Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

<< < (18/25) > >>

meisbaer:
Wat voor mij altijd erg goed helpt (naast een paar paracetamol) is zo'n kussen met kersenpitten die je in de magnetron kan opwarmen. Ik heb er één met drie vakjes, die je makkelijk om je nek kan leggern. .Door de warmte worden je spieren wat soepeler (en dus makkelijker te masseren) het is lekker ontspannend, en je schouders gaan automatisch iets naar beneden, wat je stijve houding verbetert.

Waar ik zelf veel op moet passen dat ik net voor m'n ongesteldheid voorzichtig moet tillen, ik heb het vermoeden dat m'n spieren wat slapper zijn en daardoor ik sneller m'n spieren in mijn nek verrek. Als het toch gebeurt dat is het gewoon uitzieken, want dan gaat het niet met paracetamol over. Meestal is het na een dag of drie, vier weer stukken beter.

Misschien wat meer op je houding letten? Ik merk dat als ik mijn nek te veel naar voren hou, dat mijn spieren sneller stijf worden. Als je met stijve spieren dan bukt, dan kan het veel zeer doen.

fem fatale:
Vlak voordat je ongesteld wordt zijn niet je spieren slapper, maar je banden. Als je er last van hebt, moet je dan inderdaad voorzichtig zijn.

meisbaer:
Ah check! Dat het er wel mee had te maken had ik zelf dus al een beetje uitgevogeld, maar handig om te weten dat het dus niet je spieren maar je banden zijn.

fem fatale:
Ik weet niet of je in de praktijk echt iets aan die kennis hebt. Voor mij is het relevant, omdat ik op die dagen (ik had gehoopt dat je dat helemaal niet meer zou hebben met de pil, maar als je heel lang doorslikt is dat nu juist een van de dingen die aangeeft dat het tijd is voor een stopweek en dan is het 3 dagen superheftig) niet warm moet gaan douchen oid, omdat dan ook mijn spieren ontspannen. Ook doe ik in die periode helemaal geen oefeningen omdat ik de controle over mijn lijf compleet mis, maar ik denk dat het voor de meeste vrouwen minder heftig is.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 07 september 2012, 12:08:00 ---Sinds een week zit ik aan de betablokkers. De huisarts heeft Metoprolol(tartraatvorm) voorgeschreven.

Ik ben begonnen met 25 mg 1xdaags. Dat is heel laag, omdat ik behoorlijk bang ben voor bijwerkingen als flauwtes (ik ben panisch voor flauwvallen) en ik online nog een hoop engs tegenkwam. Hiervan ondervond ik geen (bij)werking, dus ben ik dinsdag naar 3/4 pil gegaan, 37,5 mg dus.

Dat kleine beetje extra had wel direct effect: vocht rond de enkels (er doemden al beelden op van oude-vrouwtjes'cankles', waarbij de kuit direct overgaat in de voet), een wat grieperig gevoel en iets druk op de borst. Mijn bloeddruk was ook geregeld lager, van ongeveer 120/80 zat ik op 100/60, en mijn hartslag was 10 punten gedaald. Verder heb ik een migraineaura in een oog. Hoort er allemaal bij volgens de huisarts, dus van haar mag ik naar 50 mg.

Het is nog te vroeg om te zeggen of het werkt tegen de migraine. Daarvoor moet ik naar een hogere dosis en het langer slikken.

--- Einde van citaat ---

Die 50 mg was geen succes. Enkele weken geprobeerd, maar de bijwerkingen waren me te heftig. Hartkloppingen, een onzeker gevoel, sneller ziek na beweging... dus weer naar 25 gegaan.
Wat de migraine betreft lijkt het heel aardig te gaan. Minder is een andere bijwerking: eczeem, en niet zo'n beetje ook. In het gezicht :(. Ik ga het nu tegen met tea tree oil en salicylzuur, hopelijk trekt het weg. Echt balen, ik durf overdag amper de deur uit. Foundation blijft ook niet goed op het aangetaste gedeelte zitten. Diepe zucht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie