Vegatopia Forum

Arnhem

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Arnhem
« Gepost op: 28 januari 2007, 15:29:44 »
 Zaterdagavond bij de Ark van Noach in de Rijnstraat te Arnhem (op einde van de lange winkelstraat, bij bioscopen). Warm en gezellig.
Turks brood met lekker yoghurt-looksausje.
Vegetarische gerechten met stip aangeduid,
zestal voorgerechten, twee pasta's, rijstgerecht, acht pizza's, alles rond 8 euro. Vriendelijke bediening. De voorgerechten klonken boeiend, dus namen we er twee na mekaar, o.a. nr 8 (krokant deeg met geitenkaas gevuld en apart honing en rauwkost) en nr. 12( deeg gevuld met spinazie en geitenkaas). Eerlijk en lekker. Leuk
adres bijgevonden.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2007, 21:57:54 »
Tapas bij Habana in Arnhem. Was wel lekker, maar ga er meer heen voor de sfeer dan voor het geweldige eten!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2007, 21:37:36 »
Noodl in Arnhem, boven de Food XL. Vietnamees heet het. Ik had de Boom Boom Vega: eerst een beetje salade (tauge, wortel, andere groentes) met ei en drie loempiaachtige hapjes met pittige saus. Vervolgens rijst met gewokte seizoensgroente, een vierkante omelet (heel bijzonder ::)) en lekkere!! tofu met een bruine saus. Toe walnootijs met fruit.
Het is een driegangenmenu waarbij je niet zeker weet wat je voor je neus krijgt, maar het kan volgens mij niet mislukken en kostte 17,50 (ter vergelijking: disgenoot nam de Boom Boom Special, zijn borden zagen er bijna hetzelfde uit en hij betaalde 20 euro).
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2008, 10:28:42 »
Gisteren at ik bij Locanda Il Principe in Arnhem. Van de week had zelf gebeld om te vragen of vega ook mogelijk was en dat werd eerst beaamd maar toen ik een reservering had geplaats meldde die man dat ze altijd wel wat groenten hadden oid. Vervolgens ging het ook al een beetje raar toen de bediening vertelde dat ze géén vega hoofdgerechten (secondi) hadden dus dat ik maar bij de antipasti en de primi piatti moest kijken en een vega pasta moest nemen. Maar het rare was dus dat er op de kaart stond dat er in overleg met de keuken een vega grecht gemaakt kon worden, en die ik ook gewoon bij een collega van het eerste meisje kon bestellen zonder overleg met de keuken want een vega gerecht was zonder meer mogelijk.
Als antipasti at ik brood met olie, als primi een soesje met ricotta en asperge en een lekkere saus. Als secondi kreeg ik een bord met verschillende groentes, salade, aardappeltjes, lekkere kaasjes en een kopje aspergesoep. Toe hadden we een soort grand dessert met verschillende soorten taart. Uiteindelijk dus best lekker en goed vega gegeten, maar jammer dat het in eerste instantie toch zo moeilijk zou zijn.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Arnhem
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2009, 17:04:58 »
Eetatelier is helemaal vega en bio en heel aardig. Wisselende wereldkeuken.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2009, 20:36:20 »
De Rung (Thais) is ook erg lekker met ook aardig wat vegetarische opties.  :)

Inge

Re:Arnhem
« Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2009, 09:48:11 »
het Eetatelier is inderdaad een aanrader!
daarnaast heb ik ook nog lekker gegeten in Look (welliswaar maar 1 vega gerecht maar wel altijd iets lekkers en bijzonders). Goed Proeven heeft ook wel leuke vegetarische gerechten op de kaart.
lekker Indiaas kan je eten bij Mantra, ook voldoende vegetarische keuze.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2009, 20:29:21 »
Oja, en het Proeflokaal was ook erg goed!

