Of een wortelspread, die ik ook nog in potjes in het voren maak.

Ik vind het een boek met bruikbare recepten. Meestal niet heel erg vernieuwende recepten. Tot nog toe ben ik maar 1 recept tegen gekomen die niet werkte, de falafel. In koekepan, gefrituurd en in de oven geprobeerd en vervolgens beoordeeld als onbruikbaar recept.

Ik vind dit een handig kookboek juist omdat je niet een heel scala aan ingredienten nodig hebt, anders dan de standaard smaakmakers die toch in huis zijn. En ik heb het boek er even bij moeten pakken, er zitten inderdaad wat oosters getinte gerechten in (meer een afleidsel van) dat is misschien waarom ik alles ook lekker vind, maar er staat veel meer dan dat in.


Ik vind het boek een aanrader en ook nog mooi geprijsd. Slegte Den Bosch heeft ze ook (andere Slegtes niet).

O ja, er staan mooie foto's bij. Ik ben nogal visueel ingesteld en stel dat dan ook zeer op prijs, en ja meestal ziet het er ook zo'n beetje hetzelfde uit bij mij (dit als antwoord in een ander topic waarbij iemand zei: Aan foto's heb je niets, het ziet er bij jezelf toch anders uit). Ik vind het al heerlijk om door een boek heen te bladeren, mits er foto's bij staan.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2012, 10:51:51 door Chana »