Vegatopia Forum

India

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
India
« Gepost op: 24 maart 2008, 11:08:36 »
Hee daar, Ik ga deze zomer naar (zuid) India en ik weet natuurlijk dat lekker vegetarisch eten daar geen probleem is.
Maar heeft iemand nog tips voor daar / dat moet je eten?
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
India
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2008, 15:32:37 »
Ik zou zeggen: probeer alles uit! :kwijl:

Hier staat ook een stuk over vegetarisch eten in Zuid-India.

Weet je zeker dat je wel in de zomer wilt gaan? Dan is namelijk het regenseizoen...
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2008, 15:33:02 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
India
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2008, 17:28:47 »
Bedankt voor de link.

D'r was niet echt een andere mogelijkheid om met 9 personen (studerenden) naar India te gaan.
Gelukkig betekent regenseizoen niet dat het de hele dag door regent, zoals hier.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2009, 17:18:29 »
Ik heb zojuist mijn vliegticket geboekt voor 3 maanden India (afstuderen en vrijwilligerswerk)!
Heel fijn, die link van Piek. Al maakte ik me al weinig zorgen of ik er lekker vegetarisch kan eten..


Tru

Re:India
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2009, 15:14:58 »
Heerlijk Ik ben net terug van 5 maanden India Al het eten is er heerlijk! Hoewel het wel per plek verschilt zelfs als je hetzelfde gerecht besteld (of zelfs 2x in zelfde restaurant hetzelfde bestellen krijg je nog wel eens verschillende gerechten!!)
Waar in Zuid-India ga je naartoe??
Wat ik zelf veel gedaan heb is gewoon de tenten ingaan waar het helemaal vol zit met Indiers en gewoon een Thali bestellen. Is een grote plaat (of gewoon een bananenblad) waar ze rijst, dhal en een curry opdoen en daarnaast krijg je veel bakjes met extra's als groenten, curd, saus enz. En ze blijven gewoon aanvullen en dat voor 25-80 roepies (= 40 - 120 eurocent). mjammie!

Mocht je naar Varkala (kerela) gaan, dan moet je echt het eten in Blueberries (op de cliff) uitproberen.. daar hebben ze het lekkerste eten uit heel India)

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:India
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2009, 14:32:33 »
Ik was helemaal verslaafd aan de palak paneer, aan de polentapannekoeken met ahornsiroop en verse banaan   :) en een soort toast belegd met champignons, koriander, paprika en rode en witte uit en vele knoflook (allemaal warm)

Maar ik begin dan nog niet eens over het voedsel dat we kregen toen we de spice plantation bezochten; bananenbladeren met dhal, al die gekke vruchten en kruiden die ze daar verbouwden, pappadum met koriander-munt saus etc.

Enige wat ik niet zo lekker vond was zo'n roze harde vrucht met pitten aan d ebinnenkant, zo groot als een dadel ongeveer. Het lijkt net of je draadjes eet.

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2009, 09:14:46 »
Mmmmmm ik krijg trek! (ook al heb ik nog maar net ontbeten)
Bedankt voor de tips!

Ik ga trouwens naar Pondicherry, in het zuid-oosten.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2011, 23:15:32 »
Wij hebben eindelijk de vakantieknoop doorgehakt en de vliegtickets naar Delhi zijn inmiddels binnen.
We gaan vijf weken, zowel naar noord als zuid India.

Vegetarisch eten is daar natuurlijk geen punt, maar de beruchte 'Delhi belly' vind ik toch wat angstig.
Iemand ervaringen of tips?

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re:India
« Reactie #8 Gepost op: 02 december 2011, 15:28:54 »
Wij hebben eindelijk de vakantieknoop doorgehakt en de vliegtickets naar Delhi zijn inmiddels binnen.
We gaan vijf weken, zowel naar noord als zuid India.

Vegetarisch eten is daar natuurlijk geen punt, maar de beruchte 'Delhi belly' vind ik toch wat angstig.
Iemand ervaringen of tips?


