Vegatopia Forum

Gehaktbal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Gehaktbal
« Reactie #80 Gepost op: 15 mei 2012, 08:29:09 »
:)

Ik heb ze inmiddels regelmatig  mogen ( moeten ;) ) maken voor allerhande feestjes en ze vallen ook hier in mijn nieuwe 'habitat' zeer in de smaak. Ik gebruik geen ei meer en gooi er vaak havervlokken in ter bite-bevordering. Laatst met mijn eigen verjaardag de balletjes gemaakt op een ouderwetse 'gehaktbal' manier, met een schep mosterd& stroganoffkruiden en ze vlogen wederom de schaal uit.
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Wie heeft een tip! Vegetarische gehaktbal!
« Reactie #81 Gepost op: 09 juni 2012, 14:21:26 »
Ik ga morgen met het hele gezin bij onze ouders eten en mijn zus komt ook met haar gezin. Nu heb ik aangeboden mee te helpen. Zal ik vegetarische gehaktballen maken. Vond me moeder helemaal prima. Ben ik even blij want iedereen eet daar door vegetarisch.

Maar nu natuurlijk een lekker recept om ze klaar te maken. Natuurlijk kan je het niet als vlees laten lijken maar wel dat ze super lekker zijn.  Als ik Google kom ik wel verschillende tegen maar nog niet geprobeerd. Dus heeft iemand een tip om vegetarische gehaktballen te maken?
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Gehaktbal
« Reactie #82 Gepost op: 09 juni 2012, 17:40:39 »
Wil je het van vegetarisch gehakt maken van bv Goodbite of de Vegaslager (of heb je al vega-gehakt in huis zelfs?) of zoek je meer in de sfeer van bonengehaktbal oid?
,,,,فلافل

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #83 Gepost op: 09 juni 2012, 17:48:03 »
Die winkels zitten bij mijn niet in de buurt dus gewoon bij de supermarkt dus ik denk iets met bonen of linzen.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #84 Gepost op: 09 juni 2012, 17:52:22 »
Of falafel  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Gehaktbal
« Reactie #85 Gepost op: 09 juni 2012, 18:19:10 »
Of met noten?
,,,,فلافل

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #86 Gepost op: 10 juni 2012, 13:57:36 »
Ik zou gewoon dat recept van Djooiss gebruiken: het is echt ekker, heeft de smaak en structuur van gehakt zonder dat er een  soja of linzensmaak aanzit (die niet vegetariers niet gewend zijn en meestal niet zo lekker vinden) (in vergelijking met echt vlees) en ze zijn nog vrij simpel en snel te maken ook !

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #87 Gepost op: 10 juni 2012, 20:28:18 »
Ik zou gewoon dat recept van Djooiss gebruiken: het is echt ekker, heeft de smaak en structuur van gehakt zonder dat er een  soja of linzensmaak aanzit (die niet vegetariers niet gewend zijn en meestal niet zo lekker vinden) (in vergelijking met echt vlees) en ze zijn nog vrij simpel en snel te maken ook !

Had ik dat maar eerder gezien. Want ik zelf had een resecept met linzen gevonden op smulweb. Wat een mislukking. Kwa gezicht zag het er mooi uit. Net een gehaktbal. Maar het was niet te pruimen. De hele familie vond het maar helemaal niks. Alleen me opa at het op. Zijn reactie; ik eet alles. Zucht mijn held!
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Gehaktbal
« Reactie #88 Gepost op: 11 juni 2012, 09:38:24 »
Ai, niet fijn... Maar laat je niet ontmoedigen, de kaasgehaktballen zijn écht wel vreselijk lekker, hoor, dat vinden alle carnivoren die ik ze al gegeven heb.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #89 Gepost op: 12 juni 2012, 07:31:11 »
Bedankt Greet. Volgende keer maak ik gewoon die kaas ballen. Klinkt ook veel lekkerder.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Gehaktbal
« Reactie #90 Gepost op: 09 december 2013, 18:03:19 »
Even een oude draad reanimeren, want ik ben op zoek naar ervaring met balletjes voor in de soep.
Is het lekker om bijvoorbeeld van dat rauwe gehackt van de Vegetarische Slager te gebruiken of kan het ook met het makkelijker verkrijgbare en goedkopere rulle gehakt van andere merken? Moet er ei doorheen of kun je het gewoon in elkaar kneden, zonder dat ze later oplossen in je soep enzo?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Gehaktbal
« Reactie #91 Gepost op: 10 december 2013, 10:02:52 »
Met rul gehakt gaat het niet goed, is mijn ervaring. De structuur wordt niet goed en het blijft uit elkaar vallen, ook met ei en maizena als bindmiddel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Gehaktbal
« Reactie #92 Gepost op: 10 december 2013, 10:04:21 »
Met dat gehakt van de Vegaslager kun je prima ballen maken!

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Gehaktbal
« Reactie #93 Gepost op: 11 december 2013, 17:26:21 »
toch nog even een reactie op Joyce haar ballen   ;) 
maar hier vallen ze ook heel erg in de smaak bij verstokte vleesch eters,
echt een aanrader 
en misschien ook bruikbaar in soep als je de balletjes bakt en op het laatste moment toevoegt aan de soep (bij het opdienen?)
ga ik eens proberen  :j

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gehaktbal
« Reactie #94 Gepost op: 01 maart 2014, 18:55:51 »
In de soep gebruik ik zelf wel es gewoon die vegetarische balletjes maar ik vind ze zo groot. Maar ja, als het alleen voor mezelf is dan maakt mij dat ook niet heel veel uit. En in groentesoep smaakt dat rulle gehakt ook best vind ik persoonlijk :P