Vegatopia Forum

Duitsland - Berlijn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2009, 20:43:05 »
Oh, erg mooi! Eigenlijk zijn we van plan morgen gelijk te gaan reserveren. Bedankt!

Ik wilde het eigenlijk nu al doen, maar weet de precieze data niet meer.  :-[

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #61 Gepost op: 17 mei 2009, 18:33:23 »
Mao Thai (http://www.maothai.de/maothai.php) en Safran (www.safran-restaurant.de) zijn leuke resto's voor zowel wel als niet veggies.

Dank je voor de tips. Ik heb ook je post van ergens in het begin van deze draad (die hele lange) maar gekopieerd, die ga ik uitprinten en meenemen. :)
Ik ben vorig jaar juli ook in Berlijn geweest maar heb daar (zoals wel vaker, heb ik moeten constateren) nooit verslag van gedaan.
Ik roep even 'Maja's Deli!' (al was het alleen maar vanwege de koeien die allerlei coole kreten doen) en zal dan nog verder gaan denken of ik andere spannende nieuwe dingen had gevonden...

Oja, en natuurlijk Cupcake, het, ehm, cupcakecafé, waar ik me bij het naar buiten gaan bescheurd heb vanwege dat er toen net drie grote, brede, bebaarde, volgetatoeëerde bikers naar binnen liepen.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 18:38:42 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #62 Gepost op: 29 mei 2009, 14:48:37 »
Honing-azijn-, aardbei-peper-, sesam-zurekersen-, oezbeekse-goudkersen-, roos-basilicum- en ananas-paprika-chocolade meegenomen vanuit een cool ehm, antiquariaat c.q. boekenwinkeltje, in Berlijn. :D
En lavendel-, vijgen- dragon- en frambozenmosterd van de Senfsalon bij ons hotel in de straat.  ;D

Trouwens ook nog 9 soorten vegan broodbeleg gekocht bij de LPG, hoofdzakelijk van Zwergenwiese.
Voedsel shoppen in Berlijn is best leuk. :)
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2009, 19:15:16 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #63 Gepost op: 29 mei 2009, 18:51:53 »
Honing-azijn-, aardbei-peper-, sesam-zurekersen, oezbeekse-goudkersen-, roos-basilicum en ananas-paprika-chocolade meegenomen vanuit een cool ehm, antiquariaat c.q. boekenwinkeltje, in Berlijn. :D
En lavendel-, vijgen- dragon- en frambozenmosterd van de Senfsalon bij ons hotel in de straat.  ;D

Trouwens ook nog 9 soorten vegan broodbeleg gekocht bij de LPG, hoofdzakelijk van Zwergenwiese.
Voedsel shoppen in Berlijn is best leuk. :)

Leuk ja! Trouwens, de eerstgenoemde dingen in de bovenste quote, zijn dat allemaal soorten chocolade of verschillende dingen, het is me niet helemaal duidelijk.
Oja, als het allemaal soorten chocolade zijn, heb je het adres nog? ;)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #64 Gepost op: 29 mei 2009, 19:26:25 »
Ahja sorry, er ontbraken wat koppeltekens, ik heb ze er alsnog bijgezet. Allemaal choco dus, zie ook hier. :)

Het was bij een winkeltje in de Großbeerenstraße in Kreuzberg, net ten noorden van de Hagelbergerstraße aan de oostzijde. Ze hadden trouwens anders ook pinda-ketchup-chocola, maar die was net op helaas. Te jammer, dat.

Dit is de site van Zotter en zo te zien distribueert De Nieuwe Band dit spul, dus wellicht is het ook bij jou in de buurt te krijgen.


Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #65 Gepost op: 29 mei 2009, 19:40:36 »
O, toen ik daar op excursie was kwam er ook iemand met obscure chocolade ergens vandaan. Had ik maar geweten dat het een antiquaar was!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #66 Gepost op: 16 september 2009, 15:17:36 »
Jeuh! Vrijdag met een vriendin naar Berlijn, heb er helemaal geen tijd voor, maar natuurlijk ga ik lekker toch :)

 Heb natuurlijk al veel tips (dat van de chocola neem ik zeker mee ;)), maar recente zijn nog welkom.


Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #67 Gepost op: 16 september 2009, 17:38:47 »
Thais bij Maothai in Prenzlauerberg yum.
En ik zag dat in Friedrichshain een veggie doner zaak zit, lijkt me erg lachen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #68 Gepost op: 16 september 2009, 22:20:27 »
En ik zag dat in Friedrichshain een veggie doner zaak zit, lijkt me erg lachen.

Deze dus http://www.voener.de/
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #69 Gepost op: 17 september 2009, 15:11:38 »
En ik zag dat in Friedrichshain een veggie doner zaak zit, lijkt me erg lachen.

Deze dus http://www.voener.de/

Lijkt me leuk inderdaad!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #70 Gepost op: 22 september 2009, 07:54:57 »
Terug van een paar dagen Berlijn, super leuk gehad!

De eerste dag aten we een pad thai in een restaurantje om de hoek. Heel ok.
Zaterdag waren we op shoppings spree, dus na een Erdinger aten we een vegaburger om weer door te gaan naar Hans Wurst Vegan cafe. Dat was leuk. We zaten buiten en hadden biobiertjes en de seitansteaks en lasagne (die erg lekker was).

De kok is een man van weinig woorden en chagrijnig, maar ze vonden het toch leuk dat we er waren want ze vroegen of we er later de week nog waren omdat er dan nog leuke optredens zouden zijn.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2009, 07:57:35 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #71 Gepost op: 08 december 2009, 20:32:18 »
Vorige week in Berlijn bij Mano Verde gegeten (http://www.lamanoverde.de/) een sjieke veganist. Superlekker eten: vooraf rauwe raviloli met bietjes, als hoofdgerecht aardappelpuree met jus en lekkere nuggets. Erg prima. Nogal buiten het centrum maar met de metro zijn de goed te bereiken, en in het voorjaar gaan ze verhuizen naar dichterbij. Aanrader.

Volgende keer wil ik naar Cookies Cream Restaurant dat schijnt ook heel bijzonder te zijn
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #72 Gepost op: 03 mei 2010, 09:58:26 »
Ik ga volgende week weer eens een paar dagen naar Berlijn en zo te zien zijn er ontzettend veel leuke eettentjes bijgekomen. Dat wordt nog lastig want ik wil natuurlijk alles uitproberen.
Is er iemand van jullie bij Yoyo Foodworld geweest? Dat is volgens mij net zoiets als yellow sunshine, fastfood dus. Hun site doet het niet meer dus ik vraag me af of ze nog wel bestaan.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #73 Gepost op: 21 mei 2010, 13:27:01 »
Inmiddels geweest en veel gegeten :)
Hier mijn (vrij uitgebreid beschreven) bevindingen:

