Vegatopia Forum

Gehaktbal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #20 Gepost op: 05 januari 2010, 18:03:14 »
Ja het staat op de site, en op het osdorpplein zit een xl.

De Xl s weet ik wel te vinden, het ging mij om de XXL's. die zitten hier niet in de buurt.
Ik zal ook eens zelf op de site neuzen ipv alles aan jullie over te laten.
Edit; bestaan ze soms niet meer, er staat alleen xl op de site.

@Hiziki, ik denk dat je gelijk hebt, ergens vorige eeuw.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Gehaktbal
« Reactie #21 Gepost op: 05 januari 2010, 18:21:33 »
Ik heb nog nooit van een xxl gehoord zelfs, dus denk niet dat die ooit bestaan hebben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #22 Gepost op: 05 januari 2010, 21:25:12 »
Nou het is heel apart want kan er idd niks meer over vinden behalve in andere fora. Maar de AH medewerker zelf zei mij niet zo heel lang terug nog, dat ik voor een bepaald artikel in een XXL moest zijn, en de dichtstbijzijnde was zaandam of amsterdam ofzo.
Zou toch raar zijn aangezien hij zelf in een XL werkt.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2010, 22:07:47 door *Lelle* »

Anneke

Re:Gehaktbal
« Reactie #23 Gepost op: 05 januari 2010, 22:04:28 »
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga de recepten eens uitproberen. Ik ben zo ongeveer bij alle AH's in Groningen langsgeweest, maar nergens is het kneedbare (oftewel de "hompen"  ;)) gehakt te krijgen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Gehaktbal
« Reactie #24 Gepost op: 07 januari 2010, 14:05:00 »
Tivall maakt het nog wel, maar AH verkoopt het niet meer. Het is er jaren wel geweest, toen een paar jaar niet, toen ineens weer wel, ik heb een jaar geleden ofzo nog eens een keer een pak of zes kunnen kopen bij een AH XL, maar daarna is het weer uit het assortiment gehaald. Jammer, jammer, jammer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Gehaktbal
« Reactie #25 Gepost op: 07 januari 2010, 15:46:19 »
Vanavond waarschijnlijk Djooiss's gehaktbal op het menu :)
Nu al zin om het te maken.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Gehaktbal
« Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2010, 21:30:22 »
Was heel erg lekker, dank Djoois  :) Vooral het korstje en de extreme vettigheid  :yummie:
Het zijn wel burgers geworden. Is er een truucje om ze rond te houden? Ik had er wat weinig ei in gedaan, denk ik, en meer kaas. Ook chapelure in plaats van brood, dus die hoeveelheid was gegokt.
Kan je ze ook heel klein maken en in de soep gooien?

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Gehaktbal
« Reactie #27 Gepost op: 14 januari 2010, 01:29:26 »
Was heel erg lekker, dank Djoois  :) Vooral het korstje en de extreme vettigheid  :yummie:
Het zijn wel burgers geworden. Is er een truucje om ze rond te houden? Ik had er wat weinig ei in gedaan, denk ik, en meer kaas. Ook chapelure in plaats van brood, dus die hoeveelheid was gegokt.
Kan je ze ook heel klein maken en in de soep gooien?

Ik maak meestal een mengsel van zowel brood als chapelure ( of paneermeel, zoals wij Ollanders dat noemen ;) ). En rond hou/krijg ik ze nooit, dan worden ze meestal vierkantig haha. Hartjes lukt dan weer wel :D
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Gehaktbal
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2010, 21:47:44 »
Allememachies, wat is dat kaasgehakt toch lekker! Ik heb Djooiss' recept zo ongeveer aangehouden, daarbij echter de rode ui weggelaten, qua kruiden nog komijnzaad en chilikruiden toegevoegd, alsmede wat havervlokken voor de bite en een scheutje melk. Ook heb ik minder kaas gebruikt (ca. 175 gram) - voor drie flinke kaasgehaktballen.

Het mengen van het spul en het vormen van de ballen voelde aan en rook net als 'the real thing', kleverige derrie, bah. Na het rollen door het paneermeel bleven de ballen verrassend in vorm. En na het braden: een fijne goudbruine rand en lekker sappig/vettig van binnen (ik zou bijna zeggen, een sponsachtige structuur, maar dat klinkt niet lekker genoeg).