Ontzettend lekkere venkelsoep en als hoofdgerecht dan wel een vegetarische maaltijdsalade maar met kaaspretzels en echt ontzettend lekker.  :)

Lisetthe

Re:Arnhem
« Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2009, 16:49:35 »
Zie daar heb ik wat aan! Ik woon pas in Arnhem, en vroeg me ook al af of hier iets leuks zat :)
Ik ben laatst wel bij Humpfrey's geweest, ook erg lekker gegeten voor weinig geld. En op steenworp afstand van waar ik woon :)

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Arnhem
« Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2009, 17:35:12 »
Bij de niet uitsluitend vega-zaken kom ik ook wel graag in Rijnmozaïek, groot Turks restaurant aan de Rijnkade, druk maar wel gezellig. Altijd hapjes vooraf en ook behoorlijke vega-keuze, niet zeer verfijnd, maar eerlijk en vers.
Ook Turks is Ark van Noach aan het begin van de Rijnstraat, met pizza's en enkele veggie-gerechten (met groene stip ervoor aangeduid).
Allebei redelijk van prijs met vriendelijke bediening en gezellig-drukke sfeer.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2009, 17:37:03 door karl »

musje

Re:Arnhem
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:25:41 »
Vanavond gegeten bij het Eetatelier in Arnhem. Zoals altijd, was het ook deze keer erg goed. Peruaans ei met groente/kidneybonenprutje en gekruide seiten. Rijst en salade erbij. Lekker buiten gezeten, glaasje wijn erbij... Heerlijk!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2010, 22:43:06 »
La Luna in Arnhem. Tapas.
Ongeveer zes vega-opties, wel heel basic maar erg lekker. Ik had de patatas bravas met pittige saus, de champignons met knoflook en bieslook, het gebakken geitenkaasje en (erg verrassend en erg lekker) spinazie met pijnboompitten, rozijnen en kaneel. Toe appeltaart en cappuccino en tussendoor nog een spa rood en een Bailey's.
We waren met z'n vijven en waren uiteindelijk 130 euro kwijt (pp vier á vijf hapjes en drie á vijf drankjes, verder vier desserts, 2 keer brood en een kaasplankje).

O, stop niet zomaar een olijfje in je mond. Ik had er eentje met ansjovis. De vriendin die het me aanbood heeft de hele avond moeten horen dat zij mij per ongeluk een visje heeft laten eten.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2010, 22:45:31 door Marie »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arnhem
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2010, 21:47:19 »
Het Eetatelier in Arnhem. Erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar!

Leuke ambiance: met een houten vloer, houten tafeltjes in verschillende stijlen en allemaal verschillende soorten stoelen heb je mij al vrij snel om. Een kok, een persoon in de bediening en je kijkt zo de keuken in.

Vandaag keuze uit vier voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee nagerechten. Wij deelden een voorgerecht: een hartig taartje met paarse aardappel en artisjok. Lekker stevig van textuur en van smaak en een mooi hapje op te delen. Als hoofdgerecht beiden de pasta. Kan niet herhalen wat er allemaal in zat, het waren in ieder geval van die gevulde kussentjes die lekker gaar en goed warm waren en de vulling was niet melig. Erbij iets citroenerigs, broccoli, geitenkaas en fritata met champignon. Een mooie hoeveelheid ook, niet teveel, en zeker niet te weinig.
Toe een punt frambozenkwarktaart met rum en witte chocolade. Wederom: jummie.
Daarna nog een kop Choco Yogi Tea (die ik zeker ook voor thuis ga halen).

Omdat perfectie niet bestaat: de biologische cola is niet lekker. Die de volgende keer laten staan.
Totaal waren we 56,80 euro kwijt. Het glas water van tafelgenote was gratis. We hebben er ruim 2 uur gezeten en werden niet weggekeken (met tafelgenote zware gesprekken gehad over het recente overlijden van haar moeder, we hebben zelfs gehuild, maar dat leek niemand uit te maken).