Donderdag avond kwamen we aan en het eerste wat we gingen doen nadat we ons hadden geinstalleerd in het hotel was uiteraard op zoek gaan naar een leuk restaurantje. Ik had al gezien dat twee restaurants waar ik wel heen wilde redelijk dicht bij elkaar in de buurt lagen, namelijk Vego Foodworld en Hans Wust Vegan café. Beiden helemaal vegan dus we besloten gewoon allebei te bekijken en dan te beslissen waar we zouden gaan eten. Vego Foodworld is redelijk nieuw, ze hebben voornamelijk fastfood en pizza's, en omdat het daar leeg was en ik een beginnend zaakje wel wil supporten besloten we daar te gaan eten. Ik vond Hans Wurst er ook wel gezellig uitzien maar dat zat vrij vol en ik dacht dat we er later nog wel een keer zouden komen. De inrichting van Vego Foodworld is vrij simpel en strak, de eigenaar(s?) komt/komen duidelijk uit de hardcore/punk scene getuige de posters aan de muur maar het is niet zo aanwezig dat iemand die niet van dat soort 'herrie' houdt er last van zal hebben. Ik bestelde de pizza salami (met kaas!) en V. nam het cheeseburger menu, met frietjes en een salade. Mijn pizza was geweldig! Vooral de lekker dikke laag kaas was ik erg blij mee want dat mis ik soms wel (en thuis ben ik te gierig om er kaas op te doen ;)). De burger en frietjes van V. waren ook erg goed! Samen waren we 14 euro kwijt, incl. (bio) drankjes, dus dat vond ik erg goed te doen.
De volgende dag gingen we lunchen bij Yellow sunshine, alweer een fastfood restaurant maar dan vegetarisch met veel vegan opties. Ik was er al eerder geweest, ik denk een jaar of 5-6 geleden. Toen vond ik het helemaal geweldig dus ik wilde er graag weer heen maar het viel helaas toch wat tegen. Waarschijnlijk komt dat doordat ik toen gewoon nog niet zoveel gewend was en omdat er toen ook nog niet van die plekken zoals Vego Foodworld waren, die wel helemaal vegan zijn. Het eten was er wel lekker hoor, maar qua sfeer vond ik het gewoon wat minder, en het was er een beetje smoezelig. Ik bestelde een Gyros maaltijd, dan krijg je gyros met tzatziki saus, salade en patat, en V. bestelde een Cheeseburger met een salade (ja alweer!). Ik vond de cheeseburger minder lekker dan die van Vego Foodworld, maar V. vond hem lekkerder dus dat is gewoon een kwestie van smaak. In totaal waren we iets van 15,50 kwijt incl. (bio) drankjes, iets duurder dan Vego foodworld dus maar nog steeds heel schappelijk vind ik.
Omdat ik de fastfood een beetje zat was besloten we 's avonds naar Samhadi te gaan, een Aziatisch vegetarisch restaurant. Ook daar was ik 5-6 jaar geleden geweest en toen was ik erg onder de indruk maar wederom viel het tegen. Misschien begin ik gewoon een beetje een snob te worden en ligt het daar aan maar ik heb gewoon wel beter gehad, bij de Oude plek bijvoorbeeld. Ik vond het eten wel lekker maar niet echt iets om siked over te zijn, en ik denk dat ik dit bij een volgend bezoek aan Berlijn (dat er ongetwijfeld komt) links laat liggen. Ik bestelde een Vietnamese rijstsoep, met verschillende soorten tofu en sojaballetjes (die wel erg lekker waren) en V. bestelde tempura van verschillende groenten met rijst erbij. Hij had vrijwel meteen spijt van die keuze omdat het erg vettig was en allemaal niet erg smaakvol. Samen waren we 26 euro kwijt incl drankjes, niet erg goedkoop dus voor Berlijnse begrippen, maar ook niet extreem duur.
Zaterdag gingen we naar de restaurants waar ik het meest benieuwd naar was, en mijn verwachtingen werden meer dan waargemaakt :)
Voor de lunch gingen we naar Cafe Vux, een Vegan lunchcafe waar ze naast bagels ook taart en cupcakes verkopen. De eigenaar is Braziliaans en sommige bagels hebben dan ook een Braziliaans tintje. De inrichting is erg leuk vind ik, met schattige bankjes en stoeltjes en 1 muur vol schilderijen. Ik nam de Seitan-Limão bagel, V. nam de Käsebagel. Ze waren allebei erg lekker maar vooral de mijne was erg bijzonder vond ik, seitan met een frisse limoendressing. Daarna moest er natuurlijk taart gegeten worden! We besloten om twee stukken te nemen en die te delen, maar toen ik voor de balie stond en de taarten zag die ik dan niet kon proeven bestelde ik er een derde stuk bij :oops: . Ze waren alle drie erg lekker, oa. een kwarktaart met speltbodem, en een perzik-pudding taart. De andere taarten die ze verkochten waren ongetwijfeld ook fantastisch maar meer kon ik helaas niet op :lol:
's Avonds gingen we naar La Mano Verde, een vrij chique volledig vegan restaurant dat ook diverse rawfood en glutenvrije gerechten serveert. Het is inderdaad verhuisd (zoals Selly al schreef) maar het is nog steeds niet echt heel centraal gelegen, ook best een stukje lopen vanaf het metrostation. Je ziet trouwens nergens staan dat het vegan is en toen ik het eerste gerecht proefde had ik echt zoiets van "hmmm, heb ik me niet vergist?", maar gelukkig zijn ze gewoon erg goed en is het wel echt allemaal veganistisch. Omdat we niet elke dag in zo'n soort restaurant komen besloten we er helemaal voor te gaan en dus drie gangen te bestellen. Ik had Fried Aubergine Sushi Maki als voorgerecht, Spaghetti with sea vegetables als hoofdgerecht, en als toetje de After eight, een soort chocolade mousse met mint likeur. V. nam vooraf Bruschetta met (hele smaakvolle!) tomaten en een soort kaasachtig iets bovenop, Glazed Tempeh skewers als hoofdgerecht en als toetje de Triple chocolate fudge. Alles was echt geweldig maar ik was vooral van het hoofdgerecht onder de indruk. Ik ben normaal niet zo van het zeewier maar het was hier heel subtiel van smaak, helemaal niet vissig bijvoorbeeld. Het toetje was ook erg lekker, zo ontzettend romig dat ik me wederom afvroeg of het wel helemaal vegan was. Het was alleen wel erg veel en vooral het toetje was een beetje een overkill (zeker na die drie taarten van die middag :roll: ), dus dat hadden we eigenlijk moeten delen. Samen waren we 70 euro kwijt, inclusief fooi, wat me eigenlijk meeviel voor wat je kreeg.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #74 Gepost op: 23 mei 2010, 01:08:35 »
Leuk om te lezen!
Misschien in die Yellow Sunshine gewoon minder geworden/andere eigenaar oid? Dat zou natuurlijk best kunnen.
,,,,فلافل

Offline Ray01

  • **
  • 55
  • Geslacht: Man
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #75 Gepost op: 26 juni 2010, 12:27:07 »
Ik ben 3 weken geleden ook een paar dagen in Berlijn geweest en heb daar ook lekker vegetarisch kunnen eten.
In de hele stad wemelt het trouwens van de falafeltentjes  :)

Helemaal geweldig was het Indiaas restaurant ''Spice India'' met half open keuken op de Uhlandstrasse 161 (Ecke Lietzenburgerstr.)

Echt super gegeten in een heerlijke Indiaase sfeer, ik heb hier het menu ''Yogi Malai" geprobeerd.
Eigenlijk was dit teveel voor 1 persoon, alles werd opgediend in mooie kleine schaaltjes met vers afgebakken brood.
Dit koste rond de 17 euro, en dit was zowat het duurste menu, de meeste veggie opties zijn goedkoper.

Een andere aanrader is het Italiaans restaurant ''Piazza Rossa" vlak bij de Alexanderplatz naast het Rode Stadhuis, op de Rathausstrasse 14.

Goeie salade en en lekkere veggie pizza gehad, dit is trouwens ook een mooi restaurant met een jaren '20 achtige setting.

Deze twee restaurants zijn trouwens niet specifiek vegetarisch.

Ik ga over een paar weken een paar dagen naar Londen, mischien heeft iemand hier nog wat goede recente tips?
Dit hoeven niet puur vegetarische restuarants te zijn, ik ben namelijk de enige veggie uit een gezelschap van 4.

Kiwi

Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #76 Gepost op: 26 juni 2010, 12:30:22 »
Er zijn héél veel restaurants in Londen waar je overheerlijk vegetarisch kunt eten. En er is ook genoeg over geschreven, kijk maar! :D

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #77 Gepost op: 02 april 2011, 22:21:49 »
Mano Verde lijkt gesloten te zijn. Jammer!! Was erg leuk restaurant.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2011, 22:25:37 door Selly »
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #78 Gepost op: 03 april 2011, 09:32:13 »
Oh wat jammer inderdaad! Wel vreemd, ik heb de site niet zo lang geleden nog bekeken, toen leek alles nog ok.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Duitsland - Berlijn
« Reactie #79 Gepost op: 30 april 2011, 20:17:50 »
Hoera, ik ga woensdag naar Berlijn :cheer:
This is between me and the vegetable!