Vegatopia Forum

Duitsland - Berlijn

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland - Berlijn
« Gepost op: 12 juli 2004, 11:09:07 »
Ik ben net een kleine week in Berlijn geweest en het vegan eten was er voortreffelijk! Ik had ook een soort lunchcafe ontdekt, ze waren net een paar weken open, waar ze vegan burgers verkochten, echt super! Zal straks de adressen even opzoeken van alle tenten waar ik ben geweest.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 11:00:47 door Sander »

Gijs

Duitsland/Berlijn
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2004, 13:33:51 »
Graag, Marla! Ik ga er ook een weekje heen deze zomer.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2004, 10:51:25 »
ok cool, berlijn is echt een geweldige stad! Ik zal je ook een bestandje sturen met allemaal adressen van restaurantjes en natuurwinkels, maar dat moet ik nog even updaten.

Mijn grootste aanraders:

Yellow sunshine - Wienerstr. 19 in Kreuzberg
Die tent is net open dus ze kunnen ook wel wat reclame gebruiken.  

Samadhi - Wilhelmstr. 77
Voortreffelijk vegetarisch aziatisch restaurant met echt heel veel keuze

Cafe Morgenrot - Kastanienallee 85
Is een klein eetcafe waar ze een vegan buffet hebben voor drie euro, helaas waren ze dicht toen ik er was.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Duitsland/Berlijn
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2004, 14:19:12 »
Hoi Marla,

zou je mij dat bestandje misschien ook willen sturen?
Wij vertrekken waarschijnlijk eind deze week ook voor een paar daagjes naar Berlijn :)
Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Gijs

Duitsland/Berlijn
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2004, 22:28:36 »
Yellow Sunshine en Samadhi heerschen! Dat seitanburger menu bij Yellow Sunshine is echt super!
Verder is er in Berlijn op elke straathoek falafel te krijgen, dus niemand hoeft op een houtje te bijten.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Duitsland/Berlijn
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2004, 13:31:31 »
Ik ga volgend weekeinde ook eens in Berlijn toeristen, met een beetje geluk kom ik ook langs een van die drie tiplocaties.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Duitsland/Berlijn
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2004, 10:33:32 »
Nou, Yellow Sunshine zag er van de buitenkant toch teveel uit als een kale snackbar. Die heb ik dus overgeslagen, maar Samadhi was wel okee (en met bordjes aangegeven vanaf de Reichstag, die kan je dus moeilijk missen).

Berlijn is wel een achterlijk grote plaats, met een erg uitgesmeerd centrum. Dat betekende dus een hoop geloop en gemetro om zoveel mogelijk interessante plaatsen aan te doen.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2005, 11:14:26 »
In Berlijn is er genoeg vega hoor  ::), mjam mjam en allemaal erg betaalbaar.

Zaterdag heb ik gegeten op de OranienburgerstraBe, tegenover 'Tacheles' bij Amrit, een indiaas rest. met wel een stuk of 8 vegahoofdgerechten op het menu.
Amrit zit naast Qba, waar ik de vorige keer dat ik in Berlijn was me vergrepen heb aan de Mojito's. Aan de OranienburgerstraBe kun je iig goedkoop en lekker eten: met mooi weer buiten :)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2005, 14:40:49 »
beetje offtopic maar euh heeft iemand toevallig een hoteltip voor Berlijn?

Ow dan zal ik ook een restauranttip geven voor Berlijn: probeer te gaan eten bij een Libanees. Daar zijn er veel van en die hebben vaak heerlijke schotels met allerlei voorgerechtjes. Erg goed.
,,,,فلافل

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2005, 14:44:39 »
beetje offtopic maar euh heeft iemand toevallig een hoteltip voor Berlijn?

Nee sorry. Ik weet wel wat leuke hostels, maar daar ben je blijkbaar niet naar op zoek. Ik heb nog niet het budget voor hotels  :P

:bloos:
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2005, 14:53:35 »
jammer!  :)
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Duitsland/Berlijn
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2005, 15:41:18 »
beetje offtopic maar euh heeft iemand toevallig een hoteltip voor Berlijn?

Nee sorry. Ik weet wel wat leuke hostels, maar daar ben je blijkbaar niet naar op zoek. Ik heb nog niet het budget voor hotels  :P

:bloos:
Kijk eens in de volgende site: http://www.naturfreunde.de/
Het zijn een drietal natuurvriendenhuizen die met de zoekfunctie op deze site te vinden zijn. Alleen Berlin invullen. De huizen worden gerund door vrijwilligers, hebben soms een campinkje en je kunt ook je eigen potje koken. In Duitsland zijn er honderderden in NL 13.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2005, 15:42:04 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Viz

  • ***
  • 395
Duitsland/Berlijn
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2005, 09:35:37 »
Wij zaten in een leuk hotelletje dat niet zo duur was (voor Berlijnse begrippen dan in het centrum, kgeloof 70 euro pn) echt naast de Kurfur.dam.
Was wel wat klein en eenvoudig, maar wel netjes. Ik weet niet meer of we een bad hadden.
 ff opgezocht: Was Hotel Castell, Wielandstrasse 24. Ernaast was een heel leuk speelgoedwinkeltje :) .
Ik heb toen gebeld, nr is +4900 30/8827181
Wat wel een nadl kan zijn is dat je pas om 1400 kon inchecken geloof ik.