Ha mevrouw Lelle,
Selly vroeg me te reageren. We zijn dit voorjaar in India geweest en het jaar ervoor ook. Zowel in Noord, west, oost en zuid.
Onze ervaring: alles OK, niks aan de hand. Maar wel simpele voorzorgen nemen, hoewel die soms helemaal niet nodig zijn. Het water in Mumbai, bijvoorbeeld, is gechloreerd en ik dacht in Delhi ook. Maar toch: gewoon flessenwater kopen, kost een krats, Wel altijd kijken of de seal goed is. In supermarkten zul je er geen last van hebben.
Er wordt (las dat in kranten daar) gefrot met frisdrankflesjes. Een kleine bottelarij is zo opgezet. Wat dat betreft kun je beter blikjes nemen.
Bier: zoek de government licence shop op. Prima bier, Australisch, India's voor een krats.
Eten: in Delhi is zelfseen goede Fast FoordVineet's Vegetariian Indian FastFoord, vlak bij het Red Fort opChandni Chowk aan de nordzijde van de straat (rechts als je van red Fort komt). Verder kijk op Google, overal prima veggie restaurants. In Delhi is Saravan Bhavan South Indian heel erg goed. Er zijn er twee, een op Connaught Place aan de westkanten een op Janpath, oostzijde van de straat, vlak bij hoek Tolstoy Marg. Daar kun je zelfs hun gewone water dat ze bij het eten serveren drinken. Zogenoemd filtered water.
Mumbai: vele veggie restaurants. Kamat op Colaba Causeway is heel erg goed, vooral lunch.
Op straat kun je rustig eten waar er vers gefriturud wordt, somosa bijvoorbeeld.
Wij hebben nergens last gehad.


NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2011, 10:20:18 »
He wat leuk. Ik heb -verder- eigenlijk nog niemand gehoord die nergens last van gehad heeft.
Dat je met flessen water moest oppassen had ik inderdaad gelezen, maar ik dacht dat dat alleen uitmaakte als het niet gesealed was.
In Thailand zag je dat soms ook al, dat flessen gewoon hergebruikt werden.
Maar ik ben dus wel blij met de tip van de blikjes water. De restaurants gaan mee in het tipboekje.

Ben je daar helemaal niet ziek geweest, Niewied? Ook niet na het eten van de straatkraampjes?


Wij zijn ons inmiddels flink aan het inlezen, waardoor we er wel heel erg veel zin in krijgen!
Maar vooral het feit dat je overal vegetarisch kan eten waar je er nog vanuit kan gaan dat het écht vega is ook, daar kijk ik zo ontzettend naar uit!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2011, 10:40:27 »
Ander vraagje; kent iemand een site waar je reis blogs bij kan houden waarbij je kan kiezen of het publiek is of niet?
Ik wil graag voor een aantal thuis blijvers en onszelf wat bijhouden, zonder dat de hele wereld dat meteen mee kan lezen, maar kan alleen openbare sites vinden.


Update: ik heb het alsnog kunnen vinden, wij hadden al een blog op waarbenjij.nu en dat blijkt dus toch wel afgeschermd te kunnen worden!
« Laatst bewerkt op: 03 december 2011, 11:39:33 door Lelle »

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re:India
« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2011, 15:32:55 »
He wat leuk. Ik heb -verder- eigenlijk nog niemand gehoord die nergens last van gehad heeft.
Maar ik ben dus wel blij met de tip van de blikjes water. De restaurants gaan mee in het tipboekje.

Ben je daar helemaal niet ziek geweest, Niewied? Ook niet na het eten van de straatkraampjes?


Wij zijn ons inmiddels flink aan het inlezen, waardoor we er wel heel erg veel zin in krijgen!
Maar vooral het feit dat je overal vegetarisch kan eten waar je er nog vanuit kan gaan dat het écht vega is ook, daar kijk ik zo ontzettend naar uit!

Nee, blikjes fris. Water gewoon kopen in een supermarkt, fles, het best grote, 2 liter als er is. Je moet toch veel drinken. Geen flessen kopen  op straat, beter niet.
Nee, niet ziek geweest, mijn vrouw ook niet. Nog iets weten: u kunt mailen.


NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:India
« Reactie #12 Gepost op: 06 december 2011, 21:24:18 »
Bedankt voor het aanbod Niewied.

(In Italie hadden ze vorig jaar blikjes water, het verbaasde me al dat ze die in India ook zouden hebben).