Voor herhaling vatbaar!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2010, 22:19:19 door Marie »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

brenda_lelie

Re:Arnhem
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2010, 08:34:51 »
Het eetatelier is inderdaad leuk! Wil er ook wel weer een keertje heen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Arnhem
« Reactie #14 Gepost op: 01 april 2011, 13:02:00 »
Gisteren met Piek in het Eetatelier in Arnhem. Terecht dat dit restaurant goed scoort in de restaurantgids. Lekker eten, aardige bediening en fijne sfeer. Kom er zeker nog eens terug!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Arnhem
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2012, 23:21:09 »
Buffet na een bruiloft in Brasserie de Boerderij, Arnhem (Sonsbeek). Grotendeels niet-vegetarisch, maar voor de moeilijke eters (er waren ook mensen die geen lactose of gluten mochten) was er een apart tafeltje met alternatieven. Dat tafeltje werd zorgvuldig doch vriendelijk 'bewaakt' door het personeel, om ervoor te zorgen dat slechts de 'doelgroep' erbij kon. De gewone vegetariërs moesten zich echter 'behelpen' met het buffet.

Na mijn vraag of de aspergerisotto vegetarisch was (dat was hij - en heeeel erg lekker) rende een ober meteen naar de keuken om een vegetarische soep te halen - en daarmee was mijn tweede vraag beantwoord. Verder waren er knapperige gebakken aardappeltjes (normaal gesproken zijn gebakken aardappeltjes al slap als ze in de bak belanden), gewokte seizoensgroenten en salades. Prima geregeld dus, en een complimentje voor de bediening.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Arnhem
« Reactie #16 Gepost op: 18 september 2019, 17:06:50 »
Op een wandeling door Arnhem zag ik dat de oude, bezochte zaken er nog altijd waren: Eetatelier (nu met vakantie), Rijnmozaïek, Ark van Noach, Enig Alternatief. Moushmoush (Perzisch) lijkt een zaak om eens te bezoeken. Maar we verbleven buiten het centrum. Daar aten we bij Van der Valk. Het viel weer op dat deze keten zijn mogelijk oubollige imago heeft afgeschud en een doordacht, mooi culinair beleid voert. Wat me zeer bevalt is dat in het menu ook vegetarische alternatieven staan. Dat menu is echt een koopje: minder dan dertig euro voor, op dat moment, een aardige, creatieve couscoussalade, een open ravioli met linzen en een dessert (ik koos aardbeigebakje met ijs en slagroom - een voluptueuze afsluiter).
Ik vond het vroeger wat typisch "Hollands-bourgondisch" en culinair soms niet helemaal verantwoord, maar de gratis bijgerechten zijn eigenlijk ook wel een aardige surplus: frieten, gebakken aardappelen, mayo, een koude salade, warme broccoli-wortel.  Wel dan weer opvallend dat je brood en tapenade in Nederland meestal extra betaalt, terwijl het in België gratis en onbeperkt wordt gegeven (althans brood en boter/olie).
Ook de wijnkaart is aantrekkelijk, met goede huiswijnen van minder dan twintig euro, waar vind je dat nog. Van der Valk-fan!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Arnhem
« Reactie #17 Gepost op: 08 november 2019, 14:35:39 »
Gisteren gegeten in Eetatelier, het was een beetje rustig, maar wel gezellig. Ik had een flinke punt geitenkaas als voorgerecht, mijn tafelgenote courgettesoep, allebei erg lekker. Daarna hoofdgerechten, haverrisotto en een trio van curry met zilvervliesrijst. Haverrisotto (volgens mij heen hele haverkorrels maar steel cut oats) is een fantastisch concept dat ik zeker thuis ga proberen. Je krijgt lekker veel verschillende groente erbij, zowel geroosterd als salade. Bediening is attent en vriendelijk, en herinnerde ons eraan dat we op tijd weg moesten voor ons concert (Hanggai, was weer geweldig!). Ze hebben ook nog eens alcoholvrij donker bier dat een absolute aanrader is. Erg geslaagd dus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light