Kijk anders eens gewoon bij het hoteloverzicht op d-reizen, dan kun je daar de hotels met elkaar vergelijken. Vaak loont het wel voor de prijs om zelf te bellen ipv te boeken via d-reizen. Of door te googlen vind je vaak ook op een andere website hetzelfde hotel, maar dan goedkoper. Voor Barcelona scheelde dat de helft doordat ik via een Spaanse website boekte!

Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Duitsland/Berlijn
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2005, 13:07:30 »
beetje offtopic maar euh heeft iemand toevallig een hoteltip voor Berlijn?

Nee sorry. Ik weet wel wat leuke hostels, maar daar ben je blijkbaar niet naar op zoek. Ik heb nog niet het budget voor hotels  :P

:bloos:
Kijk eens in de volgende site: http://www.naturfreunde.de/
Het zijn een drietal natuurvriendenhuizen die met de zoekfunctie op deze site te vinden zijn. Alleen Berlin invullen. De huizen worden gerund door vrijwilligers, hebben soms een campinkje en je kunt ook je eigen potje koken. In Duitsland zijn er honderderden in NL 13.
Ik heb ook nog even informatie opgevraag over prijzen. Zie hieronder.
Lieber Naturfreund,
wir bedanken uns für Deine Anfrage und das Interesse an unseren Häusern.
Wir betreiben in Berlin das Selbstversorgerhaus in Hermsdorf ( 9,50 €
p.P.) und das Naturfreundehaus "Karl Renner" in Steglitz. Hier kostet
das Zimmer ab 23 , - € (mit Etagendusche), Zimmer mit Dusche und WC
26,50 € .- . Für Gruppen und Naturfreunde/ NIVON- Mitglieder gibt es
Rabatte.

Interessant is het zelfverzorgingshuis. Heel goedkoop en je kunt je eigen vegetarische kostje maken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2005, 18:34:19 »
Ha erg bedankt voor jullie tips Viz en Willem  :D
@ Willem, die 3 natuurvriendhuizen in Berlijn zijn geloof ik een behoorlijk stukkie buiten Berlijn, het is wel erg mooi daar, maar wij gaan maar kort, maar ik vind het wel een goede tip voor als ik eens wat langer ga want in de omgeving daar is ook een boel te zien
,,,,فلافل

Offline Viz

  • ***
  • 395
Duitsland/Berlijn
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2005, 23:04:24 »
Owja, Selly, ik herinner het me ineens weer: het hotel was geloof ik op de 1e of 2e etage. Ik was wel een beetje teleurgesteld over de grootte van de kamer, en het bed was niet echt geweldig... Maar ik denk dat het misschien moeilijk is zo dicht in het centrum een goedkoper beter hotel te vinden.

(hmmm, zo te lezen was ik eigenlijk helemaal niet zo heel erg positief over het hotel... ;) Kijk dus nog maar even op het overzicht van D-reizen... )

Groetjes, Isa
« Laatst bewerkt op: 21 april 2005, 23:06:51 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2005, 23:11:38 »
doe ik  :D
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Duitsland/Berlijn
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2005, 11:10:58 »
Ha erg bedankt voor jullie tips Viz en Willem  :D
@ Willem, die 3 natuurvriendhuizen in Berlijn zijn geloof ik een behoorlijk stukkie buiten Berlijn, het is wel erg mooi daar, maar wij gaan maar kort, maar ik vind het wel een goede tip voor als ik eens wat langer ga want in de omgeving daar is ook een boel te zien
Ja een beejte buiten het centrum. Nog wel in het oude wessie deel. Goede verbindingen met het OV
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #18 Gepost op: 06 juli 2005, 18:05:21 »
Nou, ik ga dus de 1e week van augustus naar Berlijn. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en heb toen lekker gegeten. Maar heeft iemand nog extra tips?
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Duitsland/Berlijn
« Reactie #19 Gepost op: 05 augustus 2005, 01:27:37 »
Nou, ik ga dus de 1e week van augustus naar Berlijn. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en heb toen lekker gegeten. Maar heeft iemand nog extra tips?

Alles prima daar nu in Berlijn? Kan je zelf geen tips geven? Ik ga nl. begin september. ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.