Vegatopia Forum

Weekeindje Antwerpen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Weekeindje Antwerpen
« Gepost op: 27 maart 2009, 08:18:41 »
Ik ga binnenkort een weekeindje naar Antwerpen.

Heeft iemand goede tips voor een leuk hotelletje? En andere gave dingen daar te doen?
This is between me and the vegetable!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2009, 10:38:13 »
Euhm, ik doe eigenlijk niet zo veel super toeristisch in mijn eigen stad... :-\
Waar ik zo op het eerste moment aan denk is iets gaan drinken in Paters Vaetje, met maar dan 200 soorten bier (onder de kathedraal, dus als je die wilt zien...)
Verder is de leuke uitgaansbuurt/eetbuurt/coctailcafébuurt ook wel in die richting. Als je die wil weten liggen, zoek ik wel ff de straten op, wegens goed uitleggen van weg is niet aan mij besteed.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2009, 12:08:39 »
Ik ga binnenkort een weekeindje naar Antwerpen.

Heeft iemand goede tips voor een leuk hotelletje? En andere gave dingen daar te doen?

Antwerpen onder de grond:

http://www.antwerpen.be/eCache/BEZ/5/812.cmVjPTY0NTg.html
http://www.antwerpen.be/eCache/BEZ/5/812.cmVjPTY0NDc.html
http://users.telenet.be/denbrabo/artikels/algruien.htm

Wel drie weken op voorhand te reserveren en niet als je een heel gevoelige maag hebt.

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2009, 17:25:44 »
Leukste buurt om iets te eten en drinken vind ik die links van de Grote Markt en kathedraal, dus Pelgrimsstraat, Hoogstraat, de Vlaeykensgang, Pieter Potstraat.
In de Pelgrimsstraat is er de Pelgrom met grote middeleeuwse kelders waar je vele bieren kan drinken en ook pasta Hippo op de hoek als je pasta verkiest, in de Grote Pieter Potstraat veggie-Aziaat Ilha Formosa.
Als je de Hoogstraat (horeca en winkels) volgt en de plaats van de voetgangerstunnel oversteekt, vind je in de Kloosterstraat tal van brocante-zaken, als je dat leuk vindt.
Bijzonder adresje voor sfeer en goed bier vind ik ook Quinten Matsijs in de Moriaanstraat, tegen Conscienceplein, oudste café van Antwerpen en ooit  stamcafé van Elsschot.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2009, 08:35:23 door karl »

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2014, 22:13:26 »
Morgen bezoeken wij Antwerpen een dagje. Ik heb er zin in! Op het station zijn dino's te bewonderen, daar beginnen we. En daarna zien we het wel. ;D
Groetjes, Antje

Aiko

Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2014, 22:18:22 »
Morgen bezoeken wij Antwerpen een dagje. Ik heb er zin in! Op het station zijn dino's te bewonderen, daar beginnen we.

In Leiden ook. Dat is dichterbijerder.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2014, 14:09:13 »
Afgelopen weekend de verjaardag van de man gevierd met een bezoekje aan Antwerpen. Behalve enorme vertraging op de heenreis en hier en daar wat regen, kou en wind was het een goed weekend met fijne ervaringen op het gebied van verblijf, eten, drinken en omgeving.

Vanaf het station buitenom het winkelgedoe richting hotel Banks gelopen waarbij onderweg koffie/thee met iets lekkers bij Lints: broodpudding en sinaasappelchocoladezandgebak, koffie en potje thee, beide met bonbon. Bonbons, gebak en broodpudding waren erg lekker, jammer dat het thee van een zakje was.
We waren wat te vroeg bij het hotel maar konden gelijk inchecken. Banks bleek klein, niet knus maar wel comfortabel en voor herhaling vatbaar: goede ligging, goed bed, goede douche, goed ontbijt, leuk personeel, inrichting basic, gewild trendy, mooi hekwerk, licht en duidelijk, wat gehorig.

Zaterdag een eerste bier bij ’t Chauffeurke, een beetje verlopen kroeg voornamelijk gefrequenteerd door Antwerpenaren. Daarna gewandeld op het Zuid. We hadden mazzel want het bleef droog, we zagen mooie straten, het Gerechtsgebouw - wat mij aan golfjes deed denken maar in de volksmond 'frietzakskses' genoemd wordt :-)
’s Avonds aten we in de Griekse taverne waar het eten naar vakantie smaakte, lange tijd niet zo Grieks gegeten. De aubergine in de melitzanosalata was gerookt  :yummie: en de courgettekoekjes waren heel erg lekker.
We besloten de avond in Cocktails at Nine waar bijzonder lekkere cocktails gemixt worden. Deze mannen kunnen mixen, klassiekers en eigen creaties, zeldzaam lekker, zo kom je ze echt weinig tegen.  :cocktail:

Zondag langs de kaai naar het Eilandje, koude en wind trotserend. Daar dronken we cortado in Esspressobar Broer Bretel, klein en simpel maar lekker warm en er wordt goede koffie geschonken. We wandelden door opgeknapt havengebied met fraaie gebouwen maar van een andere soort dan we zaterdag zagen, typisch haven: oude kantoren en pakhuizen (en het MAS waar we niet in zijn geweest maar dat we wel van de buitenkant bewonderd hebben).
Weer terug in het historisch centrum nog koffie met een drankje bij ‘t Bolleke, een beetje rondgelopen op de rommelmarkt op het Sint Jansvliet, de (ingang van de) voetgangerstunnel vergeleken met die in Rotterdam  :nerd:, bier bij Café Kleine Tunnel en tot slot lekkere pitas (Olympus en falafel) bij Sababa. Goed belegde broodjes waarop we zonder probleem de reis terug konden doorkomen.

Antwerpen is leuk en we waren het er over eens dat we er vaker heen moeten.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2014, 17:40:28 »
Wij hadden ook vertraging toen we met de trein gingen, door een aanrijding met een persoon. Toen we er eenmaal waren was het leuk. Vooral de dinosaurus tentoonstelling. ;D
De volgende keer gaan we weer gewoon buiten de Solden tijd; daar had ik niet zo bij stil gestaan.

Het dinosaurus skelet in Leiden heb ik al bezocht, bedoelde je die? :)
Groetjes, Antje

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re:Weekeindje Antwerpen
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2014, 09:46:54 »
O pfff, geen dino gezien, station alleen vlot uit en de volgende dag weer in - geen wachttijden dus nergens naar gekeken. Buiten des te meer