Kristof wil dat ik die ballen (veel) vaker ga maken!
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 22:01:43 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Gehaktbal
« Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2010, 10:16:58 »

Kristof wil dat ik die ballen (veel) vaker ga maken!

Jemig.. wat een enthousiaste reacties :) Heel erg leuk dat jullie het zo lekker vinden en dat het in de smaak valt! Heb het recept al eerder met vleesetende vrienden gedeeld en daar staat het ook met enige regelmaat op het menu. En Wilbert wil inderdaad ook dat ik ze veel vaker maak!
Leuk!
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #30 Gepost op: 16 januari 2010, 00:10:56 »
De reacties hebben mij ook enthousiast gemaakt. Misschien een ideetje voor morgen.
Ik laat het weten!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Gehaktbal
« Reactie #31 Gepost op: 16 januari 2010, 18:31:37 »
Ja, havervlokken zijn inderdaad een heel goed idee, Eelco :)
Zo gaan ze bij mij volgende keer zijn, denk ik.
En nog een deel kleintjes voor in de soep te gooien  :yummie:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Gehaktbal
« Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2010, 10:10:14 »
Heb zaterdag de ballen van Joyce gegeten ;). Lekker hoor! Ik heb er ook minder kaas ingedaan en de volgende keer doe ik er ook wat minder ui in. Maar geslaagd!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2010, 13:35:52 »

Kristof wil dat ik die ballen (veel) vaker ga maken!

Jemig.. wat een enthousiaste reacties :) Heel erg leuk dat jullie het zo lekker vinden en dat het in de smaak valt! Heb het recept al eerder met vleesetende vrienden gedeeld en daar staat het ook met enige regelmaat op het menu. En Wilbert wil inderdaad ook dat ik ze veel vaker maak!
Leuk!

Snel patent op aanvragen, voordat je ze dadelijk opeens in de winkel ziet liggen!
Wie weet heb je een gat in de markt gevonden :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Gehaktbal
« Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2010, 14:41:27 »
Dat denk ik niet, google maar eens, kom je nog een paar of  recepten in de aard tegen...
Maar die zien er niet zo lekker uit als die van Djoois wel ;)

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Gehaktbal
« Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2010, 18:21:56 »
de vegetarische gehaktballetjes van garden gourmet zijn best lekker

Inge1963

Re:Gehaktbal
« Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2010, 22:30:05 »
Dat klinkt lekker, en de reakties zo positief, dat ik komend weekend ook maar eens gehaktballen ga maken volgens bovenstaand recept. Ben benieuwd.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #37 Gepost op: 10 februari 2010, 16:57:47 »
Hier ook uitgeprobeerd en goed bevonden, ik had er bruccettakruiden ondergemengd. Zeker voor herhaling vatbaar. Misschien als ik waldkorn gebruik, dat ze dan wat donkerder uitzien?

berkman

Re:Gehaktbal
« Reactie #38 Gepost op: 12 februari 2010, 21:02:22 »
Natuurlijk nooit zo lekker als zelf maken, maar ik vond de 'gehaktbal' van Healthy planet (verkrijgbaar bij biologische- en natuurvoedingswinkels, wordt vervaardigd voor Udea) ook altijd wel lekker.
Wel een beetje aan de dure kant ( 3 euro nogwat voor twee) en je moet het niet te vaak eten, maar wel vegan en biologisch.

http://www.udea.nl/nl/assortiment/product.html?hoofdgroep=3276&id=8711521023172 

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Gehaktbal
« Reactie #39 Gepost op: 18 februari 2010, 12:13:01 »
Hier ook uitgeprobeerd en goed bevonden, ik had er bruccettakruiden ondergemengd. Zeker voor herhaling vatbaar. Misschien als ik waldkorn gebruik, dat ze dan wat donkerder uitzien?

Ik gebruik zelf bijna altijd donker brood, zien er zelden heel donker uit.

Blijft leuk hoor, al deze positieve reacties :)!